Primary Advertiser

טל רמון: "אחרי האסון של אבא, התחיל המסע שלי עם הפסנתר שלו"

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 9.8.2021 / 14:34

המוזיקאי מוציא בקרוב אלבום חדש ומספר בפודקאסט "מה נשמע?" איך הפסנתר הפך לאהבתו הגדולה, עד כמה אימו רונה הייתה מעורבת בתהליך היצירה שלו ולמה הוא מרגיש לעיתים "כמו צינור שעוזר לאחרים להתחבר לסיפור שלנו". האזינו

למוזיקאי המוכשר טל רמון אף פעם לא היו אשליות: "עד היום אני מתמודד עם התיוג בתור 'הבן של'. ידעתי שזה יקרה, זה היה בלתי נמנע", הוא מספר לניר יהב בפודקאסט "מה נשמע?", הפודקאסט של וואלה! תרבות, בשיתוף מפעל הפיס, שנותן במה ליוצרים וליוצרות הישראלים מכל קצוות הקשת.

טל מתקרב להוצאת אלבום מוזיקלי אישי ומיוחד ומודה: "האלבום מתעסק בסיפור המשפחתי ומוקדש להם. זו הדרך שלי לפרוק, לדבר ולחשוף דברים, אבל בסוף, לצד השירים, גם תמיד מבקשים ממני להציג את עצמי ואת הסיפור המשפחתי שלי. זה חלק ממני ומלווה אותי לכל מקום וככל שעובר הזמן, זה נשאר מאתגר, אבל גם מתרגלים לקישור הזה שכולם עושים".

על האלבום עצמו הוא מספר: "זו הייתה עבודה של שנים ופתאום הכל יוצא במקשה אחת, אחרי שכבר שחררנו כמה סינגלים. כל שיר באלבום נבנה והתבגר, וקיבל אלמנטים חדשים עם השנים וזה חלק מהיופי ביצירת אלבום - הוא יצירה שלמה, מההתחלה ועד הסוף, ולא רק נאמבר. השירים מדברים אחד עם השני והכל מאוד אורגני, מתחבר ומושתת על הפסנתר".

הפסנתר הוא חלק משמעותי מאוד מחייו: "לפעמים אני מדבר בהרצאות על הדרך בה המוזיקה השפיעה עליי ונתנה לי מקום לתרפיה עצמית. סבתא שלי הייתה מורה לפסנתר. אחרי ששרדה איכשהו את אושוויץ, היא עלתה לארץ ולימדה כאן ובגלל זה גם אבא שלי למד לנגן ומאוד אהב את זה. הוא היה מנגן לנו באך ושופן ואיך שהוא סיים את קורס הטייס וקיבל משכורת קבע ראשונה, הוא קנה פסנתר הביתה. אחרי האסון היינו בארצות הברית וכשחזרנו, הפסנתר שלו חיכה לי שם וככה התחיל המסע שלי. ראיתי את ההשתקפות של עצמי בפסנתר, שמעתי את הצלילים והיה לי ברור שזה מה שהולך ללוות אותי קדימה. השירה והנגינה עוזרים לי לייצב את עצמי, כמו מדיטציה. זה כלי טיפולי".

לקראת יציאת האלבום, רמון מבטיח שבעתיד יהיו גם שירים באנגלית ("כל פעם שאני באמריקה, אני מתחבר ישר, להומור, להתנהלות") ומספר על הקליפ ל"אהבה", הסינגל החדש מתוך האלבום: "השיר עצמו נולד מקשר מאכזב שחוויתי. הרגשתי שאני רוצה לשאול מה אני רוצה מאהבה ומה היא רוצה ממני, ומה קורה כשהאשלייה שמוכרים לנו בסרטים מתנפצת. אז הצלם רן יחזקאל ואני עשינו קונספט מיוחד לקליפ ויצא מהמם. ברגע האחרון, ממש לפני הצילומים, אחותי נועה התקשרה אליי ואמרה שהיא רוצה להסתפר ואפשר לצלם את זה לקליפ. ישר קפצנו על זה והחלפנו תוכניות. נועה יפהפייה ובסוף הקליפ היא יוצאת עם 'גלח'. היה מדהים לשתף איתה פעולה וכיף שהיא חלק מזה".

על היצירה שלו באופן כללי הוא מוסיף: "מבחינתי זה מביא אור גדול. המשפחה שלנו עברה קשיים ואסונות, אבל המוזיקה נותנת תקווה. אנשים באים, מתרגשים, מחייכים, צוחקים ומספרים כמה מדהימים כולם היו. אני שומע סיפורים חדשים על אבא שלי וכמישהו אומר לי כמה המוזיקה השפיעה עליו, אני מרגיש שאני מהווה סוג של צינור לאנשים לסיפור שלנו וזה חשוב לי - להוות דוגמה, למרות שהיה לי קשה עם זה במשך הרבה זמן".

"אימא שלי הייתה חלק ענק מהמוזיקה שלי", הוא ממשיך. "הייתי חוזר ומשמיע לה שירים והיא הכירה הכל והייתה בהופעות. היא הייתה מעורבת מאוד בתהליך היצירה ונתנה לי את הביטחון להיחשף. היא פשוט לא הייתה מבקרת טובה... כי אהבה הכל".

רמון אף יצא מהארון בשנים האחרונות ועל כך הוא סיפר: "רציתי להיחשף, גם כדי שיבינו שאני לא מסתיר כלום ושלם עם עצמי. קיבלתי תגובות מהמון אנשים שאמרו שזה נתן להם אומץ. זה לא קשור ישירות למוזיקה, אבל זה כן משהו מרגש שהתאפשר בזכותה".

ומה לגבי הצלחה ופלייליסטים וכו'? "חשוב לי לקבל הערכה מאנשים שמכירים, אוהבים ומשמיעים מוזיקה ישראלית. אני ממש לא מכוון את עצמי לשם, אבל מאוד מקווה שהשירים יגיעו למקומות האלה. אני מבין שאני לא מייצר מוזיקה שהיא פרסומת או גימיק, אלא יותר יצירה שאני רוצה לקדם, אבל ככל שהמוזיקה שלי תגיע רחוק יותר, זה יהיה מדהים. חשוב שהיא תהיה ברדיו, אבל בסוף רוב הקהל שלי נמצא ברשתות ושם הוא מלווה אותי כבר שנים".

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • טל רמון
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully