Primary Advertiser

נעים להכיר: קבוצת הצעירים של תיאטרון הקאמרי

בשיתוף מפעל הפיס

12.10.2020 / 7:26

לראשונה בתולדות התיאטרון הישראלי הוקמה בתמיכת מפעל הפיס קבוצת אמנים המורכבת משחקנים ויוצרים צעירים. פגשנו אותם בצילומי סדרת הרשת החדשה "בלפור" (זמינה ברשתות החברתיות וביוטיוב) וגילינו את כוכבי הדור הבא

בווידיאו: קבוצת הצעירים של תיאטרון הקאמרי בתמיכת מפעל הפיס/צילום: עידו שחם עריכה: דפי מקל

אחד הדברים החשובים ביותר בעולם האמנות הוא להקפיד לרענן את השורות ולהביא כוחות ויוצרים חדשים למרכז הבמה. כעת, יוזמה חדשה של תיאטרון הקאמרי, בתמיכת מפעל הפיס, מתמקדת בדיוק במטרה הזו.

לראשונה בתולדות התיאטרון הישראלי הוקמה "קבוצת הצעירים של תיאטרון הקאמרי", כאשר לאחר אודישנים רבים נבחרו 10 שחקנים ושחקניות להיות חלק מאנסמבל היצירה. אל השחקנים יצטרפו יוצרים צעירים מתחומי הבימוי, הכתיבה, עיצוב התפאורה והתלבושות, התאורה, הווידיאו והמוזיקה והם יזכו לליווי מקצועי צמוד מיוצרים מובילים.

פגשנו את הקבוצה במהלך צילומים של הסדרה החדשה "בלפור", העוסקת בהתמודדות הצעירים הישראלים עם הקורונה. פרקי הסדרה זמינים בדף הפייסבוק של פיס בתרבות, כמו גם ברשתות החברתיות של הקאמרי וביוטיוב. מנהל קבוצת הצעירים, עמית אפטה, סיפר: "לפני קצת יותר משנה גלעד קמחי הפך למנהל האומנותי של התיאטרון הקאמרי ומיד כאשר הוא הציע לי את זה, זה נראה לי כמו התגשמות כל החלומות. להקים אנסמבל של שחקנים ויוצרים צעירים. בתיאטרון רפטוארי גדול זו הזדמנות מדהימה וישר הסתערנו על זה והנה אנחנו מתחילים. הרעיון הוא לעשות שתי הפקות בשנה".

רועי מליח רשף, חבר מועצת מפעל הפיס לתרבות ואמנות, אמר: "אנחנו בעיקר תומכים ביוצרים ומנסים לאזן בין ותיקים לצעירים. ברגע שהגיע היוזמה הזו, מצאנו לנכון להכשיר דור שחקנים חדש שייכנסו לתיאטרון. היכולת שלנו בפיס היא לקחת יוזמות ולתת להן דחיפה גדולה קדימה. מאוד נשמח שזה ימשיך ויתקדם".

אחת השחקניות הצעירות היא מאיה קורן, שסיפרה: "להיות בקאמרי זה חלום שמתגשם, מאוד מרגש. הייתי בשוק כשראיתי שאני מופיעה שם". שחקן נוסף, תום חודורוב, הודה: "החלום של כל שחקן צעיר הוא להצליח להתברג ולהיכנס לתיאטרון גדול, בטח במסגרת שנשמעת כל כך מגניבה כמו קבוצת הצעירים של הקאמרי".

מנהל קבוצת הצעירים: עמית אפטה

שחקני הקבוצה: תם גל, חן גרטי, דור הררי, תום חודורוב, אמיר חורי, אוריה יבלונובסקי, אור לומברוזו, רוני נתנאל, מאיה קורן, יעלי רוזנבליט.

בין יוצרי הקבוצה: מאיה ביתן, עמית לוי, גל סבו, ניתאי שלם, סיון פרסלר, שירן לוי, אלכס קוכמן, אלון גלזינגר, יאיר שפירא, ירון אדלשטיין.

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • מפעל הפיס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully