Primary Advertiser

"מאחלת לכל אמן בתחילת הדרך לפגוש אותו": מארינה חושפת את האיש שגילה אותה

בשיתוף מפעל הפיס, בשיתוף מפעל הפיס

2.8.2020 / 9:20

המוזיקאית והשחקנית המצליחה מספרת בפרויקט "מפרגנים" על יהודה עדר, מורה הדרך שלה, מי שהיה שותף לכמה אלבומים נצחיים במוזיקה המקומית והקים את בית הספר "רימון"

מארינה מקסימיליאן. דניאל קמינסקי,
מפרגנת ליהודה עדר. מארינה מקסימיליאן/דניאל קמינסקי

מפעל הפיס, באמצעות מועצת הפיס לתרבות ואמנות, מעניק מדי שנה מאות מענקים לאמנים ויוצרים ויוזם שורה ארוכה של פרויקטים בתחומי התרבות והאמנות. ימי הקורונה הובילו את וואלה! תרבות ומפעל הפיס ליזום את פרויקט "מפרגנים", לחיזוק הסולידריות בקרב אמנים. הפרויקט מספק הזדמנות לפרגן ליוצרים ישראלים אחרים ולהציג לכם, הקוראים, כישרונות מקומיים משלל תחומים.

מארינה מקסימיליאן פרצה לחיינו כאשר העפילה לגמר כוכב נולד 5 אי שם ב-2007 ומאז הפכה לאחת המוזיקאיות והשחקניות המצליחות בישראל, כולל זכייה בתואר אשת השנה במוזיקה הישראלית ב-2014.

לאיזה אמן רצית לפרגן - ולמה?

"אני רוצה להודות ולהרים ליהודה עדר, אחד האנשים החשובים בתעשיית המוזיקה בישראל ובאופן אישי, אחת הדמויות המשמעותיות ביותר בקריירה המוזיקלית שלי. בנוסף לכך שיהודה לקח חלק באלבומים הנצחיים של המוזיקה הישראלית, כמו "מסע הבחירות של מאיר אריאל" או "ירח" של שלמה ארצי ולהקת תמוז, וניהל את המחלקה הישראלית ב"הד ארצי" במשך שנים רבות, הוא גם הקים את בית הספר "רימון" ואחראי על אלפי מוזיקאים במדינה שלנו, כולל קרן פלס, אביב גפן, אריק ברמן ובוגרים אחרים של בית הספר והקורסים שלו.

אישית, יהודה טיפח אותי מאז שהייתי בת 16. הוא לימד אותי כתיבה והיה אחד האנשים הראשונים שהאמינו בי בתחילת הדרך. מורה דרך אמיתי.

יום אחד הוא ביקש לזמן את ההורים שלי לשיחה, כדי לבשר להם שיש להם ילדה עם פוטנציאל לעתיד גדול ושכדאי שהם ידעו את זה ויחזקו בי את מה שנדרש, כי היה לו חשוב לראות שאני מגיעה מבית תומך. הייתי מאחלת לכל אדם בתחילת דרכו לפגוש במישהו נפלא כל כך, שיחזק את רוחו וייתן לו כלים אמיתיים להתפתחות".

יהודה עדר. נמרוד סונדרס
זיהה את הפוטנציאל מגיל צעיר. יהודה עדר/נמרוד סונדרס

איזו יצירה שלו את הכי אוהבת?

"בנוסף לתרומתו העצומה למוזיקה הישראלית, יהודה גם שיחרר אלבומים יפהפיים משלו. זו הזדמנות נפלאה בשבילי להוקיר לו תודה על כל מה שהוא עבורי. אני מצרפת את הביצוע המשותף שלנו לשיר 'ילדתי שלי', אותו ביצענו בקיסריה בערב הוקרה למאיר אריאל לפני כעשור. היצירה של יהודה שאני הכי מחוברת אליה היא 'יש ביצה', מתוך האלבום שלו, 'מר גרוסבארד היקר'".

איזה סוג של שיתוף פעולה אמנותי היית רוצה לעשות איתו?

"הייתי רוצה להקליט עם יהודה דואט. יש משהו בחיבור בינינו ובשילוב הקולות שלנו, שמעביר המון רגש".

איך ימי הקורונה נגעו בך והשפיעו עלייך?

"ימי הקורונה מכריחים אותי לשמור על אופטימיות ולהתעורר בכל בוקר עם השאלה 'איך אני יכולה ליצור את המציאות שלי?', ליצור אמנות, לייצר הכנסה ואנרגיה טובה בבית, כי אני לא מוכנה שמציאות עגומה תחדור את חומות הבית שלנו, שהוא מקום קדוש. יש תקופות קשות בהיסטוריה, והן עוברות. כמו שמשפחתי ואני עברנו את מלחמת המפרץ, מספר שבועות אחרי עלייתנו לארץ ובזכות הוריי החכמים, נותר לי מזה רק זכרון עוצמתי של שכנות טובה וערבות הדדית, והאזעקות והמסיכות היו קריאה למשחקי תפקידים. כך גם את התקופה הזו נעבור ברגישות ובחוכמה, וללא שריד אחד מיותר של טראומה. כי החיים חזקים יותר, במיוחד כשיש ילדות קטנות בבית".

מה לדעתך מייחד את היוצרים והיוצרות מישראל?

"היוצרים והיוצרות הישראלים סופגים סיפורי חיים, שכל יוצר קולנוע וטלוויזיה היה חולם עליהם. לכן, האמנות שיוצאת מכאן היא ייחודית, נדירה ודחוסה באנרגיית חיים".

מה את רוצה לאחל לתרבות הישראלית?

"התאוששות מהירה. אני מתפללת שהתפנית החברתית, שבטוח תגיע בעקבות הימים הללו, תהיה חיובית, מאחדת ומחזקת עבור החברה שלנו ועבור עתיד ילדינו".

מועצת הפיס לתרבות ולאמנות תומכת ומסייעת ליוצרים ואמנים ומעודדת יצירה אמנותית המונגשת לקהלים וקבוצות שונות ומגוונות.
תכנית מועצת הפיס לתרבות ואמנות דינמית ומשתנה, ומאפשרת למגוון רחב ביותר של אמנים להביע את עצמם ולצמוח בתחומי:
אמנויות הבמה אמנות ועיצוב ספרות קולנוע טלוויזיה וניו מדיה ואמנות בקהילה
מפעל הפיס פועל למען קידום התרבות והאמנות בישראל. בואו להכיר >>

בשיתוף מפעל הפיס, בשיתוף מפעל הפיס
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully