Primary Advertiser

"סשה דמידוב, אתה מחכה לחזור לבמת התיאטרון כבר?", "האמת, לא כל כך"

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 2.5.2021 / 16:50

שני שחקני תיאטרון "גשר", נטע רוט וסשה דמידוב, ישבו לשיחה מרתקת במסגרת המדור החדש "מדור לדור" על הכוכבות החדשה של נטע, פאדיחות בהצגות, החלומות של סשה על אופרה ומדע, הבום של הקורונה שהפך את חייהם והפלרטוט עם הטלוויזיה. צפו

בווידיאו: נטע רוט וסשה דמידוב בשיחה על תיאטרון והחיים/עריכה: דפי מקל

עולם התרבות הישראלי סיפק לנו לאורך השנים סגנונות שונים ודורות חדשים של יוצרים. המדור החדש "מדור לדור" ביוזמת מפעל הפיס, מושיב לשיחה שחקנים משני דורות למקצוע המשחק והפעם: שחקן תיאטרון "גשר" סשה דמידוב בשיחה מרתקת עם הקולגה הצעירה לתיאטרון, נטע רוט.

"כשהייתי קטנה, ראיתי אותך ב'חצויה' ואימא שלי אמרה לי שאתה אחד השחקנים החשובים בארץ, אז מאוד מרגש אותי לדבר איתך עכשיו", פתחה רוט את השיחה ואילו דמידוב הכריז ש"שחקנים ושחקניות צעירים זה מאוד טוב לתיאטרון".

בימים אלו, אחרי שנה של הפסקה כפויה, רוט חוזרת לבמות עם ההצגה "מי כמוני" ולשאלתו של דמידוב לגבי התחושות שלה היא הודתה: "אני מתרגשת ומפחדת, כי היו לנו חודשים של חזרות, התחלנו להופיע והייתי קרובה לדמות. זה היה כל החיים שלי ופתאום, בום! שנה שאין כלום".

דמידוב עצמו סיפר שהוא ניצל את הקורונה לקצת התכנסות ומחשבה שקטה, "ולא רק את מה שכתוב כל הזמן" ואחרי שרוט סיפרה לו שבלילות לפני ההופעה היא עדיין מפחדת לפעמים לשכוח טקסטים, הוא ענה לה: "זה קיים כל הזמן. לפני הצגה, אני אף פעם לא יודע מה יהיה, אבל זה טוב כי יש דברים חדשים ככה".

סשה דמידוב מפעל הפיס. צילום מסך, צילום מסך
חולם לעשות אופרה, ואולי גם להיות מדען. דמידוב/צילום מסך, צילום מסך

הוא נזכר גם שבתחילת דרכו בתיאטרון בישראל, כשהוא עוד לא ממש ידע עברית, "היו שם טעויות, שלא ייאמן... עשינו הצגה בה תופסים את הגיבור במצב מאוד לא טוב. הוא צועק 'סליחה, תהרוג אותי'. והשחקן השני היה צריך להגיד לי 'תירגע, יקירי'".

אלא שזה ממש לא מה שיצא לו מהפה וסשה נזכר: "הדבר היחיד שיכולתי להגיד זה 'מה?', ואז לאט לאט יצאנו מהמצב הזה והמשכנו. באופן כללי, הקהל בישראל פתוח יותר, במוסקבה הוא קשה".

רוט דיברה גם על "לבד בבית", הסדרה שהופכת אותה בימים אלו לכוכבת ילדים: "סדרה מטומטמת ונפלאה ולעשות קומדיה עם היוצרים האלו היה תענוג. לשמחתי, זה נורא מצליח ועכשיו אני גם חוזרת שוב לדמות שלי ב'פלמ"ח', אז החוויה מעניינת".

לקראת סוף השיחה, דמידוב חשף שהדבר שהוא עדיין חולם עליו בקריירה זה "לעשות אופרה, אבל בצורה מאוד מיוחדת. כשאעשה, אספר", הודה שאם היה צריך לבחור במקצוע אחר היה הופך למדען, ונתן לרוט כמה טיפים חשובים לשחקנית בתחילת דרכה. היא בתגובה סיכמה: "אני תמיד אומרת לעצמי שבסוף אשתחרר מזה ואפסיק לשחק, אבל בקורונה היו כמה חודשים שלא שיחקתי, ופשוט איבדתי את זה. לא ידעתי כמה אני זקוקה למשחק. אבל אתה אומר שאתה היית בסדר יחסית, אז אולי זה עניין של גיל...".

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully