Primary Advertiser

"מאחורי הקלעים": יצירה קלאסית מנוגנת על ידי תזמורת ערבית

בשיתוף מפעל הפיס, בשיתוף מפעל הפיס

24.8.2020 / 13:04

בשנים האחרונות מוביל אוריין שוקרון כמנהל מוזיקלי את התזמורת הערבית-יהודית "אלמוגרביה". בעזרת הסימפוניה החמישית של בטהובן, הוא מראה לנו את שילוב העולמות הייחודי הזה ומסביר עד כמה מורכב תפקיד המנצח

בווידיאו: אוריין שוקרון מסביר על תפקיד המנצח/מפעל הפיס

כבר בשנות נעוריו החל לנסוע אוריין שוקרון לסיבובי הופעות ברחבי העולם. הוא מלחין, מנגן בפסנתר, מנצח ומעבד מוזיקה ובשנים האחרונות ביצע שיתופי פעולה עם כמה מהאמנים הישראלים המוכרים ביותר.

כבר בגיל 24 הפך שוקרון למנצח ולמנהל המוזיקלי של התזמורת הערבית-יהודית ממעלות תרשיחא, "אלמוגרביה" והתזמורת תחת ניצוחו הופיעה עם שלמה גרוניך, גלית גיאת, ישי ריבו ורבים אחרים. התזמורת מנגנת מוזיקה ישראלית, כמו גם מוזיקה מארצות אפריקה ואגן הים התיכון.

בסדנת "מאחורי הקלעים" שלו, בשיתוף מפעל הפיס, שוקרון מסביר על תפקיד המנצח, אותו למד לאורך השנים האחרונות. דרך הסימפוניה החמישית של בטהובן, אחת היצירות המפורסמות אי פעם, בניצוחו של דניאל בארנבוים, שוקרון מראה איך המנצח עובד ואיך המוזיקה מתגלה בפנינו בצורה ויזואלית. הוא מציג את הפרטיטורה, הספר בעזרתו המנצח שולט בתפקידים של כל חברי המקהלה בעזרת תשומת לב למגוון פרטים ובסיוע מספר עזרים.

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תורמת במהלך השנה לקידום כשרונות בתחומי האמנות השונים ומפעל הפיס יוזם ללא הרף פרויקטים לקידום היצירה בישראל ומעניק פרסים ליוצרים ואמנים.

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס, בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • מפעל הפיס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully