Primary Advertiser

תמונה אחת שווה אלף מילים: איך מביאים את המדיום המיוחד הזה ל-2021?

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 1.12.2021 / 8:54

חממת פיס לאמנות של מפעל הפיס בשיתוף גלריה אינדי מספקת ליוצרים תמיכה כלכלית ופלטפורמה להתפתח בתחום הצילום. יצאנו להכיר מקרוב את האנשים שמאחורי החממה המסקרנת

בווידיאו: חממת הצילום של מפעל הפיס/בימוי: ליאור נאור, עריכה: גלעד מן מנהיים

האם ידעתם שבמדינת ישראל כמעט שלא נותרו מוסדות שעוסקים באופן בלעדי בצילום ומציגים יצירות?

אחד מאותם מקומות נדירים ומרתקים הוא גלריה אינדי, שם מתקיימת חממת פיס לאמנות, המתמקדת באמנים ואמניות הפועלים במדיום הצילום.

"כל חברי החממה הגישו פרויקט, שהחל כרעיון והתפתח לתערוכת יחיד", מסביר אילנית קונופני, אוצרת החממה. "אנחנו מקווים שכל פרויקט יגיע לסיומו והיוצר ירגיש שהוא התפתח וקיבל את כל העזרה, כדי שיוכל להציג את התערוכה שלו במקום ראוי ומכובד כמו גלריה או מוזיאון", מוסיפה מנהלת החממה מטעם גלריה אינדי, קרן זלץ.

על מנת שיוכלו ליצור, לפתח, להפיק וליזום את הפרויקטים שלהם, העניק מפעל הפיס, המוביל את החממה, מענק של 40 אלף ש"ח לכל אחד מהיוצרים. הצלם והיוצר דוד עדיקא, ראש החוג לצילום בבצלאל וחבר מועצת הפיס לתרבות ואמנות, מסביר את הרעיון: "במהלך הקורונה חשבנו איזו תמיכה יכולה לעזור לאמנים ובחרנו בפורמט חדש, של החממות, שהתפקיד שלהן הוא לא רק התמיכה הכלכלית, אלא גם לספק פלטפורמה שתצמיח עשייה".

אחת מחברות החממה, הדס סט, מעידה שזה בהחלט מה שקורה בפועל: "בשבילי היתרון הגדול, מלבד התמיכה הכלכלית הנדיבה, זה שאני עובדת עם קבוצת יוצרות ונחשפת לתהליכי העבודה שלהן. כל רוח גבית בתקופה הזו היא חשובה וכל דבר כזה עוזר להמשיך לעבוד וליצור".

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • מפעל הפיס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully