Primary Advertiser

צפו: התערוכה של יאיוי קוסאמה כמו שלא ראיתם עד היום

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 9.12.2021 / 10:10

לכבוד היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות פתח מוזיאון תל אביב בשיתוף עם מפעל הפיס את שעריו בערב מונגש, שאיפשר לרבים לחוות את התערוכה המדוברת באופן בלתי אמצעי וכן, גם לעשות סלפי אומנותי כמו שצריך

בווידיאו: ערב מיוחד בתערוכה של יאיוי קוסאמה, במסגרת "לילה סגול"/עריכה: גלעד מן מנהיים, בימוי: ליאור נאור

אם יש תערוכה אחת בישראל שכולם כולל כולם מדברים עליה לאחרונה, הרי שמדובר כמובן בזו של יאיוי קוסאמה, האמנית היפנית המרתקת, שמציגה בימים אלו במוזיאון תל אביב.

קוסאמה היא דמות ייחודית, אמנית ויוצרת לא שגרתית. לפני למעלה מ-40 שנה היא אשפזה את עצמה, מרצון, בבית חולים פסיכיאטרי בטוקיו וגם זה לא מנע ממנה להמשיך ליצור משם לאורך השנים את יצירות המופת שלה, שמיליונים בכל העולם נהנים להגיע ולצפות בהן מקרוב.

לכבוד "לילה סגול", פרויקט שנתי של עמותת "שווים" בשיתוף מפעל הפיס, במסגרתו ביום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות מוארים מוסדות ובניינים רבים ברחבי הארץ בצבע הסגול, ערך ב-2 בדצמבר המוזיאון ערב מיוחד ומונגש בתערוכה. באותו ערב, מפעל הפיס ומוזיאון תל אביב איפשרו לכ-500 אנשים עם מוגבלויות להיכנס בחינם למוזיאון, ולחוות את התערוכה באופן בלתי אמצעי.

צוות הצילום של וואלה! הגיע למוזיאון באותו ערב מיוחד ופגש בין היתר את אורי יצחקי, שהסביר את חשיבות היום הבינלאומי הזה: "זה דבר חשוב מאין כמותו לצלם את הנושא הזה ולחשוב איך לתקן את העולם ולחולל שינוי עבור אנשים עם מוגבלויות. גם לנו מגיעה ההזדמנות לעשות סלפי אומנותי ולהתפעל מהיצירות האלו".

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully