Primary Advertiser

שמענו כבר לא מעט רוק ישראלי בחיינו, אבל כזה? עדיין לא

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 17:43

ברחבי הארץ פרוסות שלל "קבוצות מקורוק" - מוזיקאים צעירים ומוכשרים שכותבים ומבצעים שירים אשר מקבלים השראה מהמקורות. יצאנו להכיר אותם, ולמדנו על התרומה המרתקת של הפרויקט לקהילה. צפו

בווידיאו: הכירו את פרויקט "מקורוק" של מפעל הפיס/עריכה: דפי מקל, בימוי: ליאור נאור

המוזיקה מניעה אותנו. היא מרגשת ועוזרת לנו להיחשף ולספר על עצמנו ובדיוק לשם כך נועד פרויקט "מקורוק פיס" הייחודי, המשלב בין לימוד מקורות באופן חוויתי, לבין יצירה מוזיקלית מקורית.

את הפרויקט הארצי מוביל המייסד והמנהל דויד אביב, שמסביר: "אנחנו לוקחים מוזיקאים מערים וקהילות שונות ומפגישים אותם עם מנטורים מקצועיים. זה מאפשר להם לקבל כלים לכתיבה, הלחנה וביצוע ולהשתכלל בתחום".

המוזיקאים הצעירים כותבים בעצמם שירים מקוריים ומבצעים אותם, כאשר החידוש ב"מקורוק פיס" הוא שהטקסטים לאותם שירים שואבים השראה מהמקורות. הפרויקט נוסד בשנת 2010 והחל את דרכו בעמק חפר, כאשר מאז ועד היום השתתפו בו כבר למעלה מ-4,000 מוזיקאים צעירים. החל מ-2015 הוא פועל גם בארבע קהילות יהודיות בתפוצות.

בישראל, פועל כיום הפרויקט מרמת הגולן ועד אילת, כאשר בשנה החולפת, הודות לתמיכת מפעל הפיס, "מקורוק" הגיעה גם לרשויות הערביות: "אנחנו עוסקים בתרבות שלהם", מוסיף אביב. "בזכות התמיכה הנדיבה והליווי של מפעל הפיס לאורך הדרך, הרשויות שמשתתפות במימון הפרויקט יכולות לקיים אותו וזה מייצר פיתוח וטיפוח של היצירה בקהילה".

את קבוצת "מקורוק סכנין" מובילה המוזיקאית ורכזת הקבוצה רנדה סלימן, שמעידה: "בחברה הערבית תמיד לומדים לנגן, ואז אין איפה להתאמן ולהופיע. הפרויקט הזה תרם מאוד לסכנין, בזכות חדר המוזיקה הענק שנבנה. אנחנו מגיעים אליו כל השבוע ומנגנים".

המוזיקאי רסאן בירומי מספר על התכנים שעולים בפרויקט: "החבר'ה מוכשרים וכתבו על המון נושאים, כמו אהבה, קשרים חברתיים, אלימות נגד נשים ועוד. השימוש שלהם במקורות היה מגוון, כולל משוררים ערבים ופתגמים עממיים שונים. ניסינו למסגר את היצירה כך שהיא תתן יותר כוח למילה".

לאתר מקורוק

לאתר מועצת הפיס לתרבות ואמנות

לעמוד הפייסבוק של מועצת הפיס לתרבות ואמנות

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • מפעל הפיס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully