Primary Advertiser

סוכות בחינם ולכולם: המיזם שמשלב בין הופעות, טיולים ותרבות

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 3.10.2022 / 12:19

מפעל הפיס ורשות הטבע והגנים חוזרים לסיבוב נוסף של מיזם "נושמים תרבות" עם הופעות ואירועי תרבות בכל רחבי הארץ באתרים ובפארקים הלאומיים בחינם. לו"ז משתלם לחופשת סוכות זה כאן

גן לאומי אפולוניה. מנו גרינשפן,
גן לאומי אפולוניה/מנו גרינשפן
מיזם "נושמים תרבות" של מפעל הפיס. יח"צ רשות הטבע והגנים,
מיזם "נושמים תרבות" של מפעל הפיס/יח"צ רשות הטבע והגנים

מעל 100,000 צופים לא טועים: זו הפעם הרביעית שבה יוזמת "נושמים תרבות" של מפעל הפיס ורשות הטבע והגנים יוצאת לדרך במהדורה חגיגית לכבוד חול המועד סוכות. גם הפעם, אמני רחוב ומופעי תרבות ישולבו עם מסלולי טיול בגנים ובפארקים הלאומיים הנבחרים. הפלוס: כל המופעים בחינם ומתאימים לכל המשפחה.

גן לאומי ציפורי. מנו גרינשפן, באדיבות רשות הטבע והגנים1,
גן לאומי ציפורי/מנו גרינשפן, באדיבות רשות הטבע והגנים1
גן לאומי ממשית. מנו גרינשפן,
גן לאומי ממשית/מנו גרינשפן

"זו פעם רביעית שאנחנו משתתפות בפרויקט הזה בתור צמד והתגובות מדהימות", סיפרה הזמרת סיוון קרן שהשתתפה באירוע האחרון שהתקיים בפסח. "ילדים מתים על זה ומתעניינים מאוד וכך גם מבוגרים. אנשים מגיעים מכל הארץ כדי לשמוע. יש המון אנשים שבחיים לא שמעו אופרה, בטח לא מכל כך קרוב, ואומרים שזה יפה. התמיכה של מפעל הפיס מאפשרת לשלם לאמנים בצורה מכובדת".

"הוזמנו למיזם הזה אחרי תקופה ארוכה שלא היה מה לעשות בעולם האמנות בגלל הקורונה", אמרה זמרת האופרה רונה שרירא שהשתתפה גם היא באירוע האחרון. "ריגש אותנו נורא שנותנים לאמנים צעירים במה להופיע מול קהל חי. באופרה תמיד שרים מרחוק וזה מאוד מרגש. נושמים תרבות זה שם נהדר לפרויקט הזה. המיזם נותן לאמני רחוב מקום ובמה להביע את האמנות שלהם ולהנגיש אותה לקהל שמטייל. זה ממש חלק מהטבע".

גן לאומי ציפורי. גמאל קיוואן,
גן לאומי ציפורי/גמאל קיוואן
נושמים תרבות בגן פארק לאומי אשכול. אורן עמית, רשות הטבע והגנים,
נושמים תרבות בגן פארק לאומי אשכול/אורן עמית, רשות הטבע והגנים

המיזם לא רק מנגיש לקהל הישראלי פעילות תרבותית חינמית, חוויתית ומהנה - אלא מעניק חשיפה ובמה לאמנים מכל קשת אמנות הרחוב. החל משחקנים, להטוטנים ואמני קרקס ועד נגנים ואפילו זמרי אופרה. כל המשתתפים זוכים לתעסוקה, פלטפורמה ייחודית וקהל נלהב. כמו כן, החניה מסודרת, האוויר פתוח, הנופים מרהיבים והקולטורה מהנה מתמיד.

רו"ח אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס: "לאור הצלחת המיזם המשותף והתגובות המדהימות מהציבור, החלטנו לאפשר לרבבות המטיילים להנות גם החג הקרוב מעולם מופלא של חוויית תרבות ייחודית בגנים הלאומיים. אנו רואים חשיבות רבה בהמשך שיתוף הפעולה הזה, במסגרתו אנו גם חושפים את קהל המבקרים למופעי תרבות מרהיבים בחיק הטבע הישראלי ולא פחות חשוב מכך מסייעים לעולם התרבות ולאמנים בישראל".

רעיה שורקי, מנכ"לית רשות הטבע והגנים: "רשות הטבע נערכת לכ1.8 מיליון מבקרים בחגי תשרי בגנים הלאומיים ובשמורות הטבע. עובדי הרשות נערכו בגנים הלאומיים ובשמורות בטבע והקימו סוכות כשרות בכל הגנים לרווחת המבקרים. בנוסף לטיול בטבע המבקרים יוכלו ליהנות מיוזמת 'נושמים תרבות' בשיתוף מפעל הפיס אשר מחברת מופעי תרבות ואמנות עם הטבע והמורשת בגנים הלאומיים. הזדמנות גדולה ליצור וליזום פעילויות מגוונות - החל ממופעים מוזיקליים, אמנים ולהטוטנים, מחול והפעלות לילדים ולכל המשפחה. צאו לבלות בטבע תשמרו עליו נקי ותהנו. חג סוכות שמח".

נושמים תרבות בעיר בני החורין בית גוברין. אדר סטולרו מליחי, רשות הטבע והגנים,
נושמים תרבות בעיר בני החורין בית גוברין/אדר סטולרו מליחי, רשות הטבע והגנים

מתי ואיפה זה קורה?

כ-150 אמנים ואמניות יוצבו בין המסלולים השונים מצפון ועד דרום בגנים ובאתרים הלאומיים: יחיעם, ציפורי, אפולוניה, בית שערים, מגדל צדק, בית גוברין וממשית. ההופעות יתקיימו מדי יום בין השעות 11:00-15:00 ובין התאריכים: 11-13.10.


פרטים מלאים ורשימת המקומות בהם יתקיימו אירועי פרויקט 'נושמים תרבות' באתר רשות הטבע והגנים

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully