Primary Advertiser

במרכז סוזן דלל מטפחים היום את העתיד של המחול הישראלי

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 17:45

צפו: תכנית 1,2,3 של מרכז האמנויות, בתמיכת מפעל הפיס, איתרה 10 אמנים צעירים ומעניקה להם את הכלים, ההכוונה ופרסים איכותיים במיוחד למנצחים: "זה מדהים. קיבלתי בית לעבוד בו", העידה אחת ממשתתפות התוכנית

בווידיאו: תכנית 1,2,3 של מרכז סוזן דלל/עריכה: אדר איילון

אחד המקומות שמזוהים יותר מכל עם יצירה ואמנות בישראל הוא מרכז סוזן דלל ובימים אלו הוא מפעיל את תכנית 1,2,3, בתמיכת מפעל הפיס. התכנית המיוחדת מבקשת לזהות את דור העתיד של היוצרים בישראל, לטפח אותם ולתת להם כלים וליווי ליצירת סולו, דואט וטריו.

התכנית נרקמה במהלך הקורונה ומתוך 120 מועמדים שניגשו, נבחרו 10, כאשר המטרה היא שכל אחד מהם יצור סולו של עד חמש דקות. מבין הכוריאוגרפים, מי שיזכה לציון לשבח, יטוס לעבוד עם הלהקה הצעירה של הקונסרבטוריון הלאומי בפריס, ואילו מבין הרקדנים/רקדניות, הזזוכה ייסע לקורס משמעותי בתחום, בזלצבורג, אוסטריה.

אופיר דגן, חבר ועדת אמנויות הבמה במפעל הפיס, סיפר: "מפעל הפיס זיהה את הפוטנציאל הייחודי שיש בפרויקט הזה ותמך בו כלכלית. נהניתי לראות את הגיוון, ריבוי הקולות על הבמה, המחשבות המיוחדות ביחס לגוף ולמקום של מחול בישראל. זה נותן היצע מאוד מעניין".

במנהל האמנותית של מרכז סוזן דלל, נעמי פרלוב, הוסיפה: "בלי תמיכת מפעל הפיס, כל הפרויקט הזה לא היה קורה. בעזרת התמיכה אנחנו מציעים לאמנים מנטורינג, סדנאות, תמיכה וחיזוק".

אחד הכוריאוגרפים בתכנית הוא רון כהן, שאמר לפני ההופעה שנערכה: "זו זכות גדולה להיות חלק מזה. מרכז סוזן דלל ומפעל הפיס עשו משהו מדהים לאמנות ולרקדנים". ללאל פיליורה, רקדנית יוצרת, סיפרה: "קיבלתי בזכות התוכנית בית לעבוד בו וזה מדהים, ומנטורים שעזרו לאורך כל הדרך. הכלים שקיבלתי פה הרבה יותר מקצועיים מאלו שהיו לי".

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully