Primary Advertiser

עד גיל 55 היא לא כתבה מילה. עכשיו היא אחת הסופרות המבטיחות בישראל

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 27.1.2022 / 14:50

לאחר שזכתה בפרס הביכורים בפרסי ספיר לספרות, רומית סמסון חושפת: "לא כתבתי אף פעם עד לפני חמש שנים, הלכתי לסדנת כתיבה ומשהו נפתח". וגם: הפרויקט הבא, הקורונה והמענק של מפעל הפיס. צפו בכתבה

בווידאו: רומית סמסון על הצלחת הספר "המטבח האחורי"/עריכה: גלעד מן מנהיים

"לא חשבתי שאכתוב אי פעם; מעולם לא כתבתי למגירה ולמעשה לא כתבתי אף פעם עד לפני חמש שנים".

הכול החל לפני חמש שנים, כשרומית סמסון החליטה שהגיע הזמן למצוא עיסוק חדש. רצה הגורל ומכל האפשרויות שעמדו בפניה היא בחרה דווקא בסדנת כתיבה, וחמש שנים לאחר מכן היא כבר זכתה בפרס הביכורים בפרסי ספיר לספרות לשנת 2021 על הספר הנהדר שכתבה "המטבח האחורי".

"הלכתי לסדנת כתיבה כדי למצוא לי עוד איזה תחום עניין ומשהו נפתח", היא חושפת. "בסדנה כבר כתבתי את המטבח האחורי, אבל לא היה לי שום מושג שהוא יתפרסם ככה".

רומית סמסון המטבח האחורי. צילום מסך, צילום מסך
"כבר בעמודים הראשונים ידעתי על מה יהיה הספר"/צילום מסך, צילום מסך

המטבח האחורי מספר על עיר חוף קטנה שמפרסמת מכרז לבניית דירות לזוגות צעירים - יוזמה שהכול תולים בה תקוות גדולות עד שהיא נעצרת בגלל התככים שקדמו לה. במהלך הספר עולות דמויות ססגוניות כמו ראש עירייה כריזמטי, עורך דין צעיר שמקווה להשתלב בפוליטיקה המקומית, והיועצת המשפטית של העירייה, שחברותיה לעבודה אינן מסגירות את המתרחש בביתה.

"כשהתחלתי, כבר בעמודים הראשונים ידעתי על מה יהיה הספר", היא ממשיכה. "ידעתי פחות או יותר את הסיפור, את המסגרת, בטח את המקום שבו הוא מתרחש. אני עובדת בשירות המשפטי בעירייה אז אני מכירה את האווירה, את המסדרונות וחלק מהדמויות, אבל כמובן שהכול דימיוני. חברים שלי בעירייה עסקו לא מעט בשאלה מי זה מי, אבל זה עבר להם".

"הספר נכתב תוך משהו כמו שנה וחצי. לאחר מכן התפשטה הקורונה שעיכבה את הפרסום שלו בכמעט שנה", ציינה רומית סמסון וחשפה: "נהניתי מאוד מהכתיבה ואני ממשיכה לכתוב. הספר הבא כבר כתוב והוא ספר המשך לספר המטבח האחורי, הוא עוסק באותן דמויות ובאותה סביבה. בנוסף, יש לי עוד ספר שהוא כמעט גמור ועוסק בנושאים קצת שונים".

"אם יש לי נוסחה מנצחת? לא, אני באמת לא יודעת מה הופך ספר לספר טוב. פעמים רבות הרגשתי בזמן הכתיבה שהדמויות עושות מה שהן רוצות והעלילה מתפתחת לא תמיד לאן שאני מכוונת אותה, היא מוסיפה.

לסיום התייחסה זוכת פרס הביכורים בפרסי ספיר לספרות למענק של מפעל הפיס: "הוא הרבה יותר מתשורה קטנה, מדובר בסכום כסף מאוד יפה ומאוד מכובד. מאוד התרגשתי לקבל אותו, לא חשבתי שמה שאני כותבת יבשיל לכדי ספר, לא יתפרסם ובטח שלא יהיה מועמד או יזכה. זה היה מאוד מפתיע ומאוד מרגש וזה נותן תחושה טובה מאוד של הערכה והכרה לספרות".

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • מפעל הפיס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully