Primary Advertiser

מסתבר שכל המורים של עברי לידר חשבו עליו דברים רעים. מלבד מורה אחד

בשיתוף מפעל הפיס

עודכן לאחרונה: 10.5.2021 / 11:46

כמו כולנו, גם הכוכבים הגדולים של המוזיקה הישראלית התחילו מאיפשהו. החזרנו את עברי לידר לימים בתיכון אלון ולמפגש עם המורה דן הנדלסמן: לאן הוא היה מתפלח מהשיעורים, איזה תלמיד היה, מה מרגיש המורה כשעברי בטלוויזיה ומה קרה כשהבין שלא ייצא ממנו מייקל ג'ורדן?

בווידיאו: עברי לידר נפגש עם המורה שלו, דן הנדלסמן/עריכה: דפי מקל

"כשנפגשנו, לא חלמתי שתהיה זמר", הודה דן הנדלסמן, מרכז מגמת המוזיקה בתיכון אלון ומנהל הקונסרבטוריון העירוני רמת השרון בפני תלמידו לשעבר, עברי לידר, במפגש המיוחד ביניהם במסגרת מיזם "המורה שלי", הפרויקט החדש של מפעל הפיס. "זה לא היה רק עניין של קול. היית ביישן, מאופק וסגור, לא מישהו שהולך לעשות פרובוקציות על הבמה או הדמות שהיום אני רואה אותה ואומר לעצמי 'זה עברי'. אבל פתאום משהו אחר יצא ממך, איזושהי בגרות ובשלות".

בבחינת הקבלה של לידר לתיכון אלון, נזכר הנדלסמן, הוא נכנס עם אביו ועם כל הציוד "וכשיצאת, אמרתי לאנשים האחרים שהיו בחדר 'זה הולך להיות מוזיקאי'. עוד לא היית כזה חתיך, אבל כבר אז היו במוזיקה שלך בגרות וכישרון"

לידר מצדו, מספר שבהתחלה בכלל חשב על כיוון אחר לחלוטין: "עד גיל מסוים חשבתי שאהיה כדורסלן והייתה לי התלבטות חמודה כזו, של ילד. באיזשהו רגע הבנתי שכבר לא ייצא ממני מייקל ג'ורדן ואז המוזיקה הפכה לדבר העיקרי".

עברי לידר דן הנדלסמן מפעל הפיס. מפעל הפיס, צילום מסך
חזרה לשורשים. לידר והנדלסמן/צילום מסך, מפעל הפיס

בתיכון, הוא נזכר שהיה חומק לקומה התחתונה, לחדרי המוזיקה: "זו הייתה הממלכה שלנו. היינו מתפלחים מהשיעורים ומנגנים שם במשך שעות. הייתי כל כך אובססיבי למוזיקה, עד שפשוט לא היה אצלי מקום ללימודים האחרים. אני בטוח שלפעמים הייתי מעצבן ברמות שאין לתאר, כי כמו כל ילד, היו לי מאבקים פנימיים". הנדלסמן משלים אותו ומספר: "בישיבות המורים שמעתי עליך דברים לא טובים, אבל אני קלטתי שהיית התלמיד הכי מורעל על מוזיקה".

יחד, הם גם עזרו זה לזה לאורך השנים. "כשעשיתי את הצעדים הראשונים שלי במוזיקת מחשב הייתי שואל את עברי והוא היה עונה לי 'לא דני, לא ככה'", צוחק הנדלסמן, ואילו לידר נזכר: "קצת אחרי הלימודים, אוהד נהרין הזמין אותי לכתוב מוזיקה לתזמורת הבלט ההולנדי וכמובן שאמרתי שאני יכול, למרות שלא היה לי מושג מה עושים. התקשרתי אליך בהיסטריה שתסביר לי והלכנו לקנות ספרים בנושא".

לסיום, עברי שאל את המורה שלו האם יש סיפוק בכך שהוא מלווה תלמידים בשלב זה של חייהם, ואז רואה אותם מצליחים: "אף פעם לא הרגשתי ש'עשיתי מישהו'", השיב הנדלסמן. "אתה עשית, ואני זכיתי להיות שם בדרך וללוות אותך. אני שמח ואוהב את התלמידים שלו וכשאני רואה אותך בטלוויזיה, אני מתמוגג כמו סבתא".

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully