Primary Advertiser

מעצב האופנה הערבי שהולך לשים את ירושלים על המפה

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 2.8.2021 / 9:45

מעצב האופנה הערבי שאדי פרנסיס מג'לטון, בוגר חממת מפעל הפיס לאופנה, חולם לשים את ירושלים על המפה. הצטרפנו אליו עם המצלמה שלנו וליווינו מקרוב את התהליך המיוחד שהוא עובר, מהפנטזיה למציאות. פרויקט מיוחד ביוזמת מפעל הפיס

זה הגג של הדירה שלי, אני שם כל יום. נקודת התצפית הזו מיוחדת. אני יושב שם, צופה באנשים, מסתכל על התנועה שלהם, איך הם נראים, מה האינטראקציה ביניהם. אני תמיד מחפש את זה, בכל מקום שאני נמצא בו.

שאדי מג'סטון פרנסיס 1. אלון מסיקה
שאדי מג'סטון פרנסיס 1/אלון מסיקה

אני מתחיל את התהליך עם המחברת ומצייר את הפנטזיה שלי. לפעמים אני מצייר בהתחלה פרח שאהבתי, ואז הוא הופך לבנאדם ולציור אופנה. הבנתי שאני נהנה מזה מאז שהתחלתי להתעסק באמנות, אופנה וכל דבר שקשור לרגש.

שאדי מג'סטון פרנסיס 2. אלון מסיקה
שאדי מג'סטון פרנסיס 2/אלון מסיקה

מהסקיצה שאף אחד לא מבין חוץ ממני, זה עובר למחשב. על המחשב אני עושה איור אופנה יותר מובן ומפורט ומה שכיף זה שמכאן כבר אפשר להעביר אותו לחומר. זה עדיין לא פתור עד הסוף, אבל כבר הרבה יותר בנוי מהרעיונות שאני מצייר במחברת. ככה אני עובר מהדימיון למציאות.

שאדי מג'סטון פרנסיס 3. אלון מסיקה
שאדי מג'סטון פרנסיס 3/אלון מסיקה

בדרך כלל אני לא חושב כשאני מעצב, אלא נותן לרגש לצאת. לפעמים אני נתקע, כי לא תמיד קל להעביר את הפנטזיה למציאות. אי אפשר לצפות מהחומר לעשות כל מה שחלמת עליו, אבל אפשר למצוא פתרונות. אני יושב מול המחשב וחושב על סוג הבד והפרטים שאני רוצה - זה המקום להתרכז בו

שאדי מג'סטון פרנסיס 4. אלון מסיקה
שאדי מג'סטון פרנסיס 4/אלון מסיקה

יש לי בחדר ארון בדים ויש בו די הרבה אופציות. אם אני לא מוצא תשובה שם, אני הולך לחנויות בדים. זה "שלב חיפוש החומרים" - אני מחפש מה מתאים לפרויקט הספציפי שלי. אני מחפש הרבה דברים בחומר - התנועה, הקשיחות שלו, שיעשה מה שאני רוצה. אם מצאתי כזה - הצלחתי.

שאדי מג'סטון פרנסיס 5. אלון מסיקה
שאדי מג'סטון פרנסיס 5/אלון מסיקה

השלב הבא הוא שרטוט וגזירה. כאן עוברים לבובה, כדי לבדוק שהבגד עושה את העבודה. אני לא צייר, גזרן או טכנאי מטורף - אז כל שלב בשבילי הוא להתחיל מאפס ואני נהנה מכל השלבים באותה מידה בזכות זה. אני יודע שיש לי את הידיים לעשות את מה שאני רוצה, והבגד הוא הדרך שלי

שאדי מג'סטון פרנסיס 6. אלון מסיקה
שאדי מג'סטון פרנסיס 6/אלון מסיקה

אני מלביש על הבובה את הבגד מהבד הגולמי. זה הרגע לפני שהולכים לתפירה, שם הבגד מתגשם. גם אחרי שמלבישים את הבובה, חוזרים לתפירה ומתקיים משחק עד שהבגד מוכן.

שאדי מג'סטון פרנסיס 7. אלון מסיקה
שאדי מג'סטון פרנסיס 7/אלון מסיקה

אפשר למצוא את כל העיצובים שלי באתר וברשתות החברתיות. הכל בהזמנה אישית. אם אתם מזמינים משהו, יהיה אותו רק לכם - זה הייחוד של הזמנה ישירה ממעצב. העיצוב לא רק מלביש אתכם, אלא גם מדבר בשמכם.

שאדי מג'סטון פרנסיס 8. אלון מסיקה
שאדי מג'סטון פרנסיס 8/אלון מסיקה

החלום שלי זה לשים את העיר שלי, ירושלים, על המפה. אני מקווה שנדבר בעתיד על זה שאופנה יכולה לשנות, לא רק לייצר בגדים יפים ולמכור אותם, אלא גם לשפר את החברה דרך האופנה. לשבור את המתחים בין התרבויות. בגד יוצר פער בין אנשים ואני רוצה שהוא גם ישבור אותו.

שאדי מג'סטון פרנסיס. אלון מסיקה
שאדי מג'סטון פרנסיס/אלון מסיקה

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • מפעל הפיס
0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully