Primary Advertiser

איך יוצרים סטוריטלינג לעולם האופנה? יצאנו לבדוק

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 16.12.2021 / 8:35

מאיץ האופנה של מפעל הפיס מעניק למעצבים בתחילת דרכם את ארגז הכלים המקצועי שהם זקוקים לו, כדי לשווק ולתפעל את העסק: "כישרון לא מספיק. צריך לפתח עוד 'שרירים' כדי להצליח"

בווידיאו: ביקור במאיץ האופנה של מפעל הפיס/עריכה: גלעד מן מנהיים, בימוי: ליאור נאור

אחד הדברים המורכבים ביותר בעולם האמנות הוא להוציא את המוצר שלכם לעולם. רעיון וביצוע מבריקים לא מספיקים - צריך גם לדעת איך לשווק ולקדם את עצמכם, או במילים פשוטות: "התכלס של התעשייה".

בדיוק לשם כך נולד מאיץ האופנה של מפעל הפיס, פרויקט מיוחד שמעניק למעצבים בתחילת דרכם את ארגז הכלים שיוביל אותם בדרך העסקית שלהם ובבניית המותג.

המרצים, מסביר שגיב גלעם, המנהלת המקצועי והאמנותי של מאיץ האופנה, מגיעים כולם מתעשיית האופנה ומעבירים מניסיונם היומיומי: "הם פחות מדברים על העיצוב עצמו, ויותר על נושאים עסקיים", הוא מסביר.

אחת ההרצאות לדוגמה היא של אורי רייז, מנכ"ל ובעלים משותף ב-STORY, שהסביר למשתתפי המאיץ על "אמנות הסטוריטלינג" - איך להפוך את המותג שלנו לכזה שכולם רוצים שיהיה אצלם. מצטייני המאיץ אף יזכו בסיומו להתארח ב-STORY ולמכור את הקולקציות שלהם במשך שנה שלמה, תוך ביצוע פרקטי של כל הידע שהם צוברים במסגרת התוכנית.

מרצה נוסף, אורי להבי, מנכ"ל ומנהל קריאטיבי בדניאלה להבי, אומר: "כשאני פוגש מעצבים צעירים שרק סיימו את הלימודים, אני מגלה המון פער בין הכלים שקיבלו לדברים שצריכים לדעת 'בעולם האמיתי'. מעצב יכול לייצר מוצר מדהים, אבל אם הוא לא יודע לשווק, למכור ולתפעל אותו, זה לא ישנה - המוצר יישאר במגירה".

להבי ציין את המעורבות המבורכת של מפעל הפיס בתעשיית האופנה ודולין מלניק, ראש אגף תרבות ואמנות של מפעל הפיס, הוסיפה בהקשר זה: "אנחנו מנסים להיות פעילים באזורים ותחומים שאין להם מענה, כמו האופנה הישראלית. מעצבים מבינים היום שכישרון חשוב, אבל לא מספיק וצריך לפתח עוד 'שרירים' וזו המטרה שלנו במאיץ - לעזור להם במשימה הזו".

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully