Primary Advertiser

"כשכולם על אותה במה, אי אפשר להצביע ולדעת מי מתמודד נפש ומי לא"

בשיתוף מפעל הפיס

13.10.2021 / 8:00

בתיאטרון הבימה נערך מופע מיוחד בשם "מאחורי המסכה", במסגרת אירועי שבוע בריאות הנפש בהובלת עמותת "כנפיים - עושים אומנות". השחקניות דליה שימקו ואסתי זקהיים התרגשו לקחת חלק. צפו

בווידיאו: ביקור במופע "מאחורי המסכה"/צילום: טל אגלנדר, עריכה: גלעד מן מנהיים

השבוע מציינים בישראל את שבוע המודעות לבריאות הנפש, בהובלת עמותת "כנפיים - עושים אומנות". לראשונה, השבוע מצוין באמצעות אירועי תרבות ואמנות, כאשר המטרה בין היתר היא להילחם בסטיגמה הרודפת כרבע מיליון מתמודדי נפש בישראל.

במסגרת היוזמה מתקיימים החל מה-10.10 בתל אביב ובירושלים מגוון אירועים בהשתתפות אמני "כנפיים - עושים אמנות" ולצדם, אמנים ואושיות תרבות מובילות בישראל שהתגייסו למען המטרה והכל תחת הכותרת "יוצאים אל האור".

הפעילות מתאפשרת הודות לתמיכת גופים מובילים וביניהם "דיזנהאוז- חברת התיירות של ישראל", "מתן - תורמים בקהילה", חברת פאוארקארד, "קבוצת המדיה - הופ" ועוד.

אחד מאותם אירועים היה מופע "מאחורי המסיכה", שנערך בתיאטרון הבימה ושילב בין האנסמבל של שחקני עמותת כנפיים לאנסמבל "אספמיה", בהובלת השחקנית ובמאית התיאטרון דליה שימקו. במופע הוצגו יצירות שונות, שסיפקו הצצה אל העולם הייחודי והעשיר של מתמודדי הנפש והאופן בו החברה רואה אותם.

"עבורי זו הייתה זכות גדולה להרים את הכפפה ולעשות את המופע הזה, כי אין כלי יותר חזק, מרפא ומחבר מהאמנות", הסבירה שימקו לפני שהמסך עלה. השחקנית הוותיקה אסתי זקהיים, שהשתתפה במופע ומובילה את סדנת המשחק "מול המצלמה", הוסיפה: "ערב כזה, בו מעלים את המודעות ומדברים על הנושא, הוא הבסיס. חשוב לשים את הדברים על השולחן, להסתכל עליהם ולהתחיל בטיפול".

מנכ"ל העמותה, איתן בן חיים, הרחיב על ההצגה: "מה שמיוחד הוא השילוב בין האנסמבלים, כי כולם על אותה במה ואי אפשר להצביע ולהגיד 'זה מכאן וזה מכאן', וזה אומר הכל. הקטעים שבמופע נלקחו כולם מקבוצות כתיבת השירה והכתיבה היוצרת שלנו".

יו"ר עמותת כנפיים, עפר חודורוב, סיפר: "התקבלנו בזרועות פתוחות במפעל הפיס ושיתוף הפעולה מדהים. אני מאמין שיחד נצליח לעודד את האמנות שבכנפיים. העמותה דוגלת בטיפול בנושא בריאות הנפש דרך האמנות ולצערנו, חלק גדול מהנושא מורכב מסטיגמות שגורמות למתמודדי נפש להסתתר 'מאחורי המסכה', בדיוק כמו השם של המופע הזה. אנחנו מקווים שהפעילות שלנו תעזור למתמודדי הנפש להפוך לחלק מהקהילה ותתן להם את היכולת להביא לידי ביטוי את הדברים בהם הם טובים יותר מכל אחד מאיתנו".

כל הפרטים על האירועים וההופעות באתר "כנפיים - עושים אמנות">>

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully