Primary Advertiser

"עם כל הקושי של הקורונה, דווקא בתקופה הזו החלטתי להתחתן ולעשות ילד"

בשיתוף מפעל הפיס

2.3.2021 / 8:00

דודי בר דוד החליט לקחת את השנה האחרונה בגישה אחרת. במדור "מפרגנים", הזמר, המיודד עם חנן בן ארי כבר זמן מה, משוכנע: "שיתוף פעולה בינינו יקרה, באופן טבעי ובזמן הנכון". בינתיים, הוא נהנה מהכתיבה והניגון של חברו ומספר: "בקורונה בחרתי לא להתחפר, אלא ליצור"

דודי בר דוד. שי תמיר,
מפרגן לחבר. בר דוד/שי תמיר

דודי בר דוד הוא זמר, יוצר, מוזיקאי, מלחין, פזמונאי ומפיק מוזיקלי, שהשתתף בין היתר בעונה התשיעית של "כוכב נולד" ועובד בשנים האחרונות עם מיטב הזמרים והזמרות בישראל, כאשר במקביל הוא גם הוציא לאחרונה שיר חדש לקראת האלבום השלישי שלו.

תקופת הקורונה הובילה את וואלה! תרבות ומפעל הפיס ליזום את פרויקט "מפרגנים", שמחזק את הסולידריות בקרב אמנים ומספק להם הזדמנות לפרגן ליוצרים ישראלים - ולהציג לכם הקוראים כישרונות מקומיים מתחומים שונים. הנה הדברים של דודי בר דוד:

לאיזה אמן רצית לפרגן, ולמה?

"הייתי רוצה לפרגן ליוצר ולזמר חנן בן ארי, על המקוריות, התעוזה, חוסר ההתפשרות והכנות ששוטפת את השירים שלו. מרגיש לי שחנן מפתח את הכתיבה והניגון הישראלי ולוקח אותנו למחוזות שטרם שמענו".

איזו יצירה שלו אתה הכי אוהב?

"בגלל שאני בעצמי הופך לאבא לראשונה בחיי, אז 'אמן על הילדים', הסינגל האחרון שלו, נוגע בי בצורה בלתי רגילה. מה יותר טבעי ועמוק מלהתפלל שהשריטות שלנו כהורים לא יעברו אל הילדים שלנו?"

איזה סוג של שיתוף פעולה אמנותי היית רוצה לעשות איתו?

"חנן ואני מיודדים כבר הרבה זמן ומשמיעים לעיתים שירים באולפן האחד לשני, אז נראה לי ששיתוף פעולה כזה יקרה באופן הכי טבעי, בזמן וברגע הנכון".

חנן בן ארי. אורטל לביא,
מה יותר טבעי ועמוק מלהתפלל שהשריטות שלנו כהורים לא יעברו אל הילדים שלנו? חנן בן ארי/אורטל לביא

איך ימי הקורונה נגעו בך והשפיעו עליך?

"יוצרים שכותבים ומלחינים שירים נמצאים תמיד בסוג של בידוד, מאחר שאנחנו יושבים שעות באולפנים סגורים, לרוב לבדנו, וכותבים. ההופעות מאוד חסרות לי, כי הרי כל אחד זקוק לכפיים, אבל עם כל הקושי, לקחתי את הזמן המורכב הזה לעשות לביתי - להתחתן ולעשות ילדים".

מה לדעתך מייחד את היוצרים והיוצרות מישראל?

"יש משהו בסאונד של העברית שכבר הופך את המוזיקה שלנו לאחרת. לכל שפה יש את המוזיקה שלה בין המילים וכאמן ובן להורים שעלו ארצה, תמיד חיפשתי בתוכי את הסאונד הישראלי, הדיבור הפנימי. אני עדיין מנסה למצוא את האיזון בין ההשפעות מחו"ל, במרקם הסאונד והקצב לבין התמונות והסיפורים שהמילים מספרות בשירים שאני כותב. איפה עוד תשמעו מצד אחד עוד, ומצד שני אלקטרו ומילים שמדברות על הכאן ועכשיו, פתח תקווה פינת בת ים?"

מה אתה רוצה לאחל לתרבות הישראלית לאור המצב?

"לא לוותר ולא להתייאש, לתמוך האחד בשני, לאהוב ולעזור. דווקא בשעה כזו, אנו האמנים צריכים לעזור לאחינו האמנים הצעירים יותר או אלה המתקשים כלכלית, אמנותית ונפשית".

תקופה של חרדות כמו התקופה הנוכחית מצליחה להוציא ממך את היצירתיות או דווקא להקפיא אותה?

"כשהתחילה התקופה הזו ידעתי שיש בפניי שתי אופציות - להתחפר מתחת לשמיכה או לקום כל בוקר מוקדם לאולפן ולנסות לעשות משהו. בחרתי להשקיע בזוגיות שלי, בבית שלי ולהתקדם הלאה. בחרתי ליצור ממה שאני יכול, במקום הפרטי שלי, כדי למצוא השראה ולייצר תנועה. הסכמתי להצליח לחיות בין עשרות מופעי לייב וזום עבור הקהל שלי ובכלל. בתור אחד שכותב שירים אני מאמין בניסים ולאורך כל התקופה הזאת הזכרתי לעצמי שגם זה יעבור".

מה החלום המקצועי שלך?

"להמשיך, להמשיך, להמשיך".

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תורמת במהלך השנה לקידום כישרונות בתחומי אמנויות הבמה, קולנוע, ספרות, טלוויזיה, שירה ואמנות חזותית. מפעל הפיס יוזם ללא הרף פרויקטים לקידום היצירה ברחבי הארץ ואף מעניק פרסים ליוצרים ולאמנים דוגמת פרס ספיר לספרות, פרס לנדאו לאמנויות ולמדעים ועוד.

השיר החדש של דודי בר דוד

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully