Primary Advertiser

אקו וטל גורדון נכנסו לכיתה. התוצאה: לא מה שחשבתם

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 17:44

פרויקט "ינשופים" ביוזמת מפעל הפיס נערך ב-61 רשויות מקומיות מצפון ועד דרום ובמסגרתו, אמנים מתחומים שונים מעבירים סדנאות לתלמידים ותלמידות וחושפים אותם לאמנות ותרבות. התוצאה: יצירתיות וקירוב לבבות. מיזם ששווה להכיר

ג'לאל מסאוורה, יוצר ושחקן, 2021. באדיבות קבוצת CPR,
ג'לאל מסארווה, יוצר ושחקן, 2021/באדיבות קבוצת CPR

השבועות האחרונים היו מהמורכבים ביותר שידעה החברה הישראלית ב-73 שנות המדינה, אולם דווקא בימים אלו, יש מי שמראים שאפשר גם אחרת.

מיזם "ינשופים", תכנית העשרה אמנותית לילדים בקהילה, ביוזמת מפעל הפיס, שם לו למטרה לחשוף את התלמידים והתלמידות הצעירים של ישראל לתחומי אמנות ותרבות, באמצעות סדנאות ומפגשים עם אמנים מובילים. מדובר באחד מבין המיזמים הרבים ביוזמת מפעל הפיס, לקידום התרבות והאמנות בקהילה.

הפרויקט מתקיים באמצעות משרד ההפקות קבוצת cpr, והוא שם דגש על הגעה לערים ועיירות בפריפריה, כמו גם לערים חרדיות, ערים בהן הדו-קיום בין יהודים לערבים בולט, כפרים בדואים ועוד - הכל למען קידום ההרמוניה והערבות ההדדית בין התרבויות השונות, ברוח האמנות והתרבות.

בין האמנים המשתתפים במיזם "ינשופים" השנה אפשר למצוא את הזמרת אקו, המוזיקאית טל גורדון, השחקן הישאם סלימאן, המשורר רועי חסן ועוד רבים נוספים והוא יצא לפועל ב-2021 ולא בוטל, למרות כל הקשיים והמגבלות שנוצרו בדרך ובזכות מאמצים רבים של צוות ההפקה.

מיזם ינשופים מפעל הפיס. יח"צ,
תוצרי הסדנה של האמנית מיה לנדאו, פיסול בעיסת נייר, 2020/יח"צ

לאורך שנת הלימודים בבתי הספר, מתקיימים כ-700 מפגשים בכל רחבי הארץ בין התלמידים לאמנים ולאמניות מעולמות התיאטרון, המחול, המוזיקה, הכתיבה והאמנות הפלסטית, כאשר התוכנית בנויה מסדרה בת שישה מפגשים, הנערכים ב-61 רשויות מקומיות, מאילת ועד מג'דל שמס.

בהתאם לתחום עיסוקו, כל אמן מוביל את התלמידים למסע חווייתי ומעשיר וחושף אותם לעולמות תרבותיים מגוונים, מלמד אותם על סביבת עבודתו ומסייע להם להתנסות ביצירה אמנותית. כמו התלמידים, גם האמנים והאמניות מגיעים מכל רחבי הקשת ויוצרים פסיפס ישראלי אמיתי.

השחקנית והיוצרת, ראידה אדון, הלוקחת חלק במיזם "ינשופים", מסבירה: "זהו אחד הפרויקטים הכי חיוניים שיש, לילדים ולאמנים. הילדים לומדים משהו חדש ושונה מהיומיום, מרגישים את החופש להתבטא ומתרגלים עבודת צוות והאמן נהנה מהאהבה הטהורה שלהם. ישבנו בבית שנה שלמה ולכן הפרויקט הזה הפך לחשוב עוד יותר. האמנות נותנת לנפש הילדים אפשרות לראות את הדברים אחרת, ליצור ולדמיין".

האמן הרב-תחומי אורן עילם, המנחה כיתה ביישוב הבדואי חורה, הוסיף: "לבוא ליישוב בדואי וללמד שם אמנות זה שיעור גדול עבורי. הילדים מלמדים אותי לא פחות ממה שאני מלמד אותם. הדיון שאנחנו מנהלים הוא לא לוגי ולא אידיאולוגי, אלא יצירתי, עם צבעים, סאונד ומידע שעובר ומתאר מציאות הרבה יותר מדויקת מזו שקוראים עליה בעיתון".

המנהל האמנותי של מיזם "ינשופים", נדב סלור, מפרט על שני הנושאים העיקריים שהפרויקט שואף לקדם: "הראשון הוא הילדים והילדות, שמקבלים הצצה לעולם שהם לא נחשפים אליו בשגרה ומתחברים לאיכויות נוספות באישיות שלהם, כאלו שיכולות לשמש אותם בהמשך החיים. השני הוא קירוב לבבות וחיבור עולמות".

דן תורן, יוצר וזמר, חבר נבחרת המנחים בשנת 2019

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully