Primary Advertiser

צובעים את ישראל: אירועי "לילה סגול" לאנשים עם מוגבלויות ייערכו ב-3 בדצמבר

בשיתוף מפעל הפיס

2.12.2020 / 9:28

ברחבי הארץ יוארו עשרות בניינים בסגול, במסגרת היום הבינ"ל לזכויות אנשים עם מוגבלויות, במסגרת מיזם משותף של מפעל הפיס, מרכז המועצות האזוריות, מרכז השלטון המקומי ואתר שווים. יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי: "גאים להוביל מהלך להעלאת המודעות הציבורית לנושא"

עיריית חיפה מוארת בסגול. יח"צ,
בית העירייה בחיפה מואר בסגול/יח"צ

למתחם "לילה סגול" באתר שווים

במדינת ישראל חיים כיום כ-1.5 מיליון אנשים עם מוגבלויות שונות. לצערם, הם כבר רגילים להתמודד לא רק עם המוגבלות שלהם, אלא גם עם עניינים שאינם תלויים בהם, כמו אפליה, דעות קדומות, היעדר פתרונות נגישות ומחסור במישהו שיהווה להם קול קבוע וחזק ויזעק את זעקתם.

על מנת לשנות את כל אלו ולקדם את קהילת בעלי המוגבלויות, הקים באוגוסט 2019 העיתונאי הוותיק עידן מוטולה, אב לילד אוטיסט בן 16, את אתר "שווים". ב-3 בדצמבר תקיים העמותה את "לילה סגול", מיזם משותף של מפעל הפיס, מרכז המועצות האזוריות, מרכז השלטון המקומי ואתר שווים, אשר במסגרתו עשרות בניינים ברחבי הארץ, כולל בית הנשיא, גשר המיתרים, חומות העיר העתיקה, עיריית תל אביב, תחנת רידינג ועוד, כמו גם 150 דוכנים של מפעל הפיס מצפון ועד דרום, יוארו באור סגול לכבוד בעלי המוגבלויות.

תחנת הרכבת קינגס קרוס לונדון מוארת בסגול. PurpleSpace,
תחנת רכבת קינגס קרוס בלונדון מוארת בסגול/PurpleSpace

התאריך נבחר שכן מדובר ביום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות ו"צביעת" הבניינים בסגול כבר מתקיימת בשנים האחרונות במקומות שונים בעולם. לטענת מאמר שפורסם ב-BBC לפני מספר שנים, הצבע הסגול מסמל את קהילת בעלי המוגבלויות מאז שהיה הצבע הבולט במחאה שהובילו בעלי המוגבלויות בבריטניה בתחילת העשור הקודם, מחאה שסללה את הדרך להבנה לפיה הקהילה הזו זקוקה להנהגה ודאגה.

מפעל הפיס פועל לכל אורך השנה רבות למען אנשים עם מוגבלויות ויו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי, אמר לקראת אירוע "לילה סגול": "מפעל הפיס חרט על דגלו את נושא השילוב, התמיכה והקידום של אנשים עם מוגבלויות בישראל והציב את הנושא כאחד מחמשת תחומי הליבה של הארגון בזירה החברתית. לצד עשרות מיזמים שאנו מקדמים יחד עם השלטון המקומי בכל רחבי הארץ, אנחנו גאים להוביל מהלך כה משמעותי להעלאת המודעות הציבורית לנושא. המסר שלנו לאנשים הנפלאים הללו - אנחנו אתכם, לכל אורך הדרך ונמשיך להשקיע משאבים ומאמצים רבים לשיפור איכות חייכם ולשוויון הזדמנויות מלא בכל תחומי החיים".

יו"ר מפעל הפיס אביגדור יצחקי. כפיר סיון,
יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי/כפיר סיון

לצד פרויקטים לאומיים ומיזמים הפועלים במסגרת הקהילתית, מפעל הפיס מוביל גם מיזמים חברתיים ברשויות המקומיות ברחבי ישראל ומסייע לעמותות העוסקות בתחום, ואף מפעיל מערך של אלפי מלגאים, המייצרים אלפי שעות התנדבות בקהילה. דרך הרצון לתת דגש גם על הפעילות ההסברתית בנושא ולהעלות את המודעות הציבורית, נוצר שיתוף הפעולה עם "שווים", מרכז השלטון המקומי ומרכז המועצות האזוריות.

במהלך "לילה סגול", כל מי שיעלה לרשת תמונה של בניין סגול, או תמונה כלשהי לרגל היום הייחודי הזה, מוזמן לתייג אותה עם ההאשטאג #לילהסגול, ולמלא את הרשת על מנת שעוד ועוד אנשים יהיו מודעים לנושא החשוב הזה. אתר "שווים" מאמינה שאת המאבק שלה למען בעלי המוגבלויות יש לעשות דרך תקשורת ההמונים והכוח שיש לכלי התקשורת בישראל והיא גם מפעילה אתר אינטרנט ייעודי עם חדשות וסיפורים מעולמם של אנשים עם מוגבלויות.

הדמיה של גשר המיתרים בסגול. עיבוד של צילום מתוך ויקיפדיה,
הדמיה של גשר המיתרים בסגול/עיבוד של צילום מתוך ויקיפדיה

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • מפעל הפיס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully