Primary Advertiser

קולנוע כמו שלא הכרתם: הפרויקט הישראלי המדהים

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 17:45

צפו: הספרייה המרכזית לעיוורים, הפועלת בתמיכת מפעל הפיס, כבר הנגישה למעלה מ-250 סרטים וסדרות עבור עיוורים וכבדי ראייה, "והיד עוד נטויה". איך עובד תהליך ההנגשה, איזו החלטה מיוחדת נלקחה בעבר ולמה אסור להתחבר לדמויות? יצאנו לגלות

בווידיאו: ביקור בספרייה המרכזית לעיוורים/עריכה: גלעד מן מנהיים, בימוי: ליאור נאור

עד היום, הספרייה המרכזית לעיוורים הנגישה למעלה מ-250 סרטים וסדרות עבור עיוורים וכבדי ראייה, ושינתה להם לחלוטין את הדרך והאפשרות ליהנות מהחוויה הקולנועית המקומית. הספרייה, הפועלת בתמיכת מפעל הפיס, שוכנת ברחוב יגאל אלון בתל אביב והגענו אליה על מנת להכיר מקרוב את הצוות העוסק במלאכה החשובה.

נועם אקוטונס, במאי הנגשה, הסביר: "הנגשה היא בעצם לקחת תוכן כלשהו ולחדד ולדייק בו פרטים, שהעיוורים לא רואים. אנחנו מנגישים סרטים כבר שש שנים, ובשנתיים-שלוש האחרונות, עקב ביקוש מאוד גדול של הקהילה, התחלנו להנגיש גם סדרות".

"עם הזמן אתה מכיר את האנשים והשמות מאחורי קהילת העיוורים וזה מאוד מרגש", אקוטונס הוסיף. "בכל העבודה הזו יש אלמנט אדיר של נתינה. אפילו אם אתה לא מודע לזה ביומיום, אתה מרגיש שאתה חלק ממשהו גדול".

לפני כמה שנים, אחד האתגרים מולם ניצב צוות ההנגשה היה הנגשת הסרט "ללכת על המים": "זה סרט שכמעט כולו דובר אנגלית והייתה לנו התלבטות אם הוא צריך לחקות את הקול של הדמויות או את דרך המחשבה ולבסוף בחרנו באופציה השנייה", נזכר הבמאי. "בעיניי זו הייתה אחת העבודות המדהימות שלנו. גבר אחד דיבב גם אישה ואפשר היה להרגיש שלוש ישויות שונות".

לפי המתארת הקולית עדי קרוב, "הדבר הכי קשה הוא לתאר את הרגשות של הדמויות, כי זה נתון לפרשנות. אני משתדלת לא להתחבר לאף דמות. אני רק הצינור, והעיוורים הם אלו שצריכים להתחבר או לא לדמויות".

קרוב המשיכה: "כשהגעתי לספרייה לעיוורים זה נראה לי משהו מגניב לעשות ונהניתי ממנו. ככל שעבר הזמן וקיבלתי תגובות מאלו שמשתמשים בשירות הזה, הבנתי עד כמה זו שליחות. זה מאוד מרגש, כל פעם מחדש. אני מאוד אוהבת את העבודה הזו, ליצור עולם במילים ואני אוהבת שאני נותנת להם את האפשרות לצרוך תרבות, כמו כל אדם אחר".

לאתר הספרייה המרכזית לעיוורים>>

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully