Primary Advertiser

הטלוויזיה שלנו צריכה מהפכה. אבל מי יוביל אותה? יש לנו את התשובה המפתיעה

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 17:43

צפו: קולנוענים צעירים ומבטיחים, יוצאי אתיופיה, התכנסו לסדנה מיוחדת בהנחיית היוצר ברק הימן, בנושא יצירה דוקומנטרית. הגענו לפגוש אותם, כדי להבין את החשיבות שבייצוג קהילות שונות והאחריות המונחת על כתפיהם

בווידיאו: סדנת קולנוע דוקומנטרי ליוצאי אתיופיה/עריכה: דפי מקל, בימוי: ליאור נאור

אחד הדברים החשובים והמורכבים ביותר בתרבות הוא היכולת שלה להכיל ולהציג כמה שיותר אוכלוסיות וקהילות ובדיוק לשם כך נועד פרויקט חממת יוצרים, סדנת קולנוע תיעודי מיוחדת ביוזמת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה ומפעל הפיס, שנערכה ליוצרים צעירים ומבטיחים יוצאי אתיופיה.

רפאל בלולו, במאי יו"ר ועדת קולנוע במפעל הפיס, הסביר את הרעיון שמאחורי הדברים: "מפעל הפיס הוא גוף מאוד חשוב בתרבות הישראלית בכלל ובתעשיית הקולנוע בפרט ואנחנו תומכים במכלול פרויקטים. הרעיון הוא לאפשר משהו חדש ליוצרים שאין להם מספיק ייצוג ולא נמצאים בלב העשייה הישראלית. חממות מהסוג הזה מעודדות ליווי מקצועי ומאפשרות ליוצרים להיות קרובים למוקדי המימון, כדי שיידעו שאנחנו בחברה הישראלית רוצים לשמוע את הסיפורים שלהם. אנחנו זקוקים לסיפורים האלו כדי לגוון את התרבות שלנו ולהפוך אותה למעניינת יותר".

הסדנה התקיימה במשך יומיים בסוף אפריל וכללה בין היתר צפייה בחומרים שצילמו המשתתפים ודיון עליהם, הרצאה של אורלי מלסה על ייצוג האתיופים בסדרות טלוויזיה ישראליות, חשיבה על פרויקטים ורעיונות עתידיים של המשתתפים, ושיחות עם יוצרי קולנוע דוקומנטרי.

את הסדנה הנחה הדוקומנטריסט ברק הימן, שאמר: "אני שמח וגאה להיות המנחה של הסדנה הזו ומתייחס אליה כסדנת בימוי קולנוע דוקומנטרי לכל דבר. אני נותן להם מידע מתוך מה שאני יודע ומבין, מראה קטעים מסרטים וסדרות ומכניס את המשתתפים מאחורי הקלעים של הדבר הזה שנקרא יצירת סרט תיעודי, ואני מקווה שזה נותן להם כלים מקצועיים לעשות סרטים כמה שיותר טובים".

אחת המשתתפות בסדנה, דסש טהיי-מלס, אמרה: "בתרבות ובתקשורת הישראלית הייצוג של יוצאי אתיופיה הוא בכי רע וזו אחת הסיבות בגללן אני בקורס הזה. אני לוקחת עליי את האחריות לספר את הנרטיב והסיפור של הקהילה שלי ורוצה שאנשים יבינו שאנחנו יותר דומים מאשר שונים".

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • מפעל הפיס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully