Primary Advertiser

יצחק קלפטר ז"ל: "לקח לי הרבה שנים להבין שאני מנגן טוב"

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 1.3.2023 / 13:32

אנשים שומעים צליל אחד, ומיד יודעים שיצחק קלפטר על הגיטרה. למה? גם לו אין הסבר: שנה חדשה היא הזדמנות טובה לעצור לרגע ולתת כבוד לאחד המוזיקאים החשובים שקמו בישראל - ובפרק חדש של מיזם "תיעוד יוצרים" מספר קלפטר מהו השיר שהוא הכי גאה בו וחושף מאיפה מגיעה המוזה

יצחק קלפטר - תיעוד יוצרים, מפעל הפיס. מפעל הפיס, צילום מסך
שולח צליל מכוון. קלפטר/צילום מסך, מפעל הפיס

"אני לא יודע איך אנשים שומעים צליל אחד וישר יודעים שאני מנגן. לקח לי הרבה שנים להבין שאני מנגן טוב. אני מסתכל כמובן מאליו על דברים שגורמים לאחרים להתלהב" - כך מעיד המוזיקאי הענק יצחק קלפטר בפרק החדש של "תיעוד יוצרים", היוזמה המיוחדת של מפעל הפיס לתיעוד סיפורם האישי של מיטב היוצרים והמוזיקאים בישראל.

קלפטר נולד בחיפה ועבר לתל אביב בגיל צעיר, לפני שכמו רבים, גם הוא נחשף לאלביס פרסלי, קליף ריצ'רד והביטלס: "הייתי בן 12 ונדלקתי. אימא שלי קנתה לי לבר מצווה את הגיטרה הראשונה ובהתחלה לא הבנתי כלום, אבל כמה שנים אחר כך בניתי את להקת 'הצ'רצ'ילים'". למה הצ'רצ'ילים? "ככה כינו אותי בבית הספר העממי, כי אני קצת שמנמן, כמוהו".

יום אחד, נזכר קלפטר, הוא קיבל טלפון מדני סנדרסון, שהציע לו להצטרף ללהקה חדשה: "הוא, אפרים שמיר וגידי גוב השמיעו לי כמה שירים וזה מצא חן בעיניי". בלהקה הזו, כוורת כמובן, הוא כתב כמה שירים בלתי נשכחים ובראשם "היא כל כך יפה" - "זה השיר הכי מושמע של כוורת עד היום", הוא מתגאה.

אז מאיפה המוזה? "היא נכנסת כשאני חושב על דברים שמעבר לשגרה שלי. אם משעמם לי ואני לבד, עצוב או מבואס, אני לוקח את הגיטרה".

מועצת מפעל הפיס לתרבות ולאמנות ויואב קוטנר יזמו את ארכיון "תיעוד יוצרים במוזיקה הישראלית". "מדובר בפרויקט מרגש וחשוב, שנולד מתוך חזון ודאג לשימור נכסים תרבותיים", אמרה דולין מלניק, ראש מועצת הפיס לתרבות ולאמנות במפעל הפיס. יואב קוטנר, "מר מוזיקה ישראלית", יצא למסע תיעוד של יוצרים, זמרים, כותבים, מלחינים, מוזיקאים ו"גיבורי תרבות" והארכיון מאפשר הצצה אל מסעם של אותם אמנים.

לפרויקט "תיעוד יוצרים במוזיקה הישראלית"

יהונתן גפן: "אימא שלי סבלה ממאניה-דיפרסיה והקשר שלי איתה היה דרך שירים. ככה קיבלתי נשיקות"

לאתר מועצת הפיס לתרבות ואמנות

לעמוד הפייסבוק של מועצת הפיס לתרבות ואמנות

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully