Primary Advertiser

"זה מטורף שצעירים הולכים לבד לריאליטי. יש כאלה שעד היום מלקקים את הפצעים"

ניר יהב, בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 7:49

הרתיעה מריאליטי ("גיא היה אנטי בהתחלה, יהל החליט ללכת לבד"), הפופ בארץ ("הגענו לנקודה שאין יותר מה להמציא"), הריבים ("רק על מוזיקה") וגם: ההורות, החתונה עם מארינה והחיבור המפתיע בזכות משפט אחד של אביב גפן. האזינו לשיחה עם גיא ויהל בפודקאסט "מה נשמע?"

גיא ויהל - הלא הם גיא מנטש ויהל דורון - מציינים בימים אלו עשור לפעילותם המוזיקלית. הם אמנם מוזיקאים פעילים הרבה יותר מעשור, אך הפריצה שלהם לתודעה הציבורית קרתה בעונה הראשונה של דה וויס. בקיץ הקרוב הם הולכים לחגוג עשור לצאת אלבומם הראשון, ובשיחה עם ניר יהב ב"מה נשמע?", הפודקאסט של וואלה! תרבות בשיתוף מפעל הפיס, הם מדברים בגילוי לב על הכול: הרתיעה מריאליטי, הוויכוחים ביניהם, ההורות, הזוגיות עם נשים מהתעשייה - והמשפט הקטן של אביב גפן שלמעשה שינה את חייהם.

האזינו למעלה לפודקאסט המלא

גיא ויהל באולפן וואלה. ראובן קסטרו
"דה וויס? היו לנו המון התלבטויות לפני שהלכנו"/ראובן קסטרו

הפריצה בדה וויס

גיא: "היו לנו המון התלבטויות לפני שהלכנו. היינו להקת אינדי תל אביבית, הופענו בכל הארץ והיה אז רק כוכב נולד. זה היה קצת מאוס ואמרנו שזה לא מגניב. עשינו הופעת השקה לאלבום והגיעו מאות אנשים, אבל חודש אחרי זה עשינו הופעה נוספת והגיעו רק 60 איש. ואז שמענו על דה וויס. הייתי אנטי בהתחלה, ויהל החליט ללכת לבד. ביום האודישן אמרתי לו 'אתה הולך באמת? טוב, נראה לי שאבוא איתך'. זה שהיינו שניים וזה שאנחנו החברים הכי טובים, זה עוזר. אנחנו הולכים בדרך הזו ביחד. אנשים שם לבד ואני לא יודע איך מישהו עושה את זה לבד. אנשים אוכלים כאפות רציניות".

יהל: "הסתכלנו על ישראל כביצה שלא מעניינת אותנו. זה שהיינו ביחד ריכך הכול, ראיתי אנשים שאכלו כאפות ויש כאלו שעדיין מלקקים את הפצעים. זה לא ייאמן שאנשים הולכים לבד לריאליטי. ככל שעובר הזמן אני מעריך יותר את החיבור שלי עם גיא".

הליווי של אביב גפן

גיא: "למעשה, לאביב יש קשר ישיר לחיבור של יהל ושלי. אח של יהל היה בפסטיבל ערד ב-1994, בהופעה של אביב, ובמהלכה הוא אמר שמי שלא טוב לו בבית יש פתרונות ושאפשר לצאת. יהונתן, אחיו של יהל, הגיע לפנימייה ופגש אותי. יהל היה אמור להגיע בעקבותיו ויהונתן היה זה שחיבר בינינו. יהל ואני בני אותו גיל, הגעתי לשם שנתיים לפניו ואח שלו כבר התחיל ללמד אותי גיטרה ובס".

יהל: "זה היה איזה שידוך כזה, ציפינו לזה. חיכיתי לפגוש את גיא וישר הלכנו למקלט לנגן. אז למעשה מדובר בסוג של אפקט פרפר - משהו שאביב אמר בפסטיבל ערד שלח את אח שלי לפנימייה, אני אחריו וכך פגשתי את גיא. דה וויס היה סוג של סגירת מעגל וסיפרנו את כל הסיפור לאביב. הוא מאוד התרגש וכבר בתוכנית הוא אמר לנו 'מה אתם עושים היום? בואו איתי בוואן ותחממו את מוניקה סקס. חיממנו גם את מוניקה וגם אותו, הוא אמר שאנחנו יכולים לבוא מתי שאנחנו רוצים ואף עזר לנו עם חברות תקליטים. פתאום פנו אלינו והוא ממש עזר לנו. זה חשף אותנו להמון אנשים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

משי קלינשטיין: "חשבתי שהקורונה תהפוך אותנו לטובים יותר. קרה בדיוק ההפך"

בשיתוף מפעל הפיס

גל הפופ הנוכחי

גיא: "הגענו לנקודה שאין יותר מה להמציא. זה פשוט לקחת כמה סגנונות ולעשות שילובים. זה הפך לאיזה מסטיק שנגמר לו הטעם מהר מאוד".

יהל: "אני חושב שתמיד היה טראש, אבל עכשיו אין מי שיעצור את זה. הרסן השתחרר, כל ילד בן 15 עם לפטופ יכול להוציא מה שבא לו. פופ תמיד יהיה, טראש תמיד יהיה וגם שירים טובים תמיד יהיו, אבל אף אחד לא יודע לאן זה הולך".

הריבים והוויכוחים

גיא: "הריבים היחידים שיש לנו הם על מוזיקה. אין יותר מדי מחלוקות, אנחנו חברים ויש לנו טעם מוזיקלי שהוא יחסית באותם אזורים. יש יחסי עבודה שלמים ותקינים ואנחנו מסכימים על דברים ביחד".

יהל: "מה קורה אם צריך לחתוך ולקבל החלטה? לפעמים אני מחליט ולפעמים גיא. אין יותר מדי מאבקים, אם גיא לא ירצה שיר מסוים אני לא אלחץ. זה זורם".

הפרויקטים האישיים

גיא: "לפני שעשינו את דה וויס שרתי רק באנגלית ולא הסכמתי לשיר בעברית. היה לנו אלבום באנגלית ויהל התחיל לעבוד על אלבום בעברית, שהוא רק שלו. ואז הגיעה דה וויס והתחלנו לשיר בעברית. לאחרונה יהל הוציא שיר לבד והוא עובד על פרויקט אישי עם שירים שלו. במקביל הוצאתי שיר עם אשתי (מארינה מקסימליאן - נ"י). גם לי יש פרויקטים מהצד ולא חסרים דברים על הפרק. הקורונה קצת טרפה את הקלפים, אבל כשאין הופעות אנחנו יוצרים יותר. זו תקופה קצת מוזרה ולכן זה זמן טוב לפתוח את הראש ולפנות לעוד כיוונים".

יהל: "יש גיא בנפרד ויש יהל בנפרד וצריך לתת לזה ביטוי".

גיא ויהל באולפן וואלה. ראובן קסטרו
"ילדים זה לא רוקנרול". גיא ויהל באולפן של וואלה/ראובן קסטרו

החתונה המפתיעה עם מארינה מקסימיליאן

גיא: "מבחינתנו אנחנו נשואים זמן מה, אבל עכשיו עשינו שלישייה - אני, היא והרבנות. הטבעת שיש לי על האצבע אצלי למעלה משש שנים וחצי. היינו צריכים משהו בירוקרטי, אז במקום לטוס להתחתן בחו"ל עם כל הקורונה, החלטנו להתחתן כבר בארץ. רציתי להתחתן ברבנות עצמה, היו עושים את זה פעם אבל בגלל הקורונה זה לא קורה".

ההורות

יהל: "פעם היינו עובדים עד הלילה, היום ב-15:00-16:00 נגמר היום. ילדים זה לא רוקנרול".

גיא: "אני פוגש אנשים שממשיכים את החיים שלהם כרגיל - הם עדיין קמים ב-11:00 והולכים לישון מאוחר. הם זכו, שיעריכו".

החלומות לעתיד

גיא: "אני חולם לזלוג לחו"ל, גם לבד וגם עם יהל, ובעיקר להצליח בארץ - להמשיך ולגדול, כבר מהיום".

יהל: "יש לי כל מיני רעיונות לסדרות שאני מניע ויש לי גם רעיון לספר, בנוסף לאלבום שאני וגיא עובדים עליו".

האזינו למעלה לריאיון המלא בפודקאסט

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

ניר יהב, בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • גיא ויהל
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully