Primary Advertiser

"מאחורי הקלעים": ראידה אדון על סודות הווידיאו ארט

בשיתוף מפעל הפיס, בשיתוף מפעל הפיס

23.8.2020 / 15:49

צפו: השחקנית והאמנית מציגה את יצירות הווידיאו ארט המוצלחות ביותר שלה ומסבירה בעזרתן על תהליך היצירה האומנותי, החל משלב הסקיצות דרך הכנת התפאורה ועד כמובן, למשחק והבימוי

בווידיאו: השחקנית והאמנית ראידה אדון מסבירה על תהליך יצירת הווידיאו ארט/מפעל הפיס

ראידה אדון היא שחקנית ואמנית וידיאו ארט ותיקה. בין היתר, ראינו אותה מככבת בסרט עטור הפרסים "חצוצרה בואדי" ובשלל תפקידים נוספים, מופיעה בעונה השנייה של הסדרה המצליחה "פאודה" ועוד.

היא נולדה בעכו, כבר בגיל נעורים החלה את דרכה על הבמה וב-1992 אף הוכתרה כמלכת היופי של המגזר הערבי ומשם המשיכה לקריירה עשירה ומוצלחת, כולל הצגת הווידיאו ארט מ-2013 "אישה ללא בית" במוזיאון תל אביב.

בסדנת "מאחורי הקלעים" שלה, בשיתוף מפעל הפיס, אדון מסבירה איך מילדות היא ידעה שתהיה אמנית ושחקנית ומראה כיצד היא מייצרת סרטי וידיאו ארט, משלב הסקיצות (הסטורי בורד) בו היא מציירת את כל הסצנות של הסרט. אדון גם מעצבת את הבגדים, מכינה את התפאורה, מביימת ומשחקת: "הסרט שלי הוא הילד שלי", היא אומרת. בשילוב קטעים מסרטיה היא מראה את כל תהליך היצירה המרתק, עליו סירבה לוותר גם כאשר נכנסה לבידוד בגלל הקורונה.

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תורמת במהלך השנה לקידום כשרונות בתחומי האמנות השונים ומפעל הפיס יוזם ללא הרף פרויקטים לקידום היצירה בישראל ומעניק פרסים ליוצרים ואמנים.

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס, בשיתוף מפעל הפיס
  • עוד באותו נושא:
  • מפעל הפיס
1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully