Primary Advertiser

"היסטוריה ברמלה": ההצגה המדוברת עלתה בתיאטרון המקומי

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 16.6.2022 / 7:49

"חיזו בטטה", על פי ספרו של זוכה פרס אופיר סמי ברדוגו, עלתה לראשונה בתיאטרון הייחודי ברמלה. ראש העיר נרגש: "מפרגנים לנו". צפו בכתבה

בווידאו: ההצגה "חיזו בטטה" בתיאטרון רמלה/עריכה: דינה מחפוץ

"חיזו בטטה", על פי ספרו של זוכה פרס אופיר לספרות לשנת 2020 סמי ברדוגו, עלתה לראשונה בתיאטרון רמלה - המשמש גם כתיאטרון יוצר וכמרכז תרבותי באזור ונחשב לייחודי במינו.

"היסטוריה ברמלה", הכריז ראש העיר הנרגש מיכאל וידל שצפה בהצגת הבכורה. "זה התיאטרון המקצועי היחיד בארץ שממומן כולו על ידי העירייה. באו מכל התיאטראות בארץ ומפרגנים לנו. התרבות חשובה מאוד וזה מרים את העיר שלנו למעלה".

וידל נזכר איך הכול התחיל: "לפני שנה הייתי פה בהצגה מדהימה. האולם היה מלא ובסוף ההצגה אמרתי למנכ"ל שלי שישב לידי 'מי אלה, הבימה, הקמארי?', אז הוא אומר לי, 'תגיד אתה רציני? אלו תלמידים שלך, זה החוג לתיאטרון'. הייתי בהלם. אמרתי לו 'תקשיב טוב, אנחנו מקימים תיאטרון ברמלה'. זה לקח שנה ועכשיו יש לנו תיאטרון".

"זה קצת לא ייאמן", אמר סמי ברדוגו שעל ספרו מבוססת ההצגה. "חשבתי שאחרי שנה-שנתיים דברים ייגמרו, אבל לא, 20 שנה עברו ועדיין הסיפור הזה מסופר בהקשרים שונים, פוליטיים וחברתיים. זה דבר נפלא של מפעל הפיס ועיריית רמלה וכל מי שתומך בזה".

חיזו בטטה תיאטרון רמלה מפעל הפיס. צילום מסך, צילום מסך
הצגת הבכורה של "חיזו בטטה" ברמלה/צילום מסך, צילום מסך
חיזו בטטה תיאטרון רמלה מפעל הפיס. צילום מסך, צילום מסך
"עוגן תרבותי של תיאטרון"/צילום מסך, צילום מסך

במאי ההצגה יוסי ג'וז כהן הוסיף: "עיריית רמלה הצליחה לבנות פה בית, תיאטרון שמדבר בשפה ייחודית שמשלבת את כל התרבויות שיש פה בעיר. בחרנו להעלות מחזה דווקא מתוך הסיפור של סמי ברדוגו, שהוא מאוד רלוונטי להיום. העברנו את הסיפור מבית קטן במושב לבנייני רכבות שקיימים בהרבה עיירות פיתוח. הבניינים נשארים אותם בניינים, אבל המשפחות מתחלפות ואולי הגיע הזמן שמשהו במעגליות הזו ייפסק".

גם שרונה אלימלך, השחקנית הראשית בהצגה, נשמעה נרגשת: "אני הכי מאושרת בעולם להיות חלוצה של הדבר הזה. זו זכות ענקית לשחק בהצגה של סמי. אני מאוד מתחברת לאמא הזו ולצערי גם לצדדים הפחות טובים שקורים בהצגה. זו הצגה מאוד לא קלה אבל פוגעת בבטן וגורמת לקתרזיס אצל המון אנשים".

"חלמתי על זה כשהייתי ילד", אמר מאיר תמם שמשחק בהצגה. "אבל פתאום זה קורה והחלום הופך למציאות. יש תיאטרון ברמלה, תיאטרון עם כבוד ומבחינתי זה הדבר הכי שמח והכי מרגש שיש".

אבי ברנס, מנהל מחלקת התרבות בעיריית רמלה הוסיף: "ראש העיר שלנו הוביל מהלך של תיאטרון מקצועי שישמש אכסניה לצעירים שלנו ולשחקנים אורחים ושברמלה יהיה עוגן תרבותי של תיאטרון. מפעל הפיס הוא הבסיס לכל הפרויקט הזה, הוא העניק לנו את התמיכה המרכזית וזה רגע מרגש עבורנו".

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • מפעל הפיס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully