Primary Advertiser

"במבט לאחור, אריק איינשטיין הוא הראשון שחדר לי לנשמה בלי שהבנתי את זה"

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 25.7.2021 / 14:09

ההופעה של בון ג'ובי ששינתה הכל, הווקמן עם מייקל ג'קסון, ההתמכרות לסדרה "הכתר" והספר הראשון שהקריא לילדים. עמרי גליקמן מ"התקווה 6" חוגג את החזרה לבמה ("כמו להתאהב מחדש") ומסביר למה הוא מת על בילי אייליש

"הפעם הראשונה והאחרונה שלי" הוא מדור חדש ביוזמת מפעל הפיס, בו אמני ישראל נזכרים בתרבות שליוותה אותם בתחילת הדרך, וחושפים בפניכם את הדברים שהם התאהבו בהם ממש לאחרונה. והפעם: עמרי גליקמן, מנהיג להקת "התקווה 6", משתף.

הסרט הראשון שראיתי עם בת הזוג

"'הרשת החברתית' - הסרט המוכר על היוסדה של פייסבוק. סרט מעולה שמתאר רעיון קטן שהפך למפלצת והשתלט על חיינו. ראינו את הסרט לפני עשור, תחילת עידן הסמארטפונים והשעבוד שלנו לכל האפליקציות והרשתות החברתיות. מטורף לראות את הקצב המהיר של התפתחות העולם הזה בשנים האחרונות".

הספר הראשון שקניתי

"'מרכבות האלים' - רב מכר מרתק על תיאוריית 'האסטרונאוטים העתיקים'. טענה שבני האדם סגדו למעשה לאלים שהגיעו מכוכב אחר, בחלליות מהשמיים והיו חלק משמעותי בהתפתחות המין האנושי. הספר מסביר בצורה משכנעת מבנים מסתוריים, תעלומות ארכאולוגיות וסיפורים מהתנ"ך. אני גיק של עולם העב"מים, החייזרים והחלל החיצון, והתיאוריה שמוצגת ב'מרכבות האלים' עושה את החיים הרבה יותר מעניינים".

השיר האחרון ששמעתי בלופים

"זה כנראה יהיה אחד השירים שהבן שלי אוהב לשמוע באוטו. אנחנו שוברים שיאים בלופים כשהוא נדלק על שיר. זה יכול להוציא מהדעת, אבל זה מה יש. הלהיט התורן עכשיו הוא 'Gold Skies' של Martin Garrix. בכלל, הילד חולה על מוזיקה אלקטרונית, הוא רוקד מדהים וכנראה יהיה קרחניסט רציני".

הדבר האחרון שחיפשתי בוויקיפדיה

"סרטים שיצאו ב-2010. לא זכרתי מה הסרט הראשון שראיתי עם אשתי והייתי זקוק לתזכורת".

עמרי גליקמן מלהקת התקווה 6. מגד גוזני
"חזרנו להופיע מול קהל אמיתי. אני מודה לאלוהים שהחיים שבו אליי". גליקמן/מגד גוזני

הסדרה האחרונה שהתמכרתי אליה

"'הכתר' בנטפליקס. סדרה מעולה על בית המלוכה הבריטי. התחלתי לראות בעקבות העונה החדשה, שמתמקדת בנסיך צ'ארלס ודיאנה, סיפור שסיקרן אותי מאוד והתמכרתי לגמרי לכל העונות. הפקה מרשימה, משחק מעולה, וכתיבה מצוינת, שמספרת את ההיסטוריה האנגלית בצורה מרתקת".

היוצר האחרון שקינאתי בו

"לין מנואל מירנדה, שיצר את המחזמר 'המילטון'. נחשפתי לאחרונה ליצירה המטורפת הזו, שהיא בעצם אופרת ראפ שמספרת את סיפורו של אלכסנדר המילטון, אחד האבות המייסדים של ארצות הברית. ההפקה העיפה לי את המוח - השירים, הביצועים, השחקנים ובעיקר- הכתיבה המטורפת".

הסרט הראשון שראיתי בקולנוע כילד

"אני חושב שזה היה 'הסיפור שאינו נגמר'. פנטזיה קלאסית עם סצינה שוברת לב (כן, כן, הסוס בביצה). זה צילק לי את הנפש לשנים רבות. מעבר לזה, מדובר בסרט מדהים ומרגש, שכנראה ראיתי עוד 50 פעם מאז".

ההצגה האחרונה שראיתי

"'המילטון' - אמנם לא בלייב אבל 'הצגה'"!

האלבום הראשון שקניתי

"'BAD' של מייקל ג'קסון - זו הייתה קסטה, קניתי בחנות מוזיקה ברחוב סוקולוב רמת השרון. חרשתי על שירי האלבום בווקמן שלי, עם אזניות ספוג שבורות. מרגיש לי כמו חיים אחרים. מדהים איך הטכנולוגיה מתחלפת אבל השירים נצחיים".

הכתר עונה 4, אמה קורין, ג'וש אוקונל. דז ווילי,
התמכר ל"הכתר"/דז ווילי

היוצר/האמן הראשון שבגללו החלטתי להפוך לאמן

"היום במבט לאחור אני חושב שאריק איינשטיין הוא הראשון שחדר לי לנשמה ולחלומות, מבלי שהבנתי את זה באמת. רק בדיעבד אני מבין את ההשפעה שהייתה לו על אש היצירה שהתחילה לבעבע בי בגיל צעיר".

הספר הראשון שהקראתי לילדים שלי

"קריוס ובקטוס. זה היה אחד הספרים האהובים עליי כילד. הבן שלי לא חובב גדול של צחצוח שיניים, אבל עושה זאת יום יום בעקבות שני המיקרובים הקטנים האלה".

האדם האחרון שהתחלתי לעקוב אחריו באינסטגרם

"בילי אייליש. כן, אני בדיליי, אני יודע. הסרט שיצא עליה לאחרונה הקסים אותי. הילדה הזאת מוכשרת ברמות מלחיצות ומגניבה בקטע קיצוני".

הרגע הכי מרגש שקרה לי בהופעה

"בשבועיים האחרונים שחזרנו להופיע לקהל שלנו, על אמת. לא בזום, לא במסכים, לא דרך מרפסת או משאית. תחושה של התאהבות חדשה, אופוריה וריגוש. תופס את עצמי בהופעות האחרונות ומודה לאלוהים שהחיים האלה שבו אליי. כמה התגעגעתי".

הפעם הראשונה ששרתי בילדותי

"כנראה בבר מצווה. בית הכנסת הגדול בתל אביב, לראשונה מול קהל ששר את 'נחמו נחמו עמי'".

ההופעה הראשונה שלי

"1993 - בבריסל, בלגיה. שם גרתי עם משפחתי כחמש שנים. אבא שלי לקח אותי להופעה של בון ג'ובי, אולם ענק, אלפי אנשים וילד בן 11 שגילה גן שעשועים חדש ורוצה גם".

"התקווה 6" תופיע באמפי שוני ב-30.4 וב-1.5

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully