Primary Advertiser

"לירון הוא מודל לחיקוי": ההופעה שריגשה את באר שבע

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 12.12.2021 / 11:57

במסגרת "לילה סגול", פרויקט של מפעל הפיס ועמותת שווים ביום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות, נערכה הופעה מיוחדת של להקת "הפיל הכחול" והסולן לירון אטיה במשכן לאמנויות הבמה בבאר שבע. ככה זה נראה מקרוב

בווידיאו: ביקור הופעת הפיל הכחול במשכן לאמנויות הבמה בבאר שבע במסגרת "לילה סגול"/עריכה: גלעד מן מנהיים, בימוי: ליאור נאור

ב-2 בדצמבר, לכבוד היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות, נערך בישראל "לילה סגול", פרויקט של מפעל הפיס ועמותת "שווים" אשר במסגרתו, כ-150 מבנים ברחבי הארץ הוארו בצבע הסגול למען העלאת המודעות.

אחד האירועים המרכזיים, שסגר יומיים לאחר מכן את אירועי ההזדהות עם אנשים עם מוגבלויות, היה הופעה של להקת "הפיל הכחול" במשכן לאמנויות הבמה בבאר שבע. את הלהקה מוביל הסולן לירון אטיה, שנעזר בכיסא גלגלים במשך כשני עשורים, לאחר שעבר תאונה בצעירותו.

אטיה מוביל לאחרונה את הכנסתו של תו "נגיש פה", וקרא לכל אמני ישראל להצטרף אליו ולהקפיד להופיע במקומות נגישים, שמתאימים גם לאנשים עם מוגבלויות: "נראה לי שזה האולם הנגיש ביותר שהייתי בו אי פעם", הוא אמר לפני ההופעה בבאר שבע. "אנחנו תמיד בודקים בהופעות שלנו, אבל הבנו שזה לא מספיק, אז התחלנו את התו".

הצופים שהגיעו להופעה נהנו מהאמצעים הנגישים השונים שמציע המשכן לאמנויות הבמה ומנהל המקום, יגאל רויטמן, אמר: "המטרה היא להשוות את הזכויות והתנאים של אנשים עם מוגבלויות, במחייה ובמרחב הציבורי. ההופעה המדהימה הזו של הפיל הכחול נועדה להבהיר שלא רק צובעים את המבנים בסגול, אלא עושים מעבר לזה".

אחד הצופות, הדסה רביעי, התרגשה: "זה ממש מרגש ומחזק לראות שנותנים לנושא הזה במה, ולבוא למקום נגיש בו לא צריך להילחם בתור נכה. זה לא צריך להיות כזה קשה". חברתה, ג'ני אלס, החמיאה לאטיה: "אם יש אמן בישראל שמבין את הקושי, זה לירון. הוא מודל לחיקוי וטוב לראות שיש מישהו ששומר עלינו ודואג לנו".

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully