Primary Advertiser

גמביט המלכה - הסיפור האמיתי: ביקור באליפות ישראל בשחמט

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 4.10.2021 / 17:41

אליפות הארץ ה-40 במספר, הנערכת גם השנה בתמיכת מפעל הפיס, יצאה בשעה טובה לדרך בחיפה: "השחקנים מתרגשים. רובם לא שיחקו פנים-אל-פנים בשנה האחרונה", אמר מנכ"ל איגוד השחמט. ועד כמה הסדרה שכבשה את העולם הייתה מציאותית לדעת השחקנים?

בווידיאו: אליפות השחמט של ישראל/עריכה: דפי מקל, בימוי: ליאור נאור

בשעה טובה, אנחנו מתחילים לחזור לשגרה ואחרי שתי דחיות יצאה ב-7.3 לדרך באופן רשמי אליפות ישראל ה-40 בשחמט, במלון לאונרדו פלאזה בחיפה. גם השנה נערכת האליפות בתמיכת מפעל הפיס והצוות שלנו יצא לשטח, כדי להכיר מקרוב את אחד הענפים המרתקים ביותר שיש.

עו"ד בנימין דרייפוס, מנכ"ל מפעל הפיס, כיבד את האירוע בנוכחותו וסיפר על תכנית המלגות של מפעל הפיס: "מפעל הפיס מפעיל תכנית של למעלה מ-40 אלף מלגות בכל רחבי הארץ, לקשישים, לילדים עם צרכים מיוחדים, לפעילויות בקהילה ובמרחב הציבורי. רק שנצא כבר מהקורונה ונתחיל לחיות ואתם תראו את מפעל הפיס תוסס ונוכח בכל מקום".

מנכ"ל איגוד השחמט, גיל בורוחובסקי, אמר: "השחקנים מתרגשים מאוד. רובם לא שיחקו בתחרויות פנים-אל-פנים בשנה האחרונה, ככה שזה ממש חג מבחינתנו".

אחד השחקנים, אביטל בורוחובסקי, שיתף בתחושותיו: "היה סביר לשחק מול יריב במחשב, אבל אין ספק שזה שונה. אני, ובטוח שגם כל מי שכאן, התגעגענו מאוד לראות את היריב שאנחנו משחקים מולו. אני משחק מגיל חמש והיום זה חלק גדול מאוד מהחיים וילווה אותי לכל אורך הדרך".

והאם גם הוא צפה ב"גמביט המלכה", סדרת השחמט של נטפליקס שכבשה את העולם לאחרונה? "כן, ראיתי", אומר אביטל. "עד כמה זה מציאותי? זה לא היה כזה אמין, אבל זה עשה טוב לעולם השחמט. יש לי הרבה חברים שראו את זה והתחילו לשאול אותי שאלות".

כאמור, האליפות נערכת בתמיכת מפעל הפיס, וארז גרניט, מנהל תחום מלגות ומענקים, הסביר: "למפעל הפיס מאוד חשובים נושאי החינוך, הקהילה והערכים בחברה, ושחמט הוא אחד הכלים הכי טובים לעשות זאת. הוא מלמד דברים שקשה מאוד ללמד במקומות אחרים - סבלנות, לחשוב לפני שעושים משהו, שכולם יכולים לשחק מול כולם. זה מה שמדהים בו".

מנכ"ל האיגוד בורוחובסקי הוסיף בנושא: "אנחנו עושים עם מפעל הפיס שני פרויקטים כרגע. הראשון הוא 'שחמט לכל ילד' - מלמדים ילדים בבתי הספר, והשני הוא אליפות הארץ ובשנה שעברה, מפעל הפיס הכפיל את התקציב עבורנו. בלעדיהם כל זה לא היה קורה".

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • שחמט
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully