Primary Advertiser

רצתה לעשות פופ, שוב יצא לה אינדי: "אני מודה לאלוהים על הקורונה"

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 10.8.2022 / 12:59

שירן קרני ורגב ברוך, חברי ההרכב האינדי המצליח שירג', השיקו קליפ פסיכדלי חדש שנולד בתקופת הקורונה ויצא לאור הודות לחברים קרובים ומענק של מפעל הפיס. צפו

את שירן קרני (37) ורגב ברוך (34) שנפגשו במסדרונות האקדמיה למוזיקה בירושלים, אתם ככל הנראה מכירים בתור שניים מחברי ההרכב "בינת' אל פאנק" - שמביאים אל קדמת הבמה שילוב של השפעות תימניות מסורתיות, פאנק, אפרוביט ומה שביניהם. היום הם נמצאים בשלבים מתקדמים של אלבום שלישי, מופיעים בפסטיבלים מקומיים וברחבי העולם ואפשר להגיד שהם יקירי סצנת האינדי בישראל ומחוצה לה.

לפני שנתיים התאחדו קרני וברוך בנסיבות חדשות-ישנות. הפעם זה היה משבר הקורונה ושיאו של הגל הראשון שהותיר אמנים רבים ללא קורת גג תרבותית. המועדונים נסגרו, ההופעות בוטלו והמעריצים נשארו עם זכרונות מהיוטיוב. אך דווקא מתוך הכאוס, הבדידות והזעם הציבורי שפקד את רחובות ירושלים - נולד הדואו המוזיקלי "שירג'" (שילוב השמות שירן ורגב) שמותח את גבול היכולת המוזיקלית של השניים. בקיצור, מה שקורה כששני אופטימיסטים חסרי תקנה הופכים את הלימון ללימונצ'לו עם נגיעות של חילבה.

"כשהחלה המגפה היינו אחרי השקה של אלבום שני. בהתחלה עוד הצלחנו להופיע בקטנה, אבל ברגע אחד הכל בוטל". משחזרת קרני. "ישבנו בבית, היה לנו זמן למלא קולות קוראים. אחד מהם היה של מפעל הפיס שגם עזרו לנו לממן את הקליפ לסינגל החדש שלנו".

מועצת הפיס לתרבות ואמנות תומכת במוזיקאים ואומנים, במטרה לרענן, לגוון ולהשביח את רפרטואר הקליפים הישראלי, כמו גם לקדם אמנים ואנשי מקצוע ממגוון התחומים בתעשייה. קול קורא ליצירת קליפים הזמין יוצרים להגיש הצעות ליצירת וידאו הכוללים שלושה אומנים לפחות מתחומים שונים.

אפשר להגיד שניצלתם את הזמן הפנוי כמו שצריך

שירן: "קיבלנו כמה מענקים קטנים שעזרו לנו להחזיק. אבל חיפשתי לעשות בארטרים ואחד מהם היה עם חברה מהפייסבוק שלימדה אותי אבלטון תמורת לימודי שירה תימנית וזה היה אחד הדברים הכי מוצלחים שהקורונה גרמה לי לעשות. בלי אולפן הקלטות בבית וחדרי חזרות, פשוט אמרתי לרגב 'יאללה, בוא ניצור'".

רגב: "יצא שכל אחד עשה את הגישושים שלו לבד בבית מול המחשב ורק בהמשך נפגשנו כדי לעבוד על השירים".

שירג'. צילום מסך, צילום מסך
הרכב שמותח את גבול היכולת המוזיקלית של השניים. שירג'/צילום מסך, צילום מסך

"פופ" הוא הסינגל הראשון מתוך אלבום מלא של שירג' שיושק בקרוב. מן הינדוס של הסאונד החדש שיצרו שירן ורגב עם ניואנסים של גרוב תימני. את השיר מלווה קליפ סופר מושקע ונוטף סטייל שמהווה מן פלאשבק לאירועי השנתיים האחרונות שטילטלו את כולנו. בין בידוד חברתי למסיבות חשאית והכאוס של בלפור. הקליפ הוא שיתוף פעולה ראשון של שירג' עם הכוריאוגרף והרקדן אביתר סעיד. "כל הניצבים בקליפ הם חברים שבאו והתנדבו והיו איתנו ברגעים המורכבים והכאפות שחטפנו. אחד הזוגות שמתנשקים בקליפ התארסו לאחרונה", מוסיפה קרני.

לסינגל קוראים החדש "פופ". אבל כמילות השיר, בסוף שוב יצא לכם אינדי

שירן: "כי זה באמת מה שקרה. התחלנו לסמפל פח תימני עם גרוב וביטים אלקטרוניים שנוצרו בתוך מפגשים עם חברים שיושבים על מרק תימני עם חילבה".

איך זה שונה מהעבודה עם הרכב מנוסה כמו בינת' אל פאנק?

שירן: "שם אנחנו רגילים להופיע עם כלים אמיתיים ולא עם מחשב. אז כל החוויה הזו עם שירג' היא לגמרי התנסות חדשה. אני מאוד מחכה לתגובות ולראות איך אנשים חווים את זה ואם הם מזדהים עם הפרשנות שלנו לתקופה".

רגב: "עשינו קליפים עם בינת' אל פאנק, אבל לא הפקות בסדר גודל הזה. היה מאוד מלחיץ אבל גם טוב, כי הרגשנו שעלינו כיתה".

יש בקליפ שלכם ביקורת חברתית?

"אני זוכרת שבאחד המפגשים שעשיתי בדירה שלי, הגיעה משטרה שביקשה לבדוק כמה אנשים יש בבית וקיבלנו דו"חות. זו הייתה תקופה שכולם היו אבודים וניסו למצוא את עצמם. הם היו זקוקים למפגש אנושי גם כשהיה אסור. אז אפשר להגיד שהקליפ הזה מסכם את משבר הקורונה, ההפגנות שהיו בירושלים ובכלל חוויה של שנתיים מעורערות שבילינו מול מסכים. אני כן מודה לאלוהים על התקופה הזאת, אבל גם לא יכולה להתעלם מהעובדה שהיא הייתה מאוד קשוחה".

מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully