Primary Advertiser

מאחורי הקלעים: גילינו את האמנים הישראלים שכולכם תכירו בקרוב

בשיתוף מפעל הפיס

30.9.2020 / 12:48

שישה מעצבים ומעצבות ישראלים צעירים זכו במענק כספי של 120 אלף ש"ח במסגרת הפרויקט המיוחד, שנערך זו השנה השישית. המענק ישמש לעיצוב קולקציות, בליווי עסקי ומקצועי של המעצבים המובילים בישראל. הצטרפנו ליום התחרות ופגשנו את עתיד האופנה בארץ

בווידיאו: הצצה לפרויקט חממת מפעל הפיס לאופנה/צילום: הדר ברדה עריכה: דפי מקל

שישה מעצבים ישראלים צעירים ומבטיחים זכו לאחרונה ב"חממת מפעל הפיס לאופנה" לשנת 2020.

נופר דוכובני (tutu.b), שאדי מגלטון (sfm), דניס וארטיום ריאבקו (HAVIE mnfct), עמית לוזון ואייל אליהו (adish), ענת פרידמן, ויפעת פינקלשטיין הם המעצבים שנבחרו והם יקבלו מענק כספי בסך 120 אלף ש"ח לעיצוב קולקציות, תוך ליווי עסקי ומקצועי של המעצבים המובילים בישראל.

זו הייתה השנה השישית של פרויקט חממת הפיס לאופנה ומנהלת אגף התרבות והאמנות במפעל הפיס, דולין מלניק, אמרה: "למרות המציאות המאתגרת, החלטנו להמשיך ולהוביל את המיזם, כמדי שנה. פעילות החממת זכתה להצלחה גדולה מאוד בשנים האחרונות ואין לי ספק כי תמיכת מפעל הפיס, בשיתוף עם אושיות האופנה הוותיקות, מסייעת להפוך את צעדיהם הראשונים של מעצבי האופנה בישראל לבטוחים ויציבים יותר ומעודדות אותם להמשיך לחלום וליצור גם בימים אלו.

מפעל הפיס תומך לאורך השנים בהרבה מאוד אומנויות. לפני חמש שנים הרמנו את הכפפה ואנחנו תומכים גם באופנה ישראלית. החממה הזו היא המסגרת היחיד שקיימת בישראל ועוזרת למעצבים גם לפתח את המותג שלהם, גם לקבל תמיכה עסקית".

במסגרת הפרויקט הוזמנו מעצבי אופנה ישראלים להגיש הצעות לעיצוב קולקצייה הלבשה חדשה, הכוללת לפחות 10 מערכות לבוש. לאחר בחינת ההצעות, ועדה אומנותית מקצועית, שמנתה מעצבים מובילים ודמויות בולטות אחרות בעולם האופנה הישראלי בחרה את הזוכים.

שגיב גלעם, מנהל קריאייטיב ואחד מחברי הוועדה הבוחרת, אמר: "אנחנו רואים כישרונות לא מבוטלים. התחרות תמיד קשה, יותר מאי פעם ואני מקווה שבקרוב כל העולם יראה אותם ולא רק אנחנו. מעצבי האופנה ותעשיית האופנה זקוקים לזה, כי זו תעשייה שמביאה הרבה כבוד לישראל, בארץ ובעולם".

הגר אלמביק, חברת ועדה אף היא, הוסיפה: "אני חושבת בהחלט שאם אפשר לעזור, זה דבר נפלא ודבר שממשלות ותאגידים, אם הם יכולים לעשות את זה, זה חשוב מאוד, לעודד יצירה ישראלית".

אחת הזוכות, נופר דוכובני, הציגה את מקורות ההשראה לקולקציה שלה וסיפרה על הפרויקט המיוחד של מפעל הפיס: "הקולקציה שלי מושפעת מעולם האומנות, מהעיצוב הסקנדינבי, הסגנון היפני, האסייתי. זה פרויקט מבורך, אני חושבת שהוא יכול לעזור להרבה מעצבים בארץ שצריכים את הפוש הזה, כדי לדחוף את המותג שלהם קדימה".

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully