Primary Advertiser

"הפקת 'פאודה' תהרוג אותי שאני מספר את זה": כוכב הסדרה חושף סוד מפתיע

בשיתוף מפעל הפיס

24.12.2020 / 7:12

עלא דקה, שכיכב בעונה השלישית של "פאודה", מספר בפרק השישי של הפרויקט "מאחורי הקלעים: אמנים מספרים על יצירתם" על הדרך בה הוא בונה דמות וחושף תקרית מבהילה וסוד מפתיע מאחורי הקלעים של הסדרה

בווידיאו: עלא דקה בסדנת אמן/צילום: דייב שחר עריכה: דפי מקל

את עלא דקה, זמר, מוזיקאי ושחקן ישראלי, פגשנו לראשונה ב-2012, בתכנית "דה וויס". בהמשך הוא הופיע בסדרה תאג"ד ובתפקיד נהדר בסרט "הבן דוד", עליו היה גם מועמד לפרס אופי לשחקן המשנה הטוב ביותר. בשנים האחרונות דקה הופיע בשלל סדרות מצליחות נוספות ומעל הכל אולי, הוא מוכר כיום בזכות התפקיד של בשאר מהעונה השלישית של פאודה.

אז מה היה הדבר הראשון שהוא עשה כדי להתכונן לתפקיד של בשאר? תופתעו, אבל התשובה היא "לקנות דילגית". בפרק השישי של הפרויקט המיוחד של מפעל הפיס, "מאחורי הקלעים: אמנים מספרים על יצירתם", משתף דקה בתהליך שלו וחושף כמה סודות מעניינים מהצילומים של הסדרה המצליחה.

"למה קניתי דילגית? היה לי חשוב להכניס את עצמי לראש של הדמות. זו דמות של ספורטאי, של אדם עם אורח חיים שתלוי במשמעת ותזונה. התאמנתי ועליתי שמונה קילו ופתאום הרגיש מוזר שהיד כבדה יותר, כאילו גדלתי לתוך גוף שהוא לא ממש שלי. כדי להתכונן לתפקיד בפאודה, ובכלל, צריך להכניס את עצמך לנקודת המבט של הדמות על החיים".

דקה אומר שמה שהופך שחקן לטוב הוא מידת ההתמסרות שלו לתפקיד: "בכל אדם יש את כל התפקידים, הכל תלוי איך משחקים עם האיזון האישי. בעצם צריך למצוא את התכונות שבך שמשיקות לתכונות של הדמות, ולהגביר אותן. להיות גרסה אחרת של עצמך. יש אתגרים בבניית דמות, אבל הם מהנים".

עלא דקה מפעל הפיס סדנת אמן. צילום מסך, צילום מסך
נכנס לראש של בשאר. דקה/צילום מסך, צילום מסך

בפאודה, ובכל סט אחר, שחקן צריך לדעת לעבוד כחלק מתוך הקבוצה ו"להבין שהוא לא תמיד צודק", אומר דקה. "נפגשים 13-14 שחקנים, ובמאי, והמטר היא שכולם ייצרו יחד קפסולה, שזה מה שאנשים בסוף רואים. אתה צריך לדעת מה התפקיד שלך בכוח, איך אתה מייעל אותו ואיך אתה נגיש, יעיל ונעים בסביבת העבודה, וגם להגיד את דעתך על דברים".

הצילומים של פאודה היו הפעם הראשונה של דקה על סט של סדרה בסדר גודל כזה, שהצליחה לא רק בישראל, אלא גם ברחבי העולם. הוא מודה שהציפיות היו בשמיים, אבל הוא למד להתמודד איתן ולבסוף הרגיש שאנשים סביבו נפתחו אליו.

באחת מהסצנות, בה הדמות שלו והדמות הראשית בגילומו של ליאור רז נאבקות זו בזו, הוא שילם ביוקר את מחיר הקירבה: "הוא היה אמור לחנוק אותי ובחזרות, הוא חנק מהר מדי. הלסתות שלי ננעלו ופתאום הבנתי ששברתי חתיכה מהשן. זה היה מבהיל. יצאתי מפאודה 'בשן ועין', מה שנקרא".

לקינוח, דקה חושף סוד מפתיע מאחורי הקלעים: "הפריים עומד, והבמאי נראה לא מרוצה ואני לא מבין למה. פתאום רץ מאחוריו ילד עם לוחית רישוי לבנה. הוא רץ ישר לאוטו שנמצא באמצע השיירה ומחליף לו את לוחית הרישוי, כי כולם החליפו. הם בעצם מחליפים לוחיות של רכבים רנדומליים, גם אם סתם עומד שם רכב ברחוב. מחליפים, עושים אקשן, מצלמים, מחליפים בחזרה והולכים הביתה. אני לא יודע אם ההפקה תהרוג אותי שאני מספר את זה, אבל זה הסוד. פתאום, הפריים נראה כמו בשטחים, לא מפה".

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully