Primary Advertiser

"הייתה לי הופעה גרועה. הקהל נעלם, נעל אותי בכנסייה והשתכרתי"

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 9.5.2021 / 14:11

בפרק החדש של תיעוד יוצרים נזכר דייויד ברוזה בחוויות מההופעה הראשונה בחייו ומהכבש השישה עשר, כולל הכבשה רחל, עליה התנדב לשמור: "היא הייתה יושבת בחלק האחורי של הוואן שלי, והיה ריח של השתן שלה בכל מקום"

דיוויד ברוזה - תיעוד יוצרים, מפעל הפיס. מפעל הפיס, צילום מסך
חלק מהרכב בלתי נשכח. ברוזה/צילום מסך, מפעל הפיס

דיוויד ברוזה נהנה מקריירת סולו מצליחה מאוד, אבל רבים לנצח יקשרו אותו גם לכבש השישה עשר, אחד ההרכבים האהובים בתולדות המדינה. בפרק החדש של תיעוד יוצרים, היוזמה המיוחדת של מפעל הפיס לתיעוד היוצרים הישראלים, ברוזה מספר איך יוני רכטר שלח אותו להלחין את "רעמים וברקים" תוך יומיים ומה קרה כאשר התנדב לשמור על הכבשה רחל והלהקה הגיעה להופעה בוואן מסריח במיוחד.

בראיון, ברוזה נזכר בהופעה הראשונה שלו, כאשר חי בספרד בגיל 14: "הקמנו להקה והצטרף אלינו אמרגן. יום אחד, הוא נכנס לחזרות שלנו, מלווה באדם קטן בשם בלתאסר. הוא אמר שזה המלך של הממלכה היחידה שקיימת בתוך ספרד, באישור הגנרל פרנקו, ושהוא צריך להקה לנשף השנתי שלהם.

הוא לקח אותנו ובאנו להופעה בכנסייה, בשבת בלילה. כל הכפר הגיע, אולי 100 אנשים, כולם אנשים קטנים. התחלנו לנגן רוקנרול באנגלית והיינו כל כך רעים. הם חיכו לטנגו או פסודובלה ולא הבינו מה אנחנו רוצים מהם. בקיצור, תוך רבע שעה כולם נעלמו וגילינו שהם נעלו אותנו בכנסייה. נשארנו שם תקועים בלי אוכל ושתייה עד שהגיעו לחלץ אותנו ביום ראשון, אבל מצאנו את היין של הכומר ושתינו. חזרנו לבית הספר ביום שני גמורים. זה היה הגיג הראשון שלי".

מועצת מפעל הפיס לתרבות ולאמנות ויואב קוטנר יזמו את ארכיון "תיעוד יוצרים במוזיקה הישראלית". "מדובר בפרויקט מרגש וחשוב, שנולד מתוך חזון ודאג לשימור נכסים תרבותיים", אמרה דולין מלניק, ראש מועצת הפיס לתרבות ולאמנות במפעל הפיס. יואב קוטנר, "מר מוזיקה ישראלית", יצא למסע תיעוד של יוצרים, זמרים, כותבים, מלחינים, מוזיקאים ו"גיבורי תרבות" והארכיון מאפשר הצצה אל מסעם של אותם אמנים.

לפרויקט "תיעוד יוצרים במוזיקה הישראלית"

דני ליטני: "אני מתענה מהמוזיקה. מה שנשאר לי זו התגובה של הקהל, שצוחק ומוחא כפיים"

לאתר מועצת הפיס לתרבות ואמנות

לעמוד הפייסבוק של מועצת הפיס לתרבות ואמנות

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully