Primary Advertiser

נועה קירל צרחה, איתי לוי נרדם: דולי ופן חושפים את הסיפורים מאחורי הלהיטים

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 25.7.2021 / 14:01

המפיקים המוזיקליים דולב רם ופן חזות, שעומדים מאחורי כמה מהלהיטים הגדולים של ישראל, התארחו בפודקאסט "מה נשמע?" של וואלה! תרבות בשיתוף מפעל הפיס וסיפרו איך נולד "קומסי קומסה", איך עידן רייכל הפתיע אותם ולמה "מלכת השושנים" כל כך הצליח. האזינו לפרק המלא

אם יש שיר ישראלי שלא מפסיק להתנגן לכם בראש - מאוד יכול להיות שמי שאחראים עליו עם דולי ופן. דולב רם ופן חזות, מפיקים מוזיקליים, פזמונאים ומלחינים יצרו יחד עם הזמרים המובילים בארץ בשנים האחרונות כמה להיטי ענק ולפני כחצי שנה הוציאו את אלבום הבכורה שלהם, בו הם מארחים את מיטב אמני ישראל וביניהם מוש בן ארי עם "אח שלי מתחתן", "מאושרים" עם נועה קירל ולירן דנינו ו"ואז את תראי" עם דיקלה ועידן חביב.

ב"מה נשמע?", הפודקאסט של וואלה! תרבות בשיתוף מפעל הפיס, המעודד יצירה ישראלית מקורית, הצמד דיבר עם ניר יהב על השנה החולפת והמאתגרת: "כמו כולם בקורונה, גם אנחנו הבנו שהגיע הזמן לשינוי. אבל בזמן שהיו כאלו שלקחו צעד אחורה, אנחנו הלכנו קדימה. פתאום היה לנו זמן ויצרנו המון שירים חדשים. הפכנו את האולפן שלנו לסוג של מועדון והחלטנו לא להוריד את הרגל מהגז. ככה, מהקורונה יצא לנו גם משהו מדהים, כי זה שלח אותנו לחשוב מחוץ לקופסה".

"אחרי חמש-שש שנים של יצירת תוכן לגדולי האמנים בארץ, נהנינו מההצלחה והלהיטים, אבל גם הבנו שמשהו באמנות שלנו כבה. כשאתה עובד עם כוכבים, שמים אותך לפעמים בגדרות מסוימים ואנחנו אוהבים לעוף בלי גבולות ובלי שיכתיבו לנו את הקצב", הם הוסיפו בנוגע לסיבות שהובילו אותם להוציא אלבום משלהם.

אחת הזמרות הראשונות איתה עבדו דולי ופן הייתה נועה קירל: "עשינו איתה דרך ארוכה, מאז שהיא הייתה בת 13 והשיר שלה הגיע לגלגלצ, אז רצינו לסגור מעגל", הם סיפרו על הדרך בה נוצר הדואט "מאושרים", עם קירל ולירן דנינו. "לא סיפרנו לה את התוכנית שהייתה לנו. היא באה, הקליטה את השיר ועפה עליו ורק אז אמרנו לה שאולי זה יהיה דואט. בשלב הבא הבאנו את לירן, הוא שמע את נועה וגם התלהב והקליט. ואז החזרנו אותה והשמענו לה את הדואט - היא התחילה לצרוח בהתלהבות באולפן!".

מה סוד ההצלחה של השותפות ביניהם? "אני מאוד טכני ודולי הכי פחות טכני שיש", סיפר פן. "אני רואה דברים בתבניות ופתאום הוא בא עם הזווית שלו. לא תמיד זה נראה לי הגיוני ואני יכול לריב איתו שעה, אבל בסוף אני עושה את זה וקולט שאין חוקים. פשוט לוקח לי זמן להבין ובסופו של דבר, שנינו למדנו שאם יש משהו שמפריע לנו, אנחנו מורידים מהשיר וזורמים הלאה".

הפריצה הגדולה שלהם הגיעה עם "מלכת השושנים" של עדן בן זקן. מה עבד טוב כל כך בשיר הזה? "עדן היא זמרת על והייתה ליהוק מושלם, כי היא באה ממקום תמים. באקס פקטור היא שרה רק פופ באנגלית וכשפנו אלינו וביקשו שיר, גם אנחנו היינו תמימים. לא באנו ממקום של ידע על איך מייצרים להיט ולא הבנו באותו רגע שזה שיר 'וואו'. זה הפך ל'וואו' כי עדן שרה בו טקסט ולחן שהיה כל כך מתאים למי שהיא הייתה באותו זמן - בחורה מהפריפריה שמגיעה לתל אביב. זה הציג אותה ורואים איזו דרך היא עשתה מאז".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

נינט: "בחרתי בדרך ארוכה יותר מהשאר, אבל אני יודעת שאגיע"

בשיתוף מפעל הפיס
דולי ופן עמיר בניון איתי לוי. דורון סרי,
יוצרים לאחרים, יוצרים בעצמם. דולי ופן/דורון סרי

עוד שיתוף פעולה מוצלח היה עם איתי לוי: "הכנו שיר וחשבנו שזה להיט מטורף. התקשרנו אליו שיבוא מהר, אבל הוא לא ענה. אז התקשרנו למנהלת שלו והיא אמרה שהוא אחרי צילומים ארוכים וישן. אמרנו לה שהיא חייבת להעיר אותו ושיבוא כבר. עכשיו, עד כמה הוא סומך עלינו? הוא שאל למה הערנו אותו, ענינו שיש להיט והוא ישר התארגן והגיע. השמענו לו סקיצה, הוא נכנס להקליט והחליט שהוא רוצה דחוף את השיר הזה. הוא עובד מהר".

ומי הפתיע אותם יותר מכל? "עידן רייכל. גילינו אדם מדהים, אחרי שלא ידענו בכלל למה לצפות. זה מישהו שהיה בכל העולם ורשם הישגים גדולים", נזכר דולי. "ופתאום פן מתקשר אליי ואומר שעידן רייכל יושב מול האולפן עם גיטרה קטנה ומנגן", ופן ממשיך: "ואני סופר ביישן. מה אני אגיד לו בכלל? אבל ידעתי שאני חייב להציג את עצמי והוא היה סופר נחמד וביקש שאשב איתו. אמרתי לו שהסטודיו שלנו ממש קרוב והוא ענה 'אז מחר אני בא אליכם'. כשאמרתי שאני צריך לבדוק, הוא אמר 'נסתדר. תפנה מה שיש, אני בא מחר'".

כמפיקים מוזיקליים, דולי ופן מוצאים עצמם במקרים רבים מאחורי הקלעים, בשעה שהזמרים נהנים מהתהילה הגדולה: "זה לא מתסכל אותנו בכלל, כי ההצלחה משותפת וכיף שאין את כל השגעת. לא היינו רוצים פרסום, רק הערכה. זה הדלק שמאפשר את ההמשכיות וכשהרגשנו שאנחנו רוצים להביע את עצמנו לבד, פנינו לפרויקט החדש ועשינו אלבום. אנחנו במסלול איטי יותר וניתן לעיכול, לא קמים יום אחד בבוקר והופכים לכוכבים שכולם עוצרים לסלפי. אנחנו לא רוצים להשתגע, אלא רק לשמור על עצמנו, לעשות מוזיקה טובה ולעבוד עם האמנים שאנחנו רוצים".

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

ניר יהב, בשיתוף מפעל הפיס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully