Primary Advertiser

חמישה ספרים מרתקים שאולי פספסתם ב-2021

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 29.12.2021 / 7:56

היצירה המסקרנת של איאד ברגותי, סיפורה של הבלשית בת ה-19, הספר הרביעי בסדרת הבלש אברהם אברהם וספרה הראשון של עינת בדי, שנע על הגבול שבין דרמה לסיפור אהבה. 5 ספרים שאולי חמקו לכם מתחת לרדאר (וחבל)

לא מעט ספרים ישראלים מוצלחים יצאו לאור בשנת 2021. חלקם הצליחו יותר והפכו לרבי מכר, וחלקם, מוצלחים לא פחות, עברו מתחת לרדאר. רגע לפני שהשנה מגיעה לסיומה, ריכזנו עבורכם חמישה ספרים נהדרים שיצאו בשנה החולפת ואולי פספסתם.

seperator

קנאת סופרות / מאיה ערד (חרגול)

אחרי ההצלחה הגדולה עם "שבע מידות רעות", "אמן הסיפור הקצר", "העלמה מקזאן" ו"המורה לעברית", הוציאה מאיה ערד את ספרה התשיעי, "קנאת סופרות", המספר על אביגיל שלו, שמגיל צעיר חלמה להיות סופרת מצליחה. היא הגשימה את חלומה, אך משהו היה חסר, ואט אט חייה של אביגיל משתנים מקצה לקצה. כמו בספריה הקודמים, גם "קנאת סופרות" מתאפיין בכתיבה מדויקת וקולעת.

"ב"קנאת סופרות" ערד לא רק קשובה לתחושות ולרשמים של קוראיה ובתוך כך מתווכחת איתם, מתקוממת נגדם ולרוב אפילו מנמקת זאת", פרגנו לספר ב"הארץ". "היא משלבת את קוראיה, קריאתם ופרשנותם כקונטרות שמוכללות בתוך הרומן".

הסופרת מאיה ערד. מירה ממון,
"מאיה ערד משלבת את קוראיה, קריאתם ופרשנותם כקונטרות שמוכללות בתוך הרומן"/מירה ממון

סיפור עכאא'י / איאד ברגותי (פרדס)

העיר עכא צהלה ושמחה ממינויו של פאיז ע'נדור למאמן הכדורגל הראשון של נבחרת פלסטין, שכן בן העיר הפך ברגע לגיבור לאומי. לע'נדור חיכה עתיד מזהיר, אלא שבדיוק אז נחשפים סודות אפלים, שמאיימים לטרוף את כל הקלפים. הספר של איאד ברגותי יצא במסגרת סדרת מכתוב - הפרויקט היחיד בארץ המוקדש לתרגום יצירות מהתרבות ומהספרות הערבית. "הסיפור צובע את התקופה והחיים של החברה הערבית הפלסטינית בישראל בשנות ה-30 וה-40", הסביר ברגותי לוואלה. "כתבתי את הספר מתוך קושי שחוויתי כערבי, שחי במקום שהוא לא מכיר את ההיסטוריה שלו. הסיפור מראה שיש דרך לייצר משמעות, אפילו במקום שהזיכרון שלו כמעט נכחד".

לכתבה מתוך "פיס בתרבות"

מכתוב - מפעל הפיס. צילום מסך, צילום מסך
"הסיפור מראה שיש דרך לייצר משמעות". סיפור עכאא'י/צילום מסך, צילום מסך

חג המכשפה / עינת בדי (כתר)

"'חג המכשפה', נובלת הביכורים הצנומה של עינת בדי, היא יצירה חריגה בנוף הספרות המקומית, ולחריגות שלה יש אופי מסעיר ואפילו מהפנט. אף שהיא עוררה בי רגשות אמביוולנטיים, לא יכולתי להניח את הספר מידיי", עמרי הרצוג, "הארץ".

ספרה הראשון של עינת בדי נע על הגבול שבין דרמה לסיפור אהבה, ומספר, בין היתר, על הקשיים בחיי הנישואין של זוג שמגיע לאיטליה ולא רוצה לעזוב אותה לעולם, זאת למרות הסיכונים והקשיים הרבים הכרוכים בכך. זהו סיפור על חיים חדשים המלווים בעליות ומורדות, עוני וניצול שממש לא כדאי לכם לפספס.

כריכת הספר "חג המכשפה" מאת עינת בדי. כתר,
ספרה הראשון של עינת בדי. חג המכשפה/כתר

נעדרים קרים / אסף קוגלר (עם עובד)

בניגוד לשאר חברותיה, שירה בת ה-19, בוגרת אולפנה, מחליטה להתגייס לצבא ומתעקשת לשרת הרחק מביתה בירושלים, במחלקת נעדרים קרים - מחלקה מיוחדת שחוקרת מחדש תיקי נעדרים שלא פוענחו. בין תיק לתיק, באכסניית החיילים שבה היא מתגוררת, יוצאת שירה למסע מחוץ לגבולות האולפנה, ועל הדרך מגלה עולם שאותו לא הכירה לפני.

"הספר מקסים וכובש, ומתפקד היטב כמסמך ההיכרות הרשמי שלנו עם שירה ועם העולם המופלא (במידה) שנגלה לעיניה עם עזיבת הקן החם של הוריה בבאר שבע", החמיא ירון פריד ב"מעריב" לספר, שמועמד לפרס הביכורים בפרס ספיר.

לביקורת המלאה ב"מעריב"

אסף קוגלר. אריק סולטן,
"הספר מקסים וכובש". אסף קוגלר/אריק סולטן

אמונה / דרור משעני (אחוזת בית)

"דרור משעני בונה בספרו "אמונה" דיוקן מרשים של אנשים ומקומות התרחשות, אבל דווקא מתוך הריאליזם הכל כך מוקפד ניכר שבין השורות מתפתח דיון רציני ונוקב על כל "השאלות הקיומיות הגדולות", אודי בן סעדיה, "וואלה".

"אמונה", הספר הרביעי בסדרת הבלש אברהם אברהם שמועמד לפרס ספיר, עוסק גם כן ברב פקד אברהם אברהם, חוקר המשטרה החולוני, שהפעם מתמודד עם שתי חקירות סבוכות. המסע של אברהם אברהם כולל מפגשים מסקרנים ואפילו ביקור בפריז, כשלכל אורכו הוא מתמודד עם השאלה המוסרית שמרחפת מעל ראשו: "מהו הדבר הנכון לעשות?". ספריו של הכותב דרור משעני זכו בפרסים רבים וחשובים בעולם ואף עובדו לטלוויזיה ולקולנוע.

לביקורת המלאה על הספר באתר וואלה

כריכת הספר "אמונה" מאת דרור משעני. אחוזת בית,
דיוקן מרשים של אנשים ומקומות התרחשות. אמונה/אחוזת בית

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • ספרים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully