Primary Advertiser

מיוחד לאוגוסט: מפעל הפיס ומשרד התרבות והספורט יממנו הופעות בגנים הלאומיים

בשיתוף מפעל הפיס, בשיתוף מפעל הפיס

16.8.2020 / 7:33

יוזמה חדשה בהיקף של כ-1.2 מיליון שקלים תעניק תעסוקה ליותר מאלף אמני רחוב ומוזיקאים, שימתינו למבקרים לאורך המסלולים השונים של אתרי רשות הטבע והגנים. יו"ר מפעל הפיס: "באמצעות שיתוף הפעולה החשוב נחשוף את הקהל להופעות ונסייע לעולם התרבות ולאמנים בשעה קשה זו"

מופע קרקס - מפעל הפיס. ערן בארי,
אמנים שונים ישמחו את הקהל לאורך השבילים/ערן בארי

אחד התחומים שסבלו יותר מכל במהלך השגרה המשובשת של החודשים האחרונים היה עולם התרבות. כעת, במסגרת יוזמה חדשה של מפעל הפיס, משרד התרבות והספורט ורשות הטבע והגנים, ייערכו במהלך חודש אוגוסט הנוכחי מגוון הופעות של אמני רחוב ומוזיקאים בכל רחבי הארץ.

ביוזמה הושקעו 1.2 מיליון שקלים, במימון משרד התרבות והספורט ומפעל הפיס, כאשר ההופעות יתקיימו באתרים השונים של רשות הטבע והגנים. המיזם יספק תעסוקה ללא פחות מ-960 אמנים שונים וכ-120 מוזיקאים, שיופיעו בשבילי הטיולים באתרי רשות הטבע והגנים.

לאורך אותם מסלולי טיול יווצר רצף של אמנים והמטיילים ייהנו בדרכם לא רק מן הטבע והנוף הנהדרים, אלא גם מלהטוטנים, שחקנים, אמני קרקס, נגנים ועוד רבים וטובים.

הפעילות תתקיים שלוש פעמים בשבוע, בתשעה אתרים שונים, מהצפון ועד לדרום: מבצר נמרוד, מבצר יחיעם, ציפורי, קיסריה, ירקון תל אפק, עין חמד, הרודיון, הבשור וממשית. ההופעות יתקיימו בסבבים לאורך היום, משעות אחר הצהריים והלאה והכל תחת הנחיות משרד הבריאות ובמטרה לספק לכמה שיותר מבקרים את האפשרות ליהנות. ברשות הטבע והגנים מזכירים כי בהתאם להנחיות התו הסגול, יש להירשם מראש לביקור באתרים באמצעות מערכת תיאום הביקור באתר רשות הטבע והגנים.

יורם לינקר עודד בן יצחק. מפעל הפיס,
יורם לינקר ועודד בן יצחק/מפעל הפיס

רו"ח אביגדור יצחקי, יו"ר מפעל הפיס, מסר: "מפעל הפיס משקיע משאבים רבים בטיפוח המרחב הציבורי בישראל ובהפיכתו למרחב נגיש לעולם התרבות והאמנות הישראלית. על רקע שגרת הקורונה שנכפתה עלינו והמגבלות בקיום הופעות במרחב הציבורי, חברנו אל משרד התרבות והספורט ולרשות הטבע והגנים על מנת לשלב הופעות אמנות במרחב ציבורי פתוח ונגיש, בו ניתן יהיה לקיים מופעים תחת הנחיות משרד הבריאות הנוכחיות. באמצעות שיתוף הפעולה החשוב הזה נוכל לחשוף את קהל המבקרים למופעי תרבות מהנים ולהעצמת חווית המטיילים בגנים ובפארקים הלאומיים ולא פחות חשוב מכך - לסייע לעולם התרבות ולאמנים בישראל בשעה קשה זו".

שר התרבות והספורט חילי טרופר אמר: "אנחנו מתעקשים להמשיך לקיים תרבות גם בימי קורונה. אחד התחומים שנפגע במיוחד הוא התחום של אמני הרחוב. הפרויקט הזה גם יסב שמחה למבקרים באתרי רשות הטבע והגנים וגם ייתן פרנסה לכמעט אלף אמני רחוב, שאולי סוף סוף יוכלו לחייך קצת".

פסל חי ופורח - מפעל הפיס. צבי רבינוביץ,
פסל חי ופורח/צבי רבינוביץ
להטוטן - מפעל הפיס. נורית מוזס,
להטוטן בהופעה/נורית מוזס
פסל חי. צבי רבינוביץ,
פסל חי/צבי רבינוביץ

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס, בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • מפעל הפיס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully