Primary Advertiser

"ראיתי את היצירה הנועזת של קרן פלס ונדהמתי. היא פשוט קמה והגשימה חלום"

בשיתוף מפעל הפיס

8.10.2020 / 13:46

השחקנית אנדריאה שוורץ מתיאטרון הקאמרי מפרגנת לשתי הזמרות, תוהה האם מארינה כתבה שיר במיוחד עליה וחולמת על קליפ משותף. ואיזה שיעור היא עדיין לומדת מתקופת הקורונה?

מפעל הפיס, באמצעות מועצת הפיס לתרבות ואמנות, מעניק מדי שנה מאות מענקים לאמנים ויוצרים ויוזם שורה ארוכה של פרויקטים בתחומי התרבות והאמנות. ימי הקורונה הובילו את וואלה! תרבות ומפעל הפיס ליזום את פרויקט "מפרגנים", לחיזוק הסולידריות בקרב אמנים. הפרויקט מספק הזדמנות לפרגן ליוצרים ישראלים אחרים ולהציג לכם, הקוראים, כישרונות מקומיים משלל תחומים.

השחקנית אנדריאה שוורץ עלתה לישראל בגיל צעיר מרומניה. את דרכה המקצועית החלה בהצגות בבית ליסין ולאחר זמן מה, עברה להופיע בתיאטרון הקאמרי, שם שיחקה בשלל הצגות מוצלחות, כולל "ציד המכשפות" ו"אותלו". בטלוויזיה אפשר היה לראות אותה בין היתר ב"עספור" ו"השוטר הטוב".

לאיזה אמן רצית לפרגן - ולמה?

"הייתי רוצה לפרגן לשתי זמרות ישראליות, שהן גם נשים מעוררות השראה - קרן פלס ומארינה מקסימיליאן. אלו שתי נשים שנמצאות בקדמת הבמה כבר זמן רב ואני עוקבת אחר הדרך המרתקת שלהן. אני רואה שהן מחוברות לעצמן ולאמנות שלהן, ושהן חזקות ואמיתיות. מה שבמיוחד מחבר אותי אליהן זו האהבה האמיתית והעמוקה שלהן למוזיקה. אי אפשר להתווכח עם העובדה שהמוזיקה זורמת אצל שתיהן בוורידים וזה מדבק ומעורר השראה. מוזיקה היא חלק בלתי נפרד מהחיים שלי ואני חווה דרכה רגעים מאוד משמעותיים".

אנדריאה שוורץ מפרגנים מפעל הפיס. יח"צ,
"בוער בי השינוי" של מארינה מקסימיליאן נכתב עליה? אנדריאה שוורץ/יח"צ

אילו יצירות שלהן את הכי אוהבת?

"אני מכורה לאלבום Step Into My World של מארינה וגם לסינגלים שהוציאה אחריו. מארינה, כתבת את 'בוער בי השינוי' עליי? את הקברט של קרן, 'לילה אחד באפריל', ראיתי לפני כשנה ומצאתי בו יצירה שלא ראו בנוף הישראלי. חצוף, סקסי ועם שירים מדהימים (מתי ייצא האלבום?). לראות מישהי שפשוט קמה ומגשימה את כל החלומות שלה זה משהו שמדהים אותי בכל פעם מחדש".

איזה סוג של שיתוף פעולה אומנותי היית רוצה לעשות איתן?

"אם הייתי זמרת, הייתי אומרת דואט, אבל אני שחקנית אז לעשות קליפ עם כל אחת מהן נשמע לי פשוט מושלם".

איך ימי הקורונה נגעו בך והשפיעו עליך?

"ימי הקורונה משפיעים עלי בהרבה כיוונים ועומקים. מצד אחד, אני מובטלת, ללא התיאטרון שהוא חלק ממה שמגדיר אותי כבר 12 שנים. מצד שני, העמקתי את הקשרים שלי עם ילדיי ועם עצמי והרווחתי המון. אני תמיד משתדלת לראות את החיובי בכל דבר ולמרות שהפעם זה היה קשה, אני חושבת שסך הכל הצלחתי. עדיין לא סיימתי ללמוד את השיעור שהקורונה הביאה איתה, אני בעיצומו, אבל הדבר הכי חשוב שלמדתי זו הודיה מאוד גדולה על מה שיש. ויש המון".

מה את רוצה לאחל לתרבות הישראלית?

"שהתרבות תחזור לפעילות מלאה, ענפה ובועטת. אני מקווה שימי הקורונה יביאו בסופו של דבר לפריחה ואומץ על הבמות, כמו שלא ראינו לפני".

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully