Primary Advertiser

"המטרה: לתת לקהילה האתיופית להתגאות בתרבות שלה"

בשיתוף מפעל הפיס

3.12.2020 / 15:13

צפו: הסיגדיאדה התשיעית נערכה בתמיכת מפעל הפיס בין ה-26 ל-28 בנובמבר והועברה כולה בשידור חי. המנהל האמנותי שי פרדו הסביר: "הפסטיבל נועד להנגיש את המורשת של יהודי אתיופיה לציבור הרחב, לתת במה לאמנים ולבנות גשר בין התרבויות"

בווידיאו: פסטיבל הסיגדיאדה התשיעי נערך באופן וירטואלי/צילום: עידו שחם עריכה: דפי מקל

במהלך סוף השבוע החולף, בין ה-26 ל-28 בנובמבר, נערכה הסיגדיאדה השנתית, פסטיבל התרבות האתיופית. למרות כל הקשיים, האירוע התקיים זו השנה התשיעית במספר והוא אומנם נערך ללא קהל בשל מגבלות הקורונה, אך הועבר במלואו בשידור חי ברשת.

שלל אמנים בני העדה האתיופית שרו והציגו על הבמה ובנוסף התקיימו הרצאות, תערוכות ושיחות מרתקות. המנהל האמנותי ומפיק הפסטיבל, שי פרדו סיפר: "האופי של הפסטיבל זה שהוא נוגע בכל הנושאים האמנותיים, הרצאות, מחול, מוזיקה, תיאטרון ותערוכה. האתגר הפעם היה להכניס לתוך חלל אחד, ברמה החוקית בתקופת הקורונה, כמות אמנים וצוות צילום. זה היה מאתגר".

הפסטיבל התקיים גם השנה בתמיכת מפעל הפיס ופרדו הוסיף: "בזכות התמיכה הזו, הפסטיבל מתקיים במלואו, במשך שלושה ימים. מטרת הפסטיבל היא להנגיש את התרבות והמורשת של יהודי אתיופיה לציבור הרחב, לאפשר לאמנים המוכשרים מהקהילה האתיופית לעבוד ולהראות את היכולות שלהם בתחומים השונים והכי חשוב, לבנות את הגשר הזה לתרבות שאני חי בה".

אמיתי יעיש בן אוזיליו, חבר מועצת מפעל הפיס לתרבות ולאמנות, נכח בפסטיבל והסביר: "התפקיד של המועצה הוא למעשה להנגיש את התרבות לכלל האוכלוסייה בארץ. ליהדות אתיופיה תרבות ענפה ועשירה, שאנחנו כמועצה רוצים להראות כמה שיותר את העושר התרבותי שלה. התמיכה בפסטיבל כזה משרתת את המטרה מבחינתנו, לתת לקהילה האתיופית להתגאות ולשים בפרונט את התרבות שלה. אנחנו נעמוד על זה שהתרבות תגיע לכל בית בישראל".

עוד אמר יעיש: "כבר כמה שנים אנחנו תומכים בפסטיבל, כדי שהוא יוכל לתת ליוצרים מתוך הקהילה האתיופית להציג את התרבות שלהם גם מחוץ לקהילה. במהלך השנה אנחנו תומכים במאות אמנים. התרבויות האלו מעשירות ומשבחות אותנו כמדינה. אם נבין את זה, נוכל להתגאות במרקם המגוון שיש לנו. לחגוג את כל התרבויות שלנו ביחד - זו מדינת ישראל".

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • מפעל הפיס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully