Primary Advertiser

צפו: מה הוביל סטודנטים ונכי צה"ל ליצור הרצאת TED מרתקת?

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 7:49

פרויקט "אדוות" מחבר בין סטודנטים לנכי צה"ל המתמודדים עם כאבים כרוניים: "מרגיש שזה נתן לי המון". צפו בכתבה

בווידאו: פרויקט "אדוות" של מפעל הפיס/עריכה: גלעד מן מנהיים

נכי צה"ל הסובלים מכאבים כרוניים נאלצים להתמודד עם לא מעט קשיים לאורך חייהם. זו אחת הסיבות שבמרכז הצעירים בגליל תחתון בשיתוף מפעל הפיס, החליטו על הקמת פרויקט "אדוות", המחבר בין סטודנטים מתוכנית המלגות של מפעל הפיס לבין נכי צה"ל המתמודדים עם כאבים כרוניים, שנגרמו להם במהלך השירות הצבאי.

"הגעתי לפרויקט במסגרת מלגה של מפעל הפיס", אומרת עדי ביטון, סטודנטית למשפטים מאוניברסיטת חיפה. "במסגרת הפרויקט יצרנו יחד עם נכי צה"ל הרצאת TED, הכוללת את סיפור הפציעה ותהליך השיקום. זו זכות עבורי לעשות דבר כזה ולקחת חלק בשיתוף פעולה כזה. הפרויקט הזה משמעותי מאוד, ואני חושבת שהוא חשוב וצריך להישמר גם בשנים הבאות".

"עשינו סדנה שנקראת אדוות, ואני שמח שניתנה לי ההזדמנות", אמר ארי, נכה צה"ל שלוקח חלק בפרויקט. "היינו שישה חבר'ה, שישה נכי צה"ל, שסיפרו על הפציעות שלהם בצורה פתוחה, גלויה ובלי להסתיר כלום. אני מרגיש שזה נתן לי המון. בשנת 1976 הייתי חייל בסדיר. דרכתי על מוקש ונקטעה לי הרגל במקום. אם הייתי בחיים אחרים אז הייתי מסיים צבא, הולך ללמוד ולא הייתי נחשף לעולם הזה של כל הפציעות והנכויות. הייתי במקום אחר לגמרי. צריך לקבל את האדם כמו שהוא ולא להתייחס לשוני".

seperator
בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • נכי צה"ל
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully