Primary Advertiser

אחרי 5 חודשים בלי עבודה, מרגש לראות איזה ג'וב האמנים האלו קיבלו

בשיתוף מפעל הפיס, בשיתוף מפעל הפיס

10.8.2020 / 17:17

ביוזמת מפעל הפיס, משרד התרבות והספורט ורשות הטבע והגנים, התייצבו אמנים מסוגים שונים לצד שבילי הטיולים באתרים השונים והנעימו את זמנם של המבקרים במקום. שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר: "זה עוד רחוק ממה שהיינו רוצים, אבל זה צעד ראשון"

בווידיאו: פעילות אמנים של מפעל הפיס, משרד התרבות והספורט ורשות הטבע והגנים בעין חמד/צילום: עידו שחם עריכה: דפי מקל

עולם התרבות והאמנות בישראל ספג מכה לא פשוטה בחודשים האחרונים, בשעה שהצגות והופעות בוטלו והתקהלויות נאסרו בשל הקורונה. המצב פגע כמובן גם בקהל, שהרגיש היטב את החוסר שנוצר. כעת, במסגרת יוזמה משותפת חדשה של מפעל הפיס, משרד התרבות והספורט ורשות הטבע והגנים, אפשר ליהנות במהלך חודש אוגוסט הנוכחי מהופעות של אמני רחוב ומוזיקאים במיטב שבילי הטיולים הפרוסים באתרי רשות הטבע והגנים ברחבי ישראל.

היוזמה המדוברת מספקת תעסוקה ליותר מ-1,000 אמנים ומוזיקאים, שממתינים למטיילים בצדי הדרך ומנעימים את זמנם באוויר הפתוח, רעיון מושלם שאפשר ליישם בתקופה זו. הפעילות מתקיימים שלוש פעמים בכל שבוע, במספר סבבים החל משעות אחר הצהרים ובתשעה אתרים שונים: מבצר נמרוד, מבצר יחיעם, ציפורי, קיסריה, ירקון תל אפק, עין חמד, הרודיון, הבשור וממשית, והכל כמובן בהתאם להנחיות התו הסגול. לכן אתם חייבים להירשם מראש לביקור באתרים, באמצעות מערכת תיאום הביקורים שבאתר רשות הטבע והגנים.

שר התרבות והספורט, חילי טרופר, ביקר באחת הפעילויות ואמר: "זה בעצם מיזם משותף שמפעל הפיס, רשות הטבע והגנים ומשרד התרבות והספורט יזמו ביחד. אני שמח שמפעל הפיס נרתמו במהירות לדבר הזה, שמו פה תקציב מכובד, אפשרו גם קצת פרנסה ולנו קצת מזון לנשמה. זו התעקשות לעשות תרבות גם בימי קורונה וזה רגע מיוחד. פגשתי פה חלק מהאמנים, שחמישה חודשים לא יצאו מהבית. בשביל כולנו זה חמצן. זה עוד רחוק ממה שהיינו רוצים, אבל זה צעד ראשון".

טרופר אף הצהיר: "עולם התרבות יחזור. הוא אולי יראה אחרת ממה שהכרנו, אבל אין לנו את הפריבילגיה לוותר על התרבות".

מיוחד לאוגוסט: מפעל הפיס ומשרד התרבות והספורט יממנו הופעות בגנים הלאומיים

רוצים להירשם ולהגיע? ללוח ההופעות המלא

מנכ"ל מפעל הפיס, בני דרייפוס, נכח אף הוא בפעילות ואמר: "מפעל הפיס חרט על דגלו לתמוך באמנים ובאמנות במדינת ישראל. משרד התרבות והספורט הגיע אלינו עם יוזמה מבורכת, לתמוך באומנים ולהחזיר סוג של שגרה וחשיפה של אמנות בפארקים הלאומיים, שגם מאפשרים את המרחב בהתאם לנסיבות הקורונה. היתרון של מפעל הפיס זה שהוא יודע לתת מענה מהיר ויעיל לבעיות שעולות מהשטח. הקורונה היא כמובן בעיה חדשה, שלא הייתה בתכנית העבודה שלנו. אבל אנחנו נותנים פתרונות וחשיפה בשטחים פתוחים כדי שלא תהיה התקהלות. זו חוויה טובה, סוג של נורמליות".

עוד אמר דרייפוס: "המשרד כמובן לא מסתפק רק ביוזמה והקמה של הפרויקט הזה. אנחנו מובילים ומקדמים מספר פרויקטים בשיתוף פעולה עם אמנים וסטודנטים לאמנות, שירצו ויחשפו את האמנות שלהם לבני נוער ולציבור הרחב. במציאות הזו, זה ייתן להם סוג של פרנסה ואולי נזכה שגם בזכות זה האמנות תוטמע בציבור ונראה את הפירות".

רוצים להירשם ולהגיע? ללוח ההופעות המלא

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס, בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • מפעל הפיס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully