Primary Advertiser

סוגרים שנה: 5 סרטים ישראלים שיצאו ב-2021 ואולי פספסתם

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 27.12.2021 / 16:57

הקומדיה השחורה של טליה לביא, סרט האנימציה הקצר שמועמד לפרס אופיר, היצירה המסקרנת של גידי דר והצצה נדירה לחייה הסוערים של רונית אלקבץ ז"ל. 5 סרטים ישראלים שלא כדאי לכם לפספס

לא מעט סרטים ישראלים יצאו לאקרנים בשנה החולפת, חלקם מוכרים יותר, וחלקם פחות. למקרה שפספסתם, ריכזנו עבורכם חמישה סרטים ישראלים שיצאו בשנת 2021 שאולי חמקו לכם מתחת לרדאר.

אחד בלב הסרט. yes planet,
דרמה קומית נהדרת. אחד בלב/yes planet

אחד בלב

מיד לאחר חתונתם, חתן וכלה מגיעים למלון מפואר כדי לחגוג בו את ליל הכלולות, אך במקום זאת הם מתחילים לריב, והלילה הרומנטי שתוכנן הופך למסע ייחודי ברחבי העיר, הכולל מפגשים מסקרנים ותהיות עמוקות. מדובר בדרמה קומית נהדרת, עליה חתומה הבמאית טליה לביא, שיצרה גם את "אפס ביחסי אנוש" שזכה לשבחים רבים. "החידוש המרכזי של "אחד בלב" הוא בעצם העיסוק בסוגיית המונוגמיה, שכמעט ולא קיבלה ביטוי בקולנוע הישראלי העכשווי, הנוטה להתרחק מעניינים רומנטיים", כתב מבקר הקולנוע של וואלה אבנר שביט על הסרט. "לביא לא נרתעת מכך, ומיטיבה לדון בשאלה שמעסיקה רבים מבני דורה".

בימוי: טליה לביא.

שחקנים: רן דנקר, אביגיל הררי, אורלי זילברשץ ומאיר סויסה.

מתוך הסרט "מגלשה שחורה". יח"צ,
"לקחתי חוויה אישית שמאוד זכורה לי וניסיתי להעביר את הרגש". מגלשה שחורה/יח"צ

מגלשה שחורה

סרט האנימציה הקצר שיצר אורי לוטן והופק בתמיכת מפעל הפיס היה מועמד לפרס אופיר בקטגוריית הסרט העלילתי הקצר. הסרט מספר על אביה, ילד בן 12 שחושש מהמגלשה השחורה - הנחשבת למגלשה המפחידה ביותר בפארק המים. אלא שבמהלך הסרט מתגלים הפחדים האמיתיים של אביה והקשיים שעימם הוא נאלץ להתמודד.

"הרעיון של הסרט הוא בעצם לייצר ניגוד בין המקום עצמו, המימדיון, שהוא מקום נורא כיף - לעומת החוויה המטלטלת שדורשת בגרות", סיפר הבמאי אורי לוטן על הסרט. "לקחתי חוויה אישית שמאוד זכורה לי וניסיתי להעביר את הרגש. צריך להבהיר שאני לא יכול לחשוף את כל מה שקורה בסופו של הסרט אבל מה שאני כן יכול לומר הוא שאני חוזר לרגע חשוב וגדול שבמידה רבה עיצב אותי ואת חיי".

בימוי: אורי לוטן

לראיון עם במאי הסרט אורי לוטן>>

נתראה בשמחות הסרט. yes planet,
שילוב של סאטירה חברתית ומותחן אימה. נתראה בשמחות/yes planet

נתראה בשמחות

"נתראה בשמחות משלב בין סאטירה חברתית ומותחן אימה כדי לקרוע לגזרים את הקהילה הישראלית בלוס אנג'לס, ואת העולם בכלל. מיכאל אלוני, מייק בורשטיין ושני אטיאס מצוינים, אבל את ההצגה גונבת לירז חממי. רוצו לראות", אבנר שביט, וואלה.

ארוחת שבת בהשתתפות חבורת ישראלים בווילה מפוארת בהוליווד הילס שבארצות הברית יוצאת מכלל שליטה, בעקבות שילוב הרסני של פערים תרבותיים, אגו, תאוות בצע והמון אלכוהול. בקומדיה השחורה של הבמאי מיכאל מאיר שזכה בפרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל חיפה ב-2012 על "עלטה", מככבים מיכאל אלוני, לירז חממי ואלון פדות.

בימוי: מיכאל מאיר.

שחקנים: מיכאל אלוני, לירז חממי ואלון פדות.

אגדת חורבן - הסרט. yes planet,
יצירה שמורכבת מאלפי ציורים. אגדת חורבן/yes planet

אגדת חורבן

היצירה של גידי דר מורכבת מאלפי ציורים של האומנים מיכאל פאוסט ודוד פולונסקי, ומשוחקת בקולותיהם של עמוס תמם, יעל אבקסיס, שולי רנד, זאב רווח, מוני מושונוב ואחרים. אגדת חורבן, שזכתה בארבעה פרסי אופיר (עריכה, פסקול, עיצוב אומנותי ומוזיקה מקורית), מספרת על המרד היהודי באימפריה הרומית, שבסופו של דבר הוביל לחורבן בית המקדש השני.

בימוי: גידי דר.

שחקנים: שולי רנד, זאב רווח, מוני מושונוב, עמוס תמם ויעל אבקסיס.

מחברות שחורות. פסטיבל קאן,
הצצה נדירה לחייה הסוערים של רונית אלקבץ ז"ל. מחברות שחורות/פסטיבל קאן

מחברות שחורות

הצצה נדירה לחייה הסוערים של רונית אלקבץ ז"ל, מהשחקניות הכי גדולות בתולדות הקולנוע הישראלי. מדובר בסרט האחרון שבו היא לקחה חלק, שיצא לאקרנים אחרי שנים של עבודה. מלבד אלקבץ, בסרט, שבוים על ידי שלומי אלקבץ, משחקים גם ויויאן אמסלם ומנשה נוי.

"רגעים מטלטלים מנציחים באופן אינטימי את אלקבץ בימים בהם נלחמה בסרטן", כתב עליו אבנר שביט. "היא נחשפת כאן, לראשונה לדעתי, עם קרחת ועם גוף שהלך ובגד בה. אך היוצרת המנוחה שמרה עד הרגע האחרון על האמונה, חוש ההומור וחדוות היצירה, ואצילות הנפש שלה מתגלה ב"מחברות שחורות" במלוא הדרה. המעט שאנחנו יכולים לעשות הוא לשמור על מורשתה".

בימוי: שלומי אלקבץ.

שחקנים: רונית אלקבץ, מרים אלקבץ, אלי אלקבץ, ויויאן אמסלם ומנשה נוי.

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • סרטים
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully