Primary Advertiser

"מאחורי הקלעים": שירן קרני מסבירה איך יוצרים פאנק תימני

בשיתוף מפעל הפיס, בשיתוף מפעל הפיס

23.8.2020 / 16:19

צפו: סולנית להקת בינת אל פאנק מעבירה שיעור מזורז ונהדר על המקורות של שירת הנשים התימנית, למה שרים אותה רק בערבית ואיך היא יכולה להיות קשורה למוזיקת הפאנק. לאחר מכן, היא מציגה שיר מהאלבום החדש של הלהקה

בווידיאו: שירן קרני מציגה פאנק תימני/מפעל הפיס

שירן קרני היא הסולנית של להקת בינת אל פאנק (בתרגום: בת הפאנק), הרכב המשלב בין מוזיקת הפאנק למוזיקה תימנית מסורתית, יחד עם מגוון השפעות מוזיקליות שונות.

קרני הקימה את הלהקה ב-2012 ושנה לאחר מכן פורסם הסינגל הראשון של בינת אל פאנק והלקה החלה לצבור תאוצה והכרה ולהשתתף בפסטיבלים שונים. ב-2016 יצא אלבום הבכורה, בשם "בינת אל פאנק" ולאחר מכן קרני והלהקה החלו גם להופיע ברחבי העולם. קרני עצמה אף הופיעה בשלב האודישנים של "מאסטר שף" בשנה שעברה.

בסדנת "מאחורי הקלעים" שלה, בשיתוף מפעל הפיס, קרני מסבירה מהי שירת הנשים התימנית, מה משך אותה לשירה הערבית הזו, איך למדה על הנושא ומה נותן לה את ההשראה לייצר את המוזיקה שלה. בעזרת הדרבוקה, היא מלמדת מקצבים שמתאימים לשירת הפאנק התימנית ומציגה את אחד השירים שיהיו חלק מהאלבום הבא, השלישי, של להקת בינת אל פאנק.

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תורמת במהלך השנה לקידום כשרונות בתחומי האמנות השונים ומפעל הפיס יוזם ללא הרף פרויקטים לקידום היצירה בישראל ומעניק פרסים ליוצרים ואמנים.

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס, בשיתוף מפעל הפיס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully