Primary Advertiser

סוגרים שנה: 5 הצגות מעולות שאולי פספסתם ב-2021

בשיתוף מפעל הפיס

11.1.2022 / 8:15

יצירת המופת של צ'כוב, הגרסה הבימתית לספרו של חאלד חוסייני, "מאמא מיה" הקסום ואפילו מחזה ישראלי חדש. תעשו לעצמכם טובה ואל תפספסו את 5 ההצגות האלו

הקורונה שהתפשטה בארץ ובעולם לא פסחה כמובן גם על ענף התרבות בישראל, שבדומה לענפים נוספים נפגע גם הוא מהנגיף. הצגות נדחו והגבלות חדשות נכנסו לתוקף; בעקבות זאת לא מעט חובבי תרבות פספסו הזדמנות לצפות בלא מעט הצגות טובות. אלא שבדיוק בשביל זה אנחנו כאן. ריכזנו 5 הצגות מצוינות שעלו ב-2021 ואולי עברו לכם מתחת לרדאר.

השחף (גשר)

"בעוד הטקסטים, הרעיונות והאווירה כולה נטועה ברוסיה של סוף המאה ה-19, נינה של ג'וי ריגר היא כמו דמות מהמאה ה-21 שנולדה בטעות במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון", כתב עמית סלונים בביקורת שלו בוואלה! תרבות. "היא שופכת על הביצוע שלה טון של אירוניה, חן והומור שפורצים ממנה בקלילות כזאת שנראה לרגע שהיא לא באמת משחקת, אלא חיה את התפקיד".

הרס עצמי, בגידות וחלומות הם רק חלק מיצירת המופת של צ'כוב, גדול המחזאים הרוסים, שכתב אותה עוד בשנת 1895. "השחף" מספרת על מפגש מסקרן בין שחקנית ותיקה, שחקנית צעירה, סופר מפורסם, מחזאי מתחיל, מורה מדוכדך לאחת שתמיד לובשת שחור.

השחף, תיאטרון "גשר", 2021. דניאל קמינסקי,
הרס עצמי, בגידות וחלומות. השחף/דניאל קמינסקי

אלף שמשות זוהרות (גשר)

"הגרסה הבימתית של גשר לספרו של חאלד חוסייני מתארת במלוא הרגישות את מה שעולל ארגון טליבאן לארצו ואי אפשר היה להתיק ממנה את המבט. אם היה מי שחשש שהעיבוד הבימתי יחוויר מול המקור, הרי שגישה מינימליסטית ומשחק מושלם הביאו להצגה נדירה שמזכירה מהו כוחו של התיאטרון", נועה גורן, וואלה.

כבר בגיל 15 חותנה מרים עם רשיד, אלמן המתגורר באפגניסטן. אלא שבשל העובדה שמרים לא מצליחה ללדת, חיי הנישואים שלהם הולכים ומידרדרים. שנים לאחר מכן, בעיצומה של מלחמת האזרחים, רשיד נושא לאישה את שכנתם בת ה-14, ולעומת מרים, היא מצליחה ללדת לרשיד שני ילדים, והמתח בבית מגיע לשיאים חדשים.

רינגו (הקאמרי)

מחזמר קומי ופרוע על אהבה ואינטימיות ועל המאבק הנצחי בין היגיון לתשוקה. "רינגו", איבר המין של דני דינגוט, יוצא לחופשי. הוא חוגג את עצמאותו ברחבי העיר, מנהל רומן כשגם שלמה ארצי נרתם לעזור. מדובר בהפקה הראשונה של "הקאמרי הדור החדש" - קבוצת הצעירים של תיאטרון הקאמרי.

דוד רוזנטל כתב על המחזה לוואלה! תרבות: "מדובר בחזמר אנרכיסטי ומהנה שבמרכזו פין שבורח כדי לתת פורקן לשני התחביבים הגדולים שלו - אכילת המבורגרים וכיבוש נשים זו מראה מעוותת של החברה הישראלית התאבה לסיפוקים ונאחזת בסמלים של עוצמה וכוח".

מתוך ההצגה "רינגו", התיאטרון הקאמרי. כפיר בולוטין,
כשאיבר מין יוצא לחופשי. רינגו/כפיר בולוטין

מאמא מיה (הבימה)

"מאמא מיה" מזכירה שגם בגיל מאוחר ניתן עוד לממש אהבה", כתבו על המחזה ב"הארץ". "משהו ישראלי ומחוספס מידי מבצבץ פה ושם בגרסה של הבימה למחזמר המבוסס על להיטי להקת "אבבא", ועדיין, "מאמא מיה" הוא אתנחתא מוזיקלית נעימה, שמשאירה טעם טוב של אנושיות ואהבה תמימה".

בערב חתונתה, סופי, המתגוררת עם אימה באי קטן ביוון, מבקשת לגלות את זהותו של אביה. המחזמר המפורסם שמבוסס על שירי להקת אבבא מככבות בין היתרמיקי קם, רוני דלומי ואגם בוחבוט.

חיזו בטטה (רמלה)

מחזה ישראלי חדש על פי סיפור מאת סמי ברדוגו, המספר על אם חד הורית המגדלת את שני ילדיה בדירה קטנה בפריפריה. היא מצליחה לייצר בית חם עבור ילדיה, זאת למרות משכורתה הנמוכה והחיים הלא פשוטים שאיתם היא נאלצת להתמודד. המחזה, שמבוסס על הספר שזכה בפרס ספיר לספרות לשנת 2020, מוצג בתיאטרון הקהילתי ברמלה, שמתפקד גם כתיאטרון יוצר ומשמש כמרכז תרבותי בעיר.

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • תיאטרון
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully