Primary Advertiser

יום בריאות הנפש העולמי: איך מתמודדים בישראל עם הנושא?

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 11.10.2021 / 11:54

עמותת "כנפיים - עושים אומנות" השיקה ביום בריאות הנפש העולמי, המצוין ב-10.10 בלמעלה מ-150 מדינות ברחבי העולם, שבוע של פעילויות ואירועים בכל רחבי הארץ. כל הפרטים בפנים

כנפיים - מאחורי המסיכה. כנפיים - עושים אמנות,
אירוע "מאחורי המסיכה" ייערך בתיאטרון הבימה/כנפיים - עושים אמנות

ב-10 באוקטובר חל יום בריאות הנפש העולמי. היום החשוב נקבע לראשונה בשנת 1992 על ידי ההתאחדות העולמית לבריאות הנפש ובמהלכו ניתן דגש נרחב על הנושא המהווה חלק בלתי נפרד מחייהם של מיליונים ברחבי העולם. בכל שנה ישנו נושא מיוחד ליום, כאשר השנה הוא יתקיים תחת הכותרת "בריאות נפשית בעולם לא שוויוני".

יום בריאות הנפש העולמי מצוין כיום בכ-150 מדינות בכל פינה על הגלובוס ובחלק גדול מהן ובכללן ישראל, הוא מהווה את יריית הפתיחה לשבוע העלאת המודעות לבריאות הנפש, אותו מובילה עמותת "כנפיים - עושים אומנות".

לוגו עמותת כנפיים. יח"צ,
לוגו עמותת כנפיים/יח"צ

במהלך השבוע שבין ה-10 ל-16 באוקטובר יתקיימו שמונה אירועי תרבות ואמנות שמובילה עמותת "כנפיים - עושים אומנות" ובהם ייחשפו יצירות של אמנים ואמניות שעבורם האמנות היא דרך לביטוי ועיבוד משברים ואתגרים נפשיים שחוו. האירועים יציבו במרכזם את חשיבות הפיכת הנושא הפסיכיאטרי ובריאות הנפש לחלק מהשיח, ללא בושה או סטיגמות.

מטרת השבוע היא להעלות את המודעות לכ-250 אלף מתמודדי הנפש בישראל ולנושא בריאות הנפש. כיום, אחד מכל ארבעה אנשים מתמודד עם בריאות הנפש ומשבר הקורונה רק העלה את המספרים, אך השיח והפתיחות החברתית כמעט שאינם קיימים ובהחלט אינם חיוביים ופתוחים מספיק.

הגיע הזמן לדבר על זה - בלי בושה ובלי סטיגמה!

כנפיים - תערוכת השתקפות - שי בלקינד. כנפיים - עושים אמנות,
יצירה של שי בלקינד מתוך תערוכת "השתקפות"/כנפיים - עושים אמנות
כנפיים - תערוכת השתקפות - לריסה ציון. כנפיים - עושים אמנות,
יצירה של לריסה ציון מתוך תערוכת "השתקפות"/כנפיים - עושים אמנות

פעילויות שבוע בריאות הנפש:

8.10 - תערוכת "ברוכים הבאים לעולמי" נפתחה בגלריית כנפיים. מדובר בתערוכה קבוצתית, שתציג אמנות שנוצרה על ידי אנשים ללא הכשרה פורמלית.

10.10 - פתיחת תעורכת "השתקפות" במשרד התרבות בירושלים, בנוכחות שר התרבות והספורט חילי טרופר (15:00).

10.10 - מאחורי המסיכה: אירוע הפתיחה של שבוע בריאות הנפש. "לצאת אל האור" - מופע משולב של שחקני כנפיים ואנסמבל אספמיה, המציג מבחר יצירות שיספקו הצצה לעולם הייחודי והעשיר של מתמודדי הנפש והאופן בו החברה רואה אותם (תיאטרון הבימה, 19:30).

11.10 - "דקה מזמנכם": אירוע השקת פרויקט שנוצר בשיתוף פעולה עם אנימטורים מקצועיים. 15 סרטונים קצרים המספרים סיפור אמיתי ומעורר השראה והזדהות של התמודדות נפשית (גלריית כנפיים, 19:00).

12.10 - פאנל היבטים משפטיים בלשכת עורכי הדין מחוז תל אביב. פאנל מיוחד בתחום בריאות הנפש, בהשתתפות מיטב המשפטנים והמומחים בתחום הפסיכיאטריה (19:00).

13.10 - כמו בסרטים: הקרנת הסרטים "ההתחלפות" של ערן קולירין ו"גם כשעיני פקוחות" של אופיר טריינן ודיון על שאלת בריאות הנפש המוצגת בהם, העדרה והפגיעה בה (סינמטק תל אביב, 17:00).

15.10 - "מפלצת האיילה": מופע מוזיקלי משירי יונה וולך, בהשתתפות אילן וירצברג, ערן צור ואלון עדר והרכב "סטייתקן", בו חברים מוזיקאים חברי עמותת כנפיים. עורך ומנחה: יואב קוטנר (טרמינל 4, נווה צדק, 14:00).

16.10 - "ברוכים הבאים לעולמי" - מהי אמנות אאוטסיידר בימינו: שיח עם הקהל הרחב בניסיון לענות על שאלת האאוטסיידר, האם המושג רלוונטי ב-2021, מה מקומו ואת מי אפשר להגדיר כאמן אאוטסיידר? (גלריית כנפיים, 20:00).

עמותת כנפיים הוקמה ב-2004 כמרכז אמנות רב-תחומי והיא מאגדת יוצרים ויוצרות שעבורם האמנות היא דרך לחיים, ביטוי ועיבוד משברים ואתגרים נפשיים שחוו.

מנכ"ל מפעל הפיס, עו"ד בני דרייפוס, אמר בנושא: "מפעל הפיס פועל במגוון רחב של תוכניות ומיזמים חברתיים וזאת במטרה לייצר שינוי מהותי בכל הקשור להעסקת אנשים עם מוגבלויות ובהם כמובן גם מתמודדי נפש. מדובר בנושא בעל חשיבות עצומה לאיכות חייהם וההתמודדות היומיומית של אוכלוסיות אלה. מפעל הפיס ימשיך לפעול בתחום בכלל המישורים - העלאת המודעות והסברה, שיתופי פעולה עם כלל הגופים הרלוונטיים, הקצאת משאבים רבים, מימון מיזמים חברתיים במסגרת הקהילה יחד עם הרשויות המקומיות, מיליוני שעות התנדבות של מלגאים ועוד".

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים לאירועים היכנסו לאתר עמותת כנפיים>>

לעמוד הפייסבוק של פיס בקהילה>>

כנפיים - מאחורי המסיכה. כנפיים - עושים אמנות,
מגוון אירועים ופעילויות בנושא בעל חשיבות עליונה/כנפיים - עושים אמנות

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully