Primary Advertiser

"הייתי טבח, עבדתי משבע בבוקר עד חצות כדי להגשים את החלום להיות שחקן"

ניר יהב, בשיתוף מפעל הפיס

11.8.2022 / 9:23

הליהוק החוזר לתפקיד העבריין ("מבין שלא יקחו אותי להיות בילי אליוט"), ההצלחה בגיל מאוחר ("אני אומר לעצמי 'יא אללה, אני מקבל על זה כסף'") והרגע שבו התמוטט בבכי: רגע לפני ההצגה החדשה "החב"דניקים" בקאמרי וסדרת ילדים ב-yes, יניב סוויסה מדבר בפודקאסט "מה נשמע?"

"אני זוכר שכשהשתחררתי מהצבא, עבדתי כסבל בחברת הגברה. עבדנו בהבימה וראיתי מין פוף כזה על הרצפה. ישבתי שם, בפאקינג הבימה, הסתכלתי על הפנסים ואמרתי 'מתי יגיע היום שלי?'. 15 שנה אחר כך, במהלך ההצגה "ההצגה חייבת להיגמר" בהבימה, אני רואה פוף על הרצפה. אני מסתכל עליו ובום - קיבלתי פלאשבק והתחלתי לבכות. אמרתי לעצמי 'הנה, אני במקום שרציתי'".

את יניב סוויסה אתם כנראה מכירים מ"קופה ראשית", אבל מלבד קומדיית המצבים האדירה של כאן 11 שבה הוא מככב, הוא מחזיק ברזומה עשיר למדי, אליו מתווספת בימים אלו הצגה נוספת - "חב"דניקים" שעולה בקרוב בתיאטרון הקאמרי וסדרת הילדים "הכל טוב" (ערוץ הופ, yes וסטינג טי-וי). בריאיון לניר יהב ב"מה נשמע?", הפודאקסט של וואלה! תרבות בשיתוף מפעל הפיס, הוא נזכר בהתחלה הקשה והדרך הארוכה שעשה, מספר על החברים הקרובים ב"קופה ראשית", חושף את אהבתו למוזיקה - ומדבר גם על החוויה החד פעמית לצד נועה קירל.

"החבדניקים". יח"צ,
"החבדניקים"/יח"צ
יניב סוויסה. יח"צ,
יניב סוויסה/יח"צ

על ההצגה החדשה "חב"דניקים" של תיאטרון הקאמרי: "כל פרויקט חדש, במיוחד כשמדובר בהצגות, הוא נורא מרגש. אף פעם לא יודעים איך הקהל יגיב - יאהבו, לא יאהבו. אני חושב שזה כתוב נהדר, מבוים ומבוצע טוב, אבל אני לא אובייקטיבי. ההתרגשות גדולה ואנחנו לא מפסיקים לצחוק בחזרות".

על תיאטרון לעומת טלוויזיה: "הנטייה לתיאטרון גדולה מאוד. כשאתה יושב מול קהל, ומקבל את הפידבק הראשוני, זה נותן המון. אי אפשר להסביר את הדבר הזה. גם טלוויזיה מרגש מאוד, אבל אין את האנרגיה של הקהל. יש אקשן, קאט ובמאים גאונים, אבל זה שני עולמות שונים, זה כמו כדורגל וכדורסל. אבל כמה אנשים אתה מכיר שקמים בבוקר והולכים לעבוד בעבודת החלומות שלהם? לפעמים אני אומר לעצמי, יא אללה, אני מקבל על זה כסף. זה כיף אדיר".

על תחילת דרכו כשחקן: "עבדתי בכל עבודה אפשרית בדרך - טכנאי טלפונים, שומר, סייר לילה, טבח ואפילו ניהלתי סופר. כשעבדתי במטבח הייתי עובד כל יום מ-7 בבוקר והיו ימים שהייתי מסיים בחצות. הכול כדי להגשים את החלום ולא לוותר. ואז הגעתי לעולם התיאטרון וכבר כמה שנים אני מתפרנס רק מתיאטרון וטלוויזיה. אני חי את החלום".

יניב סוויסה. צילום מסך,
"לעתים רחוקות נופלים על קאסט כזה". יניב סוויסה בקופה ראשית/צילום מסך
יניב סוויסה על הסט של הסדרה "הכל טוב". באדיבות yes,
סדרת הילדים "הכל טוב" שעולה ב-yes/באדיבות yes

על הליהוק הקבוע לתפקיד העבריין: "זה לא מבאס אותי, אני מבין שלא ילהקו אותי להיות בילי אליוט. זה לא משהו שמפריע לי, מודעים ליכולת שלי בתיאטרון. כל עוד יש עבודה, אני מרוצה".

על הקושי בלהיות שחקן בישראל: "מאוד קשה. יש המון שחקנים ומעט מאוד עבודה. חלק מהשחקנים לא מתוגמלים כי הם רוצים להיות בתוך המערכת. אני זוכר שלפני כמה שנים היו לנו שלוש הצגות בוקר ואחד השחקנים אמר 'איזה באסה, יש לנו שלוש הצגות היום'. תפסתי אותו מהחולצה ואמרתי לו 'תתבייש לך, יש לך חברים מהכיתה שממלצרים, אתה צריך ליהנות מכל רגע. אמרתי לו שבחיים לא יוציא את הדברים האלו מהפה ושיהנה מהרגע".

ומה הוא חושף על מאחורי הקלעים של "קופה ראשית"? ולמה הוא לא נוהג לצפות בטלוויזיה? האזינו למעלה לפודקאסט המלא עם יניב סוויסה

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

ניר יהב, בשיתוף מפעל הפיס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully