Primary Advertiser

"ברור שאני מקנאת בזמרים אחרים, אבל למזלי היום זה קורה פחות"

ניר יהב ונדב מנוחין, בשיתוף מפעל הפיס

24.7.2022 / 9:23

התסכול מתעשיית המוזיקה, החרדה מפיגועים, ההפלה הטראומתית שעברה, התינוק שבדרך והנשיקה עם אביב אלוש: הזמרת והשחקנית אביגיל קובארי התארחה בפודקאסט "מה נשמע?" לרגל צאת אלבומה החדש. האזינו

כשהיא רק בת 34, הזמרת, היוצרת והשחקנית אביגיל קובארי הוציאה את אלבומה החמישי (!) בשמונה השנים האחרונות - "זהב אדום". בריאיון לניר יהב ונדב מנוחין ב"מה נשמע?", הפודאקסט של וואלה! תרבות בשיתוף מפעל הפיס, היא מדברת על האלבום החדש, על העבודה מסביב לשעון, על ההפלה הטראומתית, על התינוק שבדרך - ואפילו קצת על פוליטיקה.

אביגיל קובארי. יח"צ,
אביגיל קובארי/יח"צ

על האלבום החדש "זהב אדום": "קצת היססתי לגבי השם הזה, כי יש שיר שנקרא 'זהב אדום' והוא נקרא על שם אקס שאני מנסה שלא לזכור. זה היה אחד השירים הראשונים שכתבתי לאלבום הזה, וכשחשבנו על שם, 'זהב אדום' היה נשמע יפה וטוב לאלבום, ועל הדרך שאלתי את עצמי למה אני עושה את זה והאם מגיע לו".

על כך שהוציאה אלבום חמישי בשמונה שנים: "אני יחסית תקתקנית. תודה לאל אני אשת יצירה, אני כותבת ואני מרגישה פוריה מבחינה יצירתית, אבל זה הרבה בזכות זה שאני לא פרפקציוניסטית. אם אני משווה את עצמי למוזיקאים אחרים מסביב, אני לא חופרת או אוכלת את הראש על כל דבר".

על פוליטיקה וחדשות: "זה נמצא אצלי בראש כל הזמן. זיו שאיתו אני עובדת צמוד מזכיר לי שצריך גם להסתכל החוצה. אני גרה במדינה, ויש לי רגשות ודעות, אז כך התאפשר לי לכתוב על הנושא. אני פחדנית מטורפת, עד היום כשיש פיגועים אני יורדת מהאוטובוס. לא הייתי בפיגוע, אבל הייתי נערה ירושלמית ואני מניחה שזה קשור לזה. יש לי הרבה חרדות סביב הדבר הזה. זו חלק מהסיבה שאני לא פותחת עיתונים ולא מצליחה להיות מעורבת במה שקורה".

על השיר 'ארבעה כדורים' שנכתב על ההפלה שעברה: "לפני שנה פלוס התחלתי לנסות להיכנס להיריון, והיה היריון שלא התפתח והייתי צריכה לעבור הפלה. כתבתי את השיר הזה יום אחרי. זו מין חרב פיפיות - לדבר על זה, ומצד שאני אני לא רוצה להפחיד. כולם מסביבי אמרו לי שזה קרה גם להן, שמעתי אינספור סיפורי הפלות בעקבות השיר. זה שימח אותי מצד אחד, אבל גם הרתיע אותי. זה הרגיש שכל אישה עברה משהו בשלב מסוים. איך שכתבתי את השיר ידעתי שהוא חריף, היה לי פורקן רגשי שזה מאחוריי".

על הפוסט של קובי אפללו שבו תקף את רמת מילות שירי הפופ בישראל: "נראה לי קצת חסר טעם לדבר בצורה שלילית בפומבי. זו זכותו של כל אדם לחשוב מה איכותי ומה לא, אבל אני יכולה להגיד על עצמי, כשאני מזהה אצלי ציניות וביקורתיות כלפי אמנים מסוימים, אני מבינה שיש קנאה, מרמור או תחושה של חוסר הערכה. אני חושבת שזה יושב על זה, ופחות דיון אינטלקטואלי כי יש מקום להכול. פופ תמיד מנצח - הוא תמיד טרנדי וסוחף וזו המשמעות שלו, להיות האופנה הנוצצת שעושה מלא רעש".

על ההרגשה שהיא אינה מוערכת מספיק: "בתור יוצרת עצמאית שעושה את דרכה בצעדים איטיים, שמעתי המון 'לא', וזה יכול ליצור תסכול. אבל היום אני מבינה שזה לאו דווקא תלוי בי. פשוט צריך להמשיך לעבוד והכול בסדר. אם יש לי קנאה בזמרים אחרים? בטוח, אבל זה קורה פחות כי אני יותר נחשפת למאחורי הקלעים".

על הרצון להמשיך לשחק: "אני אשמח, זה היה ממש כיף. כשקראו לי לעשות אודישנים אמרתי 'יאללה, מגניב'. עשיתי אודישן ולא שמעתי מהם כמה חודשים. ואז הגעתי לעוד אודישן ועוד אודישן ובכלל שכחתי שזה על הפרק. אני תמיד רוצה להשתפר במשחק ואולי אפילו לעשות קורס, אבל כרגע כל מה שחשוב לי הוא להתקדם במוזיקה. אשמח מכל פרויקט משחק שמגיע, אבל אני לא מצליחה להיות על זה".

על הנשיקה עם אביב אלוש: "אחלה, כיף ממש. הוא שחקן מצוין, למדתי ממנו חבל על הזמן".

על הצורך לקדם את עצמה ברשתות החברתיות: "זה מובן מאליו בשבילי שיום העבודה שלי זה לשבת ולהעלות פוסטים וקידומים. בהתחלה זה תסכל אותי, הייתי קצת אנטי. אני גם לא הרבה עם הסמארטפון, זה קצת מעיק עליי. מצד שני, זה ממש מדהים שיש לי שליטה, כביכול, על הייצוג שלי. אני בטוחה שאנשים שלא חיו בתקופה שלי נכוו הרבה מהדבר הזה. זו פעילות לא נוחה וטבעית, לרוב אנחנו מתביישים ומתפדחים במעמד הזה".

על החלומות הגדולים שלה: "כתיבה זה בדמי, אני ממש רוצה שכולם יכתבו. סדנאות הכתיבה שאני מעבירה זה אחד הדברים המשמעותיים בחיי. החלום שלי הוא לפתח את זה ולקיים כמה שיותר. לגרום לכמה שיותר אנשים לצאת לאור ולא להתבייש".

seperator

הופעות קרובות של קובארי:

9.8 פסטיבל סמילנסקי, באר שבע
25.8 צוללת צהובה, ירושלים
27.8 הסטודיו, חיפה

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

ניר יהב ונדב מנוחין, בשיתוף מפעל הפיס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully