Primary Advertiser

"גדול זמרי יוון קרא לי לבית שלו לפני שמת, והכתיר אותי כיורש"

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 17.3.2021 / 10:20

הדבר האחרון שחיפש בוויקיפדיה, ההופעה שהוא לא ישכח בחיים, השיר שהתמכר אליו, הספר הראשון שקנה בחייו והאמן שבגללו החליט להפוך לזמר: שלומי סרנגה הוא האורח הראשון במדור "הפעם הראשונה והאחרונה שלי", בו הוא נזכר מה קרה כשהבת שלו נולדה באמצע מופע

שלומי סרנגה. דוד עדיקא,
איזה שיר לא יוצא לשלומי סרנגה מהראש?/דוד עדיקא

הכירו את "הפעם הראשונה והאחרונה שלי" - מדור חדש ביוזמת מפעל הפיס, בו אמני ישראל נזכרים בתרבות שליוותה אותם בתחילת הדרך, וחושפים בפניכם את הדברים שהם התאהבו בהם ממש לאחרונה. מתחילים עם שלומי סרנגה, שגם מציג את הסינגל החדש שלו ומזמין אתכם להופעות שסופסוף חזרו.

סרנגה התפרסם בישראל וביוון בשני העשורים האחרונים בזכות המוזיקה היוונית המיוחדת שלו. בין היתר, הוא הוציא בארץ את הדואט "חלום מתוק" עם מושיק עפיה, שיר שהפך ללהיט ענק ואת האלבומים "הזמן הישן" ו"מונו", שזכו שניהם למעמד זהב.

לפני כחצי שנה העניק ראיון מרתק לוואלה! תרבות, בו חשף בין היתר כי חשש למות לאחר שאושפז בעקבות נגיף הקורונה וסיפר איך בצעירותו נאלץ לברוח מיוון כי "החזיקו אותי שם כמעט בכוח. הייתי כוכב המועדונים, היה לי חוזה ולא יכולתי לעזוב, אז זה היה כמו כלא. שנאתי את יוון אחרי שברחתי ולקח לי שנים להתגעגע אליה".

עכשיו כאמור, שלומי מעלה זיכרונות מתחילת הדרך והדברים הראשונים שקנה, עשה או נהנה מהם ובנוסף, מספר לנו על יצירות שהתרגש מהן לאחרונה, כמו שיר שלא יוצא לו מהראש או סדרה שהתמכר אליה. מוכנים?

הספר הראשון שקניתי: "רזה לתמיד", של הארווי ומרילין דיאמונד. ספר בנושא הצמחונות, שמדבר על שיטה מהפכנית ובריאה לחיים. ספר שהוא מתכון לחיים בריאים.

השיר האחרון ששמעתי בלופים: "Na Souna Ekini", של סטראטוס דיוניסיו, שהיה אחד משלושת הזמרים הגדולים ביוון.

הדבר האחרון שחיפשתי בוויקיפדיה: הסרט "The Game Changers" ("כוח טבעי"), סרט תיעודי שעוסק ביתרונות שיש בתזונה הצמחונית. אני צמחוני כבר מעל 22 שנה. מאוד התחברתי לסרט הזה, כי בחיי היומיום שלי אני מאוד אוהב לקרוא וללמוד על תזונה.

ההופעה הראשונה שלי בחיים: זה היה בחתונה של אורלי, אחותי הגדולה. בשנת 1989, כשהייתי בן 16. בחתונה הופיעו זמרים מיוון ואני עליתי עם הלהקה היוונית לשיר את השיר "מימולטה". לא אשכח את המופע הזה בחיים.

הרגע הכי מרגש שקרה לי בהופעה: בזמן שאני על הבמה, הודיעו לי שהבת שלי נולדה. רועד מהתרגשות, שרתי את כל השירים, סיימתי את ההופעה, ומשם טסתי לבית החולים להיות עם אשתי ועם בתי הטרייה.

הסינגל החדש של שלומי סרנגה - כולם מדברים עליי

הסדרה האחרונה שהתמכרתי אליה: "נמלטים". סדרת טלוויזיה אמריקאית, יחסית ישנה. הבן שלי ראה והמליץ לי עליה ואהבתי מאוד.

היוצר האחרון שקינאתי בו: המלחין היווני סטברוס קסרחקוס, שכתב את פסקול הסרט "רמבטיקו".

האלבום הראשון שקניתי: "Sto Dromo Tis Epistrofis" ("בדרך חזרה") של סטליוס קזנג'ידיס. לאלבום הזה הייתה השפעה עצומה עליי. זה אלבום שקזנג'ידיס הקליט אחרי תקופה ארוכה של 12 שנה בה לא הקליט שירים חדשים והאלבום האחרון שאבא שלי ז"ל אהב ושמע לפני פטירתו. לאחר שאבי נפטר קניתי את האלבום.

היוצר/האמן הראשון שבגללו החלטתי להפוך לאמן: סטליוס קזנג'ידיס, גדול זמרי יוון. ינקתי את המוזיקה היוונית מהבית עוד בילדותי. אבי איזידור ז"ל, שהיה אמרגן של זמרים שפעלו בארץ במוזיקה היוונית, השמיע לי רבות את סטליוס קזנג'ידיס. שהתחלתי לשיר הקהל השווה את קולי לקולו של קזנג'ידיס ואף קראו לי "קזנג'ידיס הישראלי". בטרם מותו של קזנג'ידיס, זכיתי לפגוש אותו בביתו ובמפגש הנדיר הזה הוא הכתיר אותי ליורשו.

האדם האחרון שהתחלתי לעקוב אחריו באינסטגרם: Bruce Lee

seperator

אחרי תקופה ארוכה, "חגיגה עם סרנגה" חוזרת. ההופעות הקרובות: ב-17.3 בגריי יהוד, ב-20.4 בזאפה חיפה, ב-27.4 בזאפה באר שבע. בנוסף, שלומי פותח סיבוב חדש למופע "בעקבות האגדה סטליוס קזנג'ידיס", המופע שעלה בבכורה עולמית בפסטיבל ישראל. המופע הראשון יתקיים ביום חמישי, 20.5, במוזיאון תל אביב לאמנות.

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully