Primary Advertiser

להטוטנים, זמרות ומוזיקאים: ביקרנו בפרויקט הצבעוני של מפעל הפיס

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 7:49

יוזמת "נושמים תרבות" של מפעל הפיס ורשות הטבע והגנים נערכה זו השנה הרביעית, וכללה מופעים שונים של להטוטנים, אמני קרקס, נגנים וזמרי אופרה בשבילי הטיול בגנים לאומיים נבחרים. ומה חשבו המטיילים והאמנים על היוזמה? צפו בכתבה

בווידאו: יוזמת "נושמים תרבות" של מפעל הפיס ורשות הטבע והגנים/צילום: אלעד מלכה, עריכה: גלעד מן מנהיים

הפרויקט הנפלא של מפעל הפיס ורשות הטבע והגנים "נושמים תרבות" חזר גם השנה, עם מופעי רחוב צבעוניים לכל המשפחה בחול המועד פסח במספר אתרים וגנים לאומיים. גם אנחנו רצינו לצפות במופעים מקרוב, אז הגענו לגן לאומי מגדל צדק, שם פגשנו זמרות אופרה, להטוטנים, מוזיקאים והמון משפחות מרוצות.

"הוזמנו למיזם הזה אחרי תקופה ארוכה שלא היה מה לעשות בעולם האמנות בגלל הקורונה", אמרה זמרת האופרה רונה שרירא. "ריגש אותנו נורא שנותנים לאמנים צעירים במה להופיע מול קהל חי. באופרה תמיד שרים מרחוק וזה מאוד מרגש. נושמים תרבות זה שם נהדר לפרויקט הזה. המיזם נותן לאמני רחוב מקום ובמה להביע את האמנות שלהם ולהנגיש אותה לקהל שמטייל. זה ממש חלק מהטבע".

"זו פעם רביעית שאנחנו משתתפות בפרויקט הזה בתור צמד והתגובות מדהימות", הוסיפה הזמרת סיוון קרן. "ילדים מתים על זה ומתעניינים מאוד וכך גם מבוגרים. אנשים מגיעים מכל הארץ כדי לשמוע. יש המון אנשים שבחיים לא שמעו אופרה, בטח לא מכל כך קרוב, ואומרים שזה יפה. התמיכה של מפעל הפיס מאפשרת לשלם לאמנים בצורה מכובדת".

אילו עוד אמנים הופיעו בגנים הלאומיים? צפו בכתבה וגלו.

מופעי אמני רחוב מיזם נושמים תרבות. דור פוזאלו, באדיבות רשות הטבע והגנים,
בשנתיים האחרונות השתתפו מאות אמנים במיזם, ויותר מ-200 אלף מטיילים נהנו ממנו/דור פוזאלו, באדיבות רשות הטבע והגנים

במסגרת יוזמת "נושמים תרבות" של מפעל הפיס ורשות הטבע והגנים בחול המועד פסח התקיימו מופעים לכל המשפחה במבחר גנים לאומיים ברחבי המדינה - מצפון ועד הדרום. במסגרת היוזמה נערכו מופעים של שחקנים, להטוטנים, אמני קרקס, נגנים וזמרי אופרה - אשר הופיעו לאורכם של שבילי הטיול בגנים לאומיים נבחרים. המטיילים פגשו לאורך המסלולים אמנים ממגוון תחומים ונהנו משלל ז'אנרים וחוויות.

בשנתיים האחרונות השתתפו מאות אמנים במיזם, ויותר מ-200 אלף מטיילים נהנו ממנו. הפעילות התקיימה בגנים ובאתרים יחיעם, ציפורי, בית שאן, ממשית, בית גוברין ומגדל צדק.

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully