Primary Advertiser

רגעים אחרונים של חופש גדול: אתם חייבים להגיע עם הילדים לכאן

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 17:46

בגן הלאומי באשקלון נהנו המבקרים מהופעות מגוונות באוויר הפתוח והבטוח, במסגרת שיתוף הפעולה המצליח בין מפעל הפיס לרשות הטבע והגנים. מנכ"ל מפעל הפיס בני דרייפוס, הסביר: "אם אי אפשר לקיים הופעות במקומות סגורים - למה לא בפארקים?"

בווידיאו: אירוע "נושמים תרבות" באשקלון/עריכה: אדר איילון

הקורונה עדיין איתנו לצערנו, אבל זה גם אומר שיוזמות מרתקות נשמרות ובעקבות ההצלחה הגדולה בקיץ הקודם ובפסח, פרויקט "נושמים תרבות", שיתוף פעולה בין מפעל הפיס לרשות הטבע והגנים, חזר גם בקיץ הזה למבחר גנים לאומיים בכל רחבי הארץ.

במסגרת הפרויקט, מופיעים אמנים מתחומים שונים דוגמת להטוטנים, שחקנים, אמני קרקס, נגנים, זמרי אופרה ועוד באוויר הפתוח, לעיניי קהל המטיילים במקום והכל בלי צורך בתו ירוק או בדיקות שליליות.

מנכ"ל מפעל הפיס, בני דרייפוס, הגיע לצפות מקרוב בהופעות שנערכו בגן הלאומי באשקלון וסיפר מהיכן נולד הפרויקט המיוחד: "כולנו חווינו את הסגרים והקושי לצאת למרחב הציבורי בשנה וחצי האחרונות והזדהנו עם האמנים, שלא היה להם את הקהל אליו הם צמאים כל כך. 'נושמים תרבות' מאפשר לציבור להגיע באופן בטוח למרחב הפתוח, ונותן פרנסה נאה לאמנים בתקופה הקשה הזו. אם אי אפשר לקיים הופעות במקומות סגורים - למה לא לעשות אותן בפארקים?".

דרייפוס הדגיש גם את החזון של מועצת הפיס לתרבות ואמנות: "המטרה היא לתת את הדחיפה הראשונית לאמנים שלא הצליחו עדיין להגיע לקהל הרחב. חשוב לנו שהאמנות תהיה נוכחת בכל מקום בארץ, ולא תלויה במשאבים כספיים. כל אדם צריך להיחשף לאמנות, ואז הוא יכול להחליט אם הוא אוהב אותה".

מוריה ויולה היו בין האמניות ששימחו את הילדים וההורים בפארק, עם מופע ששילב אש ואורות לד, בסגנון הקרקס: "כיף לפגוש שוב את הקהל ולשמח אנשים. זה היה חסר לנו", הן אמרו. "זה משהו שתמיד צריך, ובמיוחד בתקופה הזו. כל מי שמעורב בפרויקט של 'נושמים תרבות' מאוד מפרגן והעשייה חיובית, לטובת המטיילים והאמנים, שסופסוף יכולים להופיע. זה אחלה פרויקט".

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • מפעל הפיס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully