Primary Advertiser

מעצבים את העתיד: צפו בתצוגת אופנה מיוחדת בלב תל אביב

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 17:42

שישה מותגים צעירים נהנו ממענק כספי ע"ס 120 אלף ש"ח וליווי של מנטורים מובילים במסגרת "חממת מפעל הפיס לאופנה". הגענו לאירוע המרשים שלהם בשיא שבוע האופנה כדי לראות את הקולקציות ולשאול - איך העסק התפתח בחודשים האחרונים, מה החלום הגדול ועוד

בווידיאו: תצוגת האופנה של חממת מפעל הפיס לאופנה/עריכה: דפי מקל, בימוי: ליאור נאור

חודשים ספורים לאחר ששישה מותגים מקומיים זכו ב"חממת מפעל הפיס לאופנה" לשנת 2020 ונהנו ממענק בסך 120 אלף ש"ח לעיצוב קולקציות וליווי עסקי ומקצועי של המעצבים המובילים בארץ, הגענו לתצוגת האופנה המיוחדת שנערכה בלב תל אביב במסגרת שבוע האופנה של ישראל ובדקנו עם המעצבים המבטיחים שעומדים מאחורי אותם מותגים כיצד הם התקדמו מאז הזכייה.

חממת מפעל הפיס לאופנה. צילום מסך, צילום מסך
חממת מפעל הפיס לאופנה/צילום מסך, צילום מסך

ענת פרידמן אבקסיס (שם המותג: Friedman Anat)

ספרי על עצמך: "המותג קיים כבר תשע שנים. סיימתי את לימודיי בבצלאל ב-2010 ופתחתי סטודיו במתחם למעצבים צעירים בירושלים שנה לאחר מכן. בשש השנים האחרונות יש לי חנות ברחוב בצלאל בעיר ואני מעצבת בגדים לנשים בטווח מידות רחב".

מה את עושה כיום, אחרי קבלת המענק ובמסגרת העבודה עם המנטורים? "המענק נתן לי את החופש לעשות דברים שונים ממה שהכרתי, בלי לחשוב כל הזמן על האם המוצר החדש מסחרי או לא. זה שיחרר אותי ממגבלות גדולות שיש לבעלת עסק עם לקוחות בגילאים שונים ומהמרוץ לייצר משהו שחייב למכור. אני יכולה להיות יותר אמנותית ויצירתית ולהגשים דרך הבגדים חלומות חדשים. גם התמיכה מהמנטורים, כמו הדר אלמביק שמלווה אותי עוזרת ליצור מעטפת מיוחדת".

מה החלום הגדול להמשך הדרך? "יש לי קהל לקוחות נאמן וטוב בארץ ואני מעריכה אותו. השלב הבא הוא להתחיל לעבוד עם חנויות בחו"ל".

יפעת פינקלשטיין (שם המותג: YIFAT FINKELSHTEIN)

ספרי על עצמך: "המותג שלי הוא של בגדי גברים, והוא נע בין בגדי יומיום ליוקרתי, בין הנונשלנט למתוחכם. הכל בגזרות אובר-סייז, נעימות. כרגע הוא קיים בסיילים קטנים ובקרוב הוא יושק רשמית תחת החממה".

מה את עושה כיום, אחרי קבלת המענק ובמסגרת העבודה עם המנטורים? "המותג הפך ממשהו שאני רק מפלרטטת איתו לעיסוק העיקרי שלי והתמיכה נתנה לי את האישור המנטלי להמשיך הלאה ואת הכסף להניע את העסק. הכל הופך להרבה יותר אפשרי בזכות החממה, כולל קשרים עם ספקים. קשה לנהל מותג אופנה, אבל בעזרת החממה ההרגשה אופטימית יותר".

מה החלום הגדול להמשך הדרך? "אני מגשימה חלומות קטנים כל הזמן. החלום הגדול הוא להמשיך להתפתח, כדי שהמותג יהיה הכי טוב שאפשר".

חממת מפעל הפיס לאופנה. צילום מסך, צילום מסך
חממת מפעל הפיס לאופנה/צילום מסך, צילום מסך

נופר דוכובני (שם המותג: TUTU.B)

ספרי על עצמך: "הגעתי מעולם היצירה והאמנות והתאהבתי באופנה, שמבחינתי היא המשך ישיר. המותג הוקם לפני ארבע שנים, התחיל מבגדי ים והתפתח. רציתי בגדי ים שיתנו לגוף תחושה נוחה ועם הזמן זה הפך למותג של Ready to Wear, עם ביגוד על-זמני. כרגע רוב המכירה היא באונליין ובסטודיו ואני רוצה לתת לו ייחודיות, אבל גם להישאר עם משהו מינימליסטי, לא מתאמץ ולא בולט מדי".

מה את עושה כיום, אחרי קבלת המענק ובמסגרת העבודה עם המנטורים? "רמת האינטנסיביות השתנתה ואני מאפשרת לעצמי יותר יצירתיות ונותנת דרור לדמיון שלי. אני רואה איך הכל זז פתאום ויש לזה כוח, להביא את המותג לתצוגות אופנה ולא רק להציג אותו דרך צילומי סטילס".

מה החלום הגדול להמשך הדרך? "שהמותג יצמח ואני אוכל להמשיך ליצור, בתקווה להרחיב אותו, לצאת לחו"ל ולחשוף אותו לכמה שיותר אנשים, כך שתהיה לו השפעה אמיתית".

עמית לוזון ואייל אליהו (שם המותג: ADISH)

ספרו על עצמכם: "השקנו את המותג ב-2018. הוא משלב אופנת רחוב עם עבודות יד מסורתיות, כמו אריגה בדואית, רקמות פלסטיניות וכו'. אנחנו בעיקר מוכרים ברחבי העולם, לחנויות בוטיק ואתרי אופנה".

מה אתם עושים כיום, אחרי קבלת המענק ובמסגרת העבודה עם המנטורים? "הצלחנו לפתח קולקציה הרבה יותר מורכבת בעזרת המענק והמנטור שלנו, שגיב גלעם, ויכולנו להציג אותה לקניינים באופן מתקדם. במקום יום צילום בודד, עכשיו אנחנו מביאים את ה-360 מעלות, עם וידיאו, צילום סטודיו, צילומי חוץ, צילומי מוצר ועוד".

מה החלום הגדול להמשך הדרך? "להיות מותג מבוסס ולמכור בכל העולם, בדגש על אסיה, כמו שאנחנו עושים היום. בנוסף, למכור ישירות לצרכנים באינטרנט ואולי גם לפתוח חנות".

חממת מפעל הפיס לאופנה. צילום מסך, צילום מסך
חממת מפעל הפיס לאופנה/צילום מסך, צילום מסך

שאדי מגלטון (שם המותג: SFM)

ספר על עצמך: "נולדתי בנצרת, גרתי בירושלים והיום בחיפה והמעברים עזרו לי לראות את החיים מפרספקטיבות שונות. כל פרט בזהות שלנו יכול לקבל מיליון תשובות וזה מקור ההשראה שלי למותג, שמסתכל על מיעוטים שלא שמים לב אליהם בדרך כלל".

מה אתה עושה כיום, אחרי קבלת המענק ובמסגרת העבודה עם המנטורים? "עד עכשיו המותג היה סוג של בייבי שלי והייתי מייצר רק קפסולות, כדי לעסוק כל פעם במשהו אחד מתוך הנושא הגדול שממקד אותי. תמיד רציתי לייצר קולקציה שתדבר על זהויות ותבליט כמה מתוכן והיום יש לי יותר פריטים ופלטפורמה, בזכות הידע העסקי שקיבלתי מתוך החממה והליווי המקצועי והעיצובי מהמנטור שלי. זו קפיצה ענקית למעלה".

מה החלום הגדול להמשך הדרך? "שהמותג יהפוך לבינלאומי ולא רק ידבר על בעיות החברה, אלא גם יעזור לה. אני בונה את התוכנית שתעזור לי להגשים את זה ומקווה שהמותג יעזור לאנשים להרגיש שווים, להבליט את ה'אני' שלהם ובו זמנית, להיות חלק מהחברה ולקבל את השונה".

ארטיום ודניס ריאבקו (שם המותג: HAVIE)

ספרו על עצמכם: "זה עסק משפחתי. התחלנו כמותג תיקים ועברנו לביגוד עבודה. אנחנו מקבלים השראה מעולמות הצבא והעבודה וחלק משמעותי מהעשייה זה שימוש מחודש בדברים כמו אוהלים או תיקים צבאיים ליצירת בגדים".

מה אתם עושה כיום, אחרי קבלת המענק ובמסגרת העבודה עם המנטורים? "אנחנו מכינים קולקציית בגדים, הראשונה שלנו בכזה היקף. המענק אפשר לנו לצאת להרפתקה הזו ולהשתתף בשבוע האופנה, ומכאן נחשוב איך מתקדמים הלאה".

מה החלום הגדול להמשך הדרך? "לבנות מותג עם נוכחות, בארץ ובחו"ל, שיהיה מגניב במיוחד. אנחנו רוצים גם להתפרנס מזה וגם לממש את עצמנו יצירתית".

שישה מותגים צעירים זכו במענק מיוחד במסגרת "חממת מפעל הפיס לאופנה" לשנת 2020

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully