Primary Advertiser

רק 6 נבחרו: המיזם שמטפח את דור העתיד של מעצבי האופנה

בשיתוף מפעל הפיס

23.3.2023 / 11:32

וואלה! תרבות ומפעל הפיס מסבירים לכם מושגי תרבות, והפעם: "חממת הפיס לאופנה", מיזם המסייע למעצבים צעירים בדרך ליצירת קולקציית הלבשה חדשה

בווידאו: מיזם "חממה" של מפעל הפיס/עריכה: זיו שטיינר

כבר שבע שנים שמפעל הפיס מקיים לסירוגין את מיזם "חממת מפעל הפיס למעצבי אופנה" המסייע במימון מותגים ומעצבים צעירים בדרך ליצירת קולקציית הלבשה חדשה. הצעות רבות הוגשו למיזם, ומתוכן נבחרו שישה מעצבי אופנה שקיבלו ליווי מקצועי צמוד של מעצבים מנוסים וכן מענק בסך של עד 100 אלף ש"ח לעיצוב ולהפקת קולקציית הלבשה חדשה.

הקולקציות החדשות הקולקציות החדשות יוצגו בפופ אפ מיוחד שייפתח בחנות הדגל של רשת סטורי,
בכיכר דיזנגוף ובאתר סטורי.

דנה אקוס ונוי פרימור - Above. ליאור קסון,
דנה אקוס ונוי פרימור - Above/ליאור קסון
יערה ארגמן - Familiar Feeling. דור שרון,
יערה ארגמן - Familiar Feeling/דור שרון

המעצבים הנבחרים:

דנה אקוס ונוי פרימור - Above

הוקם ב2021 ע"י נוי פרימור ודנה אקוס, בוגרות מגמת עיצוב אופנה בשנקר. כשפתחנו את המותג היה לנו ברור שאנחנו רוצות ליצור את המלתחה האידיאלית מבחינתנו. 'לבוש בשכבות' הוא מונח המתאר צורת התלבשות, לבוש בשכבות והפיכתו לנושא המרכזי של המותג, שם דגש על מלתחה בהסתכלות קצת אחרת. מורכבת אך לא מחייבת. מתוחכמת אבל גם פשוטה. על כל פריט יש תווית שמציינת את סוג השכבה, אם זו שכבה תחתונה, אמצעית או עליונה. המותג מאפשר ללקוחותיו מלתחה מודולרית ועל זמנית שלא מתחלפת כל עונה אלא גדלה והופכת ליותר מגוונת הכוללת עוד שכבות. כל הפריטים מעוצבים ומיוצרים בישראל מתוך רצון לתמוך בתעשיה המקומית.

יערה ארגמן - Familiar Feeling

‎- תחושה של de ja vu המותג נולד בתחילת ימי ה Covid מתוך רצון להביעה כמיהה לימים "פשוטים" יותר של אהבה וביחד. בהשראת דיוקנאות מתרבויות וזמנים שונים, המותג מציע פרטי לבוש ייחודים לאישה המודרנית עם דגש על פלטה צבעונית נועזת , שילובי הדפסים מפתיעים ובדים איכותיים. מתוך חשיבה על ייצור אחראי המותג שם דגש על שימוש בבדי dead stock משובחים, בעיקר משי מודפס מקולקציות עבר של בתי אופנה מובילים. מיובאים מניו יורק, שם עבדה והתמקצעה המעצבת בעשור האחרון. הקו של familiar feeling הוא אקלקטי ומפתיע בחיבוריו ומיוצר בקפידה בכמויות מוגבלות.

הילה ברודי - HAR. דנה כספי לביא,
הילה ברודי - HAR/דנה כספי לביא
אפנת ברכה – נועה טרלובסקי. יעל רסנר,
אפנת ברכה – נועה טרלובסקי/יעל רסנר

הילה ברודי - HAR

המותג מתמחה בייצור פריטי לבוש ייחודים שנוצרו בעבודת יד. כל פריט נוצר על ידי שימוש חוזר בטקסטיל מקורי הנבחר בקפידה. שילוב טקסטיל מקורי עם פרשנות עכשווית מעניקים לפריט חיים חדשים. בשבילי ההשראה תמיד תתחיל בטקסטיל ובמגע של הבד על העור. אני משתדלת שמרבית הבדים שאני בוחרת הם מסיבים טבעיים כמו כותנה, פשתן, משי, צמר. אלה לא רק חומרים שמרגישים טוב על הגוף הם גם מבטאים עבורי את החיבור למקורות ולטבע, שהוא חלק גדול מהאישיות שלי, ומהמקום הזה נוצר המותג ושמו HAR.

נועה טרלובסקי - אופנת ברכה אוריגינלס

אופנת ברכה אוריגינלס היא רנסנס לחנות המקורית שנוסדה ב 1969 ע"י ברכה ויעקב טרלובסקי - ונפתחה מחדש על ידי נכדתם נועה טרלובסקי שמובילה את המותג ביחד עם בן זוגה יוסי ניסים. העיצוב הססגוני ונוסטלגי מזמין את כל מי שחפץ לבטא את עצמו ביחודיות ואותנטיות להתלבש בלי פחד. המותג מזוהה עם אידיאולוגיה ומערכת ערכים הכוללים בתוכם חשיבות ייצור איטי ומקומי, גזרות מחמיאות לכל מבני הגוף והמגדרים, אותנטיות מקוריות, שמירה על כדור הארץ והחיים. אופנת ברכה נשענת על האסתטיקה המקורית של הבוטיק ושוזרת בתוכו רפרנסים תרבותיים מקומיים, קלילות והומור, קאמפיות, צבעוניות, ומשב רוח רענן ושמח למציאות היום יומית שלנו.

גילי פלג. יח"צ,
גילי פלג/יח"צ
גולן פרידמן ואדי גברילידיס - House Of Jaffa. יח"צ,
גולן פרידמן ואדי גברילידיס - House Of Jaffa/יח"צ

גילי פלג - FOREST

מותג אופנה המעצב פריטים בהשראת הטבע עבור אלו החשים דחף בלתי מוסבר לצאת למחוזות ירוקים. עבור אלו הגרים בעיר, אך כמהים לטבע - FOREST רוצה להיות הריאה הירוקה - לתת את מנת הטבע הרצויה, דרך השראות המותג ועולם התוכן שהוא מעביר, אך גם בדגמים עצמם. הדפסים מקוריים המציגים אלמנטים של נופים וחיות. גזרות המתוכננות ביסודיות ומבקשות לענות על הצורך בנוחות לצד הרצון לביטוי עצמי דרך אופנה. בגדים המיועדים במיוחד להליכה, ריצה, רכיבה ותנועה לקצב המוזיקה. דרכי הייצור של המותג איטיות ואתיות. יחידות בודדות או מהדורות קטנות בתהליך ייצור רגיש ואיכותי.

גולן פרידמן ואדי גברילידיס House Of Jaffa

מותג עכשווי בר-קיימא ונגיש המתמקד באקזוטיקה ובתרבות הארץ ישראלית- ים תיכונית. המותג נולד ביפו ומשקף את האסתטיקה הרב-תרבותית של המקום. הקולקציה בנויה ממלתחת נופש ומבגדי גברים מסורתיים המרוככים על ידי רקמות עדינות והדפסים רומניים היוצרים חזון uni-sex מודרני לפירטי הלבוש. המותג הושק בשבוע האופנה ת"א באפריל 22 והקולקציה מייד הפכה לאהובה בקרב כוכבים ומכתיבי אופנה מקומיים כגון הראל סקעת, אגם בוחבוט, איתי לוי, סטפאן, משה פרץ ורבים נוספים.

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • מפעל הפיס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully