Primary Advertiser

8 פרסים וקורין אלאל אחת: צפו בזוכים בפרסי מפעל הפיס ע"ש לנדאו

בשיתוף מפעל הפיס

1.1.2023 / 9:23

הזמרת והיוצרת זכתה בפרס לנדאו למפעל חיים, בטקס חלוקת הפרסים השנתי של מפעל הפיס: "זה משמח אותי מאוד". רשימת הזוכים המלאה בפנים

פרסי מפעל הפיס לאמנויות ומדעים ע"ש לנדאו לשנת 2022 הוענקו לתשעה זוכים בתחומי האמנויות והמדעים. הפרסים ניתנים כאות הוקרה והערכה למדענים, לאנשי אקדמיה ולאנשי תרבות על מצוינותם, תרומתם והשפעתם על המחקר, המדע, האמנות וחיי התרבות בישראל.

הכירו את הזוכים:

קורין אלאל

יוני גודמן

"פרס מפעל הפיס לאמנויות ולמדעים ע"ש לנדאו, הפך ברבות השנים לאחד הפרסים החשובים והיוקרתיים ביותר בתחומי המדע, המחקר, התרבות והאמנות בישראל", אמר יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי. "גם השנה, המשיכו המדענים בישראל לפרוץ דרך, להצטיין ולהוביל להישגים חסרי תקדים, הן ברמה הלאומית והן ברמה הבינלאומית. בתחום האמנות והתרבות אנחנו חווים פריחה מחודשת שמגיעה עם סיום משבר קשה במיוחד לענף, וקוצרת כבר השנה פירות מדהימים בתחומי הקולנוע, הטלוויזיה, הצילום והאנימציה. יש לנו בהחלט במה להתגאות ומטרתו של הפרס היא להכיר ולהוקיר את העשייה החשובה והבלתי פוסקת של פורצי הדרך בתחומים הללו שהשפעתם על חיינו כל כך משמעותית. גם השנה החלטנו להעניק פרס מפעל חיים שנועד להרחיב את היריעה ולהגיע אל מועמדים ראויים שתרמו תרומה משמעותית וייחודית לחברה. פרס מפעל חיים יוענק השנה לקורין אלאל וזאת על עשייתה הייחודית ורבת השנים בתחום המוזיקה תוך יצירת נכסי צאן ברזל שמלווים וימשיכו ללוות את החברה הישראלית עוד שנים רבות. אין ראויה ממנה לפרס זה, ובמיוחד בעת הזאת".

פרופ' שמואל פסברג

ענת דניאלי

דולין מלניק, מנהלת אגף התרבות של מפעל הפיס, הוסיפה: "גם השנה אנו ממשיכים לקיים את הפעילות החשובה של פרס מפעל הפיס לאמנויות ולמדעים ע"ש לנדאו. בכל שנה אנחנו משנים את הקטגוריות של הפרס במטרה להקיף כמה שיותר תחומים ולהגיע לכמה שיותר אישים שתרמו תרומה משמעותית לתחומי המדע, המחקר והאמנות. הפרסים שמפעל הפיס מעניק הם דרך נוספת להכיר, להוקיר ולתמוך במצוינות, הן בתחומי האמנויות השונים והן בתחומי המדע".

פרופ' רותם שורק

נועה צדקה

רשימת הזוכים המלאה

בין הזוכים הייתה גם הזמרת והיוצרת קורין אלאל, שקיבלה פרס מפעל חיים ע"ש לנדאו על תרומתה בתחום המוזיקה.

רשימת הזוכים המלאה:

• בפרס בתחום הסיעוד זכתה פרופ' דורית פוד מאוניברסיטת חיפה
• בתחום הרפואה מותאמת אישית זכתה פרופ' ניר פרידמן מהאוניברסיטה העברית
• בתחום חקר תנ"ך ולשון זכה פרופ' שמואל פסברג מהאוניברסיטה העברית בירושלים
• בתחום אנימציה זכה יוני גודמן
• בתחום המחול זכתה ענת דניאלי
• בתחום הצילום זכתה נועה צדקה
• בתחום האמנויות הבינתחומי זכה

פרופ' ניר פרידמן

פרופ' דורית פוד

פרס מפעל הפיס לאמנויות ומדעים ע"ש מיכאל לנדאו, קרוי על שמו של יו"ר מפעל הפיס הראשון, ונחשב לאחד הפרסים הגבוהים והיוקרתיים בישראל. פרסי מפעל הפיס מוענקים מדי שנה, החל משנת 2001, כאות הוקרה והערכה לאמנים, מדענים, אנשי אקדמיה ואנשי תרבות - על מצוינותם, תרומתם והשפעתם על המחקר, המדע, האמנות וחיי התרבות בישראל. הזוכים נבחרים על-ידי ועדות שיפוט מקצועיות הנבחרות לכל תחום, ומורכבות ממדענים מובילים, זוכי פרסי מפעל הפיס ע"ש לנדאו בשנים קודמות, מבקרי אמנות, אמנים מובילים, אנשי אקדמיה עוד. הפרס ע"ש לנדאו מוענק מידי שנה כחלק מפעילותו של מפעל הפיס לקידום התרבות, האמנות, המחקר והמדע בישראל.

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully